Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    je bent al net als gere, die hoort ook vanalles
    die verlaagt zich zelfs automatisch

Comment

rij nou eens gewoon tot die stilvalt

rijen moet je doen, en een touring-wegenhulp abbonement ipv mooiere janten, om het maar te zeggen
      De man heeft een punt.

Comment

• ben toch al heel de tijd me hoofd aan het breken wat't zou kunnen zijn

ik denk de pont

Comment

rij nou eens gewoon tot die stilvalt

rijen moet je doen, en een touring-wegenhulp abbonement ipv mooiere janten, om het maar te zeggen
          Ja ge hebt misschien wel gelijk, maar ik kan er niet tegen als er een geluid is dat me niet aanstaat in m'n auto
          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          ben toch al heel de tijd me hoofd aan het breken wat't zou kunnen zijn

ik denk de pont
          Is de pont iets ernstig?

Comment

• nee de pont leeft, en omdat er nix anders aan die kar rammelt of ruist of weetiwat, hoor je dat

die klonk zegt : dag stradge, ik ben uw nederige dienaar

Comment

• vraag will er eens achter

Comment

nee de pont leeft, en omdat er nix anders aan die kar rammelt of ruist of weetiwat, hoor je dat

die klonk zegt : dag stradge, ik ben uw nederige dienaar

Bobo
                Ik kruip in mijn bed, ga zsm horen achter zo'n temperatuursensor en probeer gewoon te genieten van het Benzrijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten

ori trekhaak

Comment

• Zie daar wat mee uit met wat warm lopen. Zoals avanti zegt, 120°C is niet niks.
                    Voor't zelfde geld barst je radiator open of een leiding (niet dat dat een ramp is, kost niet veel), in't ergste geval je koppakking die het niet uithoudt van de hitte...

Comment

• 120° kan een benz best hebben

Comment

120° kan een benz best hebben
                        Vanaf 100°C vind ik het wel goed geweest qua temperatuur

Comment

• unterschied muss

Comment

• Visco test je zo:

men neme een krantenblad of 2
                            men plooit dit krantenblad samen tot een langwerpige worstvorm
                            men wacht tot de motor te warm krijgt
                            men steekt de opgeplooide krant tussen de rotors van de viscofan
                            stopt de fan? => visco kapot
                            stopt de fan niet? => krant kapot

astublief dankuwel
                            Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                            Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                              Zie daar wat mee uit met wat warm lopen. Zoals avanti zegt, 120°C is niet niks.
                              Voor't zelfde geld barst je radiator open of een leiding (niet dat dat een ramp is, kost niet veel), in't ergste geval je koppakking die het niet uithoudt van de hitte...
                              Ja ik had het niet meteen door dat die warmliep, hij stond nog niet in het rode streepje (ligt net op de 120, hij stond op 118 ofzo. Als er iets van kapot zou zijn, dan zou ik dat nu al wel gemerkt hebben zeker? Want ik heb een vermoeden dat het bij de vorige eigenaar ook een aantak keren gebeurd moet zijn

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              120° kan een benz best hebben
                              Ik hoop het

Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                              Visco test je zo:

men neme een krantenblad of 2
                              men plooit dit krantenblad samen tot een langwerpige worstvorm
                              men wacht tot de motor te warm krijgt
                              men steekt de opgeplooide krant tussen de rotors van de viscofan
                              stopt de fan? => visco kapot
                              stopt de fan niet? => krant kapot

astublief dankuwel
                              Bedankt, maar blijkbaar hebben de 190E 4 cilinders geen visco, wel een magnetische. Hoe test ik die? Ik vermoed dat de kans groot is dat de warmtevoeler (=tempsensor?) kapot is ofzo? Waar koop ik zoiets best? Bij MB zelf?

Comment

Weet er iemand of je "411mechanical and hydraulic sliding roof" ook op kantelstand kunt zetten?

Nope kan niet. Enkel glijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                  hadden we gekund..... maar die kar stond al enkele maanden stil. En ik had geen startkabels bij. En zo'n ding aan mijn 1.2'tje hangen lijkt me niet ideaal, weet niet of m'n alternator dat getrokken krijgt

maar geen stres, ding staat op nog geen 10km van m'n deur, en de vraag naar een 190E 2.3 lijkt me niet zo groot te zijn

Wss heeft uwe 1.2 een even zware batterij en alternator dan die benz.

Comment

• Alles 190E's hebben inderdaad een elektromagnetische koppeling om hun fan aan te sturen. De diesels hebben volgens mij allemaal visco's.

Ook de magneetkoppeling-fannetjes draaien zachtjes mee, gewoon door wrijving in de lager. Maar die zijn veel gemakkelijker tegen te houden dan een visco-fan.

Normaal zou de fan moeten aanslaan rond de 110°, Stradge. Maar als hij lang stationair draait, kan het zijn dat 'ie toch richting de 120° gaat, omdat het motortoerental niet hoog genoeg is om de ventilator genoeg lucht door de radiator te trekken.

Laat hem nog eens stationair warmlopen, maar doe dat op 1500-2000 toeren ofzo. Als de fan aanslaat, hoor je dat echt superduidelijk. Dan lijkt het precies of je hebt een dikke supercharger onder de kap zitten. Je hoort het heel duidelijk blazen, die fan.
                                    Als dat niet het geval is bij 120°C, lijkt het raadzaam om de magneetkoppeling te laten testen, of de bedrading, stekkers, etc.

En no worries hoor, 120° is geen probleem. Dat doen ze allemaal als ze lange tijd stationair draaien, die M102'tjes.
                                    En dat kunnen ze best aan.

Benzmotoren zijn over het algemeen erg oververhittingsbestendig.

Comment

Ja ik had het niet meteen door dat die warmliep, hij stond nog niet in het rode streepje (ligt net op de 120, hij stond op 118 ofzo. Als er iets van kapot zou zijn, dan zou ik dat nu al wel gemerkt hebben zeker? Want ik heb een vermoeden dat het bij de vorige eigenaar ook een aantak keren gebeurd moet zijn

Ik hoop het

Bedankt, maar blijkbaar hebben de 190E 4 cilinders geen visco, wel een magnetische. Hoe test ik die? Ik vermoed dat de kans groot is dat de warmtevoeler (=tempsensor?) kapot is ofzo? Waar koop ik zoiets best? Bij MB zelf?

Tempsensor is zelden kapot naar mijn ervaring.

Meestal ligt het probleem elders. Relais van de ventilatorkoppeling ofzo.

En nogmaals, die 120°C, daar moet je écht niet van wakker liggen. Is 100% normaal.

Comment

• Volgens mij heeft er hier iemand groot nieuws te melden.

Comment

• Mayo = 190PEET??????????

VET

Comment

Working...
                                          X