Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De 2.5 van Max Dish ofwa? Barolorot meet dan !
    Die letzten Worte ...
    ... eines Diesel-Fahrers:
    "Lieber tot, als Schwung verlieren"
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
    W201 BENZIN

    Comment


    • Die wordt toch verkocht???

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
        Alles 190E's hebben inderdaad een elektromagnetische koppeling om hun fan aan te sturen. De diesels hebben volgens mij allemaal visco's.

        Ook de magneetkoppeling-fannetjes draaien zachtjes mee, gewoon door wrijving in de lager. Maar die zijn veel gemakkelijker tegen te houden dan een visco-fan.

        Normaal zou de fan moeten aanslaan rond de 110°, Stradge. Maar als hij lang stationair draait, kan het zijn dat 'ie toch richting de 120° gaat, omdat het motortoerental niet hoog genoeg is om de ventilator genoeg lucht door de radiator te trekken.

        Laat hem nog eens stationair warmlopen, maar doe dat op 1500-2000 toeren ofzo. Als de fan aanslaat, hoor je dat echt superduidelijk. Dan lijkt het precies of je hebt een dikke supercharger onder de kap zitten. Je hoort het heel duidelijk blazen, die fan.
        Als dat niet het geval is bij 120°C, lijkt het raadzaam om de magneetkoppeling te laten testen, of de bedrading, stekkers, etc.

        En no worries hoor, 120° is geen probleem. Dat doen ze allemaal als ze lange tijd stationair draaien, die M102'tjes.
        En dat kunnen ze best aan.


        Benzmotoren zijn over het algemeen erg oververhittingsbestendig.
        Thx voor de duidelijke uitleg!
        Ik heb hem nog nooit zien/horen blazen, buiten dat licht meedraaien, zelfs als hij naar de 120°c gaat. Ik ben er toch niet gerust in, ik ga er zaterdag mee naar een garagist, ook nog benzinegeurtje in koffer vastgesteld
        Daarnet ook eerste ritje gemaakt verder dan m'n straat en... HET IS EEN DRIFTBAK
        Ik ging eerst op een grote parking eens zien hoe hij reageert op de limiet, ik ben blij dat ik het even gedaan heb
        Ik stuur hem vlotjes een scherpe bocht in, accelereer er niet eens zo wild uit==> kont komt los en banden piepen, allemaal wel heel controleerbaar en stiekem wel leuk, maar het was kurkdroog en veel vertrouwen geeft het toch niet, gaat wat geven als het nat is
        De bandjes zagen er goed uit dus ik vond het raar (Uniroyal breedte 185), maar dan keek ik verder en was de binnenkant van de banden zo goed als kaal
        De rest had nog wel wat profiel maar die binnenkanten hadden echt weinig over. Verkeerde uitlijning dus
        Ik was zowiezo van plan er andere velgen + banden onder te zetten dus das geen ramp, maar nu moet hij dus ook nog uitgelijnd worden
        Voor de rest echt wel leuk rijden, leuker dan ik dacht eigenlijk. Lichtvoetig weggedrag, comfortabel genoeg en voelt stevig aan. Ook de motor is vlotter dan verwacht, heeft minder pk's dan de Saab, maar komt veel gretiger over en trekt graag richting rood, echt leuk.
        Overhitting ook nooit gezien als ik aan het rijden was, een keer tot 110 laten oplopen door even stil te staan, dan beginnen rijden en hij ging vrij snel terug naar 85°. Maar ik wil er toch iets aan doen.

        Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
        Tempsensor is zelden kapot naar mijn ervaring.

        Meestal ligt het probleem elders. Relais van de ventilatorkoppeling ofzo.


        En nogmaals, die 120°C, daar moet je écht niet van wakker liggen. Is 100% normaal.
        Maar het kan toch niet normaal zijn dat die motortjes in file ofzo vlotjes 120 graden worden

        Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
        Volgens mij heeft er hier iemand groot nieuws te melden.


        Fiddy die 2.3 gekocht?
        Last edited by stradge; 09/03/2009, 22:57.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
          Thx voor de duidelijke uitleg!
          Ik heb hem nog nooit zien/horen blazen, buiten dat licht meedraaien, zelfs als hij naar de 120°c gaat. Ik ben er toch niet gerust in, ik ga er zaterdag mee naar een garagist, ook nog benzinegeurtje in koffer vastgesteld
          Daarnet ook eerste ritje gemaakt verder dan m'n straat en... HET IS EEN DRIFTBAK
          Ik ging eerst op een grote parking eens zien hoe hij reageert op de limiet, ik ben blij dat ik het even gedaan heb
          Ik stuur hem vlotjes een scherpe bocht in, accelereer er niet eens zo wild uit==> kont komt los en banden piepen, allemaal wel heel controleerbaar en stiekem wel leuk, maar het was kurkdroog en veel vertrouwen geeft het toch niet, gaat wat geven als het nat is
          De bandjes zagen er goed uit dus ik vond het raar (Uniroyal breedte 185), maar dan keek ik verder en was de binnenkant van de banden zo goed als kaal
          De rest had nog wel wat profiel maar die binnenkanten hadden echt weinig over. Verkeerde uitlijning dus
          Ik was zowiezo van plan er andere velgen + banden onder te zetten dus das geen ramp, maar nu moet hij dus ook nog uitgelijnd worden
          Voor de rest echt wel leuk rijden, leuker dan ik dacht eigenlijk. Lichtvoetig weggedrag, comfortabel genoeg en voelt stevig aan. Ook de motor is vlotter dan verwacht, heeft minder pk's dan de Saab, maar komt veel gretiger over en trekt graag richting rood, echt leuk.
          Overhitting ook nooit gezien als ik aan het rijden was, een keer tot 110 laten oplopen door even stil te staan, dan beginnen rijden en hij ging vrij snel terug naar 85°. Maar ik wil er toch iets aan doen.


          Maar het kan toch niet normaal zijn dat die motortjes in file ofzo vlotjes 120 graden worden

          Uniroyal is brol. Zeker die rommel die ze op deze karretjes allemaal leggen. Dat rijdt voor geen meter.


          En toch is het normaal dat die zo snel stijgen in temperatuur.
          Maar de fan moet wel aanslaan natuurlijk. Normaal als 'ie zo hoog is, moet je je toerental kunnen verhogen voor eventjes en dan moet de temp-wijzer erg snel terug zakken richting 80-85.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
            Uniroyal is brol. Zeker die rommel die ze op deze karretjes allemaal leggen. Dat rijdt voor geen meter.


            En toch is het normaal dat die zo snel stijgen in temperatuur.
            Maar de fan moet wel aanslaan natuurlijk. Normaal als 'ie zo hoog is, moet je je toerental kunnen verhogen voor eventjes en dan moet de temp-wijzer erg snel terug zakken richting 80-85.
            Ik dacht "the rain tire" dus veel grip===> no way echt uitbreken op droog asfalt
            Wat is daar het best onder? Ik wil graag een sportieve band die vertrouwen geeft, waarschijnlijk maat 205.
            Allez, het is wel een geruststelling dat stijgen in temperatuur, ik ga die magneetkoppeling eens laten checken. Maakte die van u ook dat kloppend/ratelend geluid achteraan bij koppeling induwen als je rijdt?
            Ik hoop dat ik geen boecht gekocht heb

            Comment


            • Continental, michelin, e.d. is altijd oké op deze karren. Premiumcontact II ofzo.

              Kloppend, ratelend geluid achteraan bij koppeling induwen als ik rijd? nee dat had ik niet.


              Ge hebt geen bucht gekocht. Anders zaten we nu in het E30 topic.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                Continental, michelin, e.d. is altijd oké op deze karren. Premiumcontact II ofzo.

                Kloppend, ratelend geluid achteraan bij koppeling induwen als ik rijd? nee dat had ik niet.


                Ge hebt geen bucht gekocht. Anders zaten we nu in het E30 topic.
                Oké ik zal eens kijkenvoor banden volgend weekend. Dan zou ik dringend een deftig setje 15 loch moeten vinden, precies vrij zeldzaam?
                Shit nog een probleem dan dat geluid, enig idee wat het kan zijn? Misschien hardyschijven is mij al gezegd?
                Ik hoop dat het een goede kar is, maar er zijn toch meer prutskes aan dan ik had gehoopt (warmlopen, benzinegeurtje in de koffer, uitlijning, wat speling op het stuur, dat geluid bij koppeling in)
                Toch nog blij dat ik voor een 190 gekozen heb en geen E30!!!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                  Oké ik zal eens kijkenvoor banden volgend weekend. Dan zou ik dringend een deftig setje 15 loch moeten vinden, precies vrij zeldzaam?
                  Shit nog een probleem dan dat geluid, enig idee wat het kan zijn? Misschien hardyschijven is mij al gezegd?
                  Ik hoop dat het een goede kar is, maar er zijn toch meer prutskes aan dan ik had gehoopt (warmlopen, benzinegeurtje in de koffer, uitlijning, wat speling op het stuur, dat geluid bij koppeling in)
                  Toch nog blij dat ik voor een 190 gekozen heb en geen E30!!!
                  Den stradge is volgens mij nen optimist ze
                  Vele andere hadden de hoop allang opgegeven.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                    Uniroyal is brol. Zeker die rommel die ze op deze karretjes allemaal leggen. Dat rijdt voor geen meter.


                    En toch is het normaal dat die zo snel stijgen in temperatuur.
                    Maar de fan moet wel aanslaan natuurlijk. Normaal als 'ie zo hoog is, moet je je toerental kunnen verhogen voor eventjes en dan moet de temp-wijzer erg snel terug zakken richting 80-85.
                    Dienne van ons staat op Uniroyal in die maat, en eigenlijk héél content van. De druk van de band staat wel altijd op 2,3 bar. Met minder druk is de wegligging wel wat minder.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                      stuur ze anders eens een mail wat ze er exact aan veranderen?
                      Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                      mjuah waarom niet, ga ik eens doen!
                      mail teruggekregen. Das gepruts, laat maar

                      De eerste manier is parallel op de warmloopregelaar een regelbare benzinedrukregelaar te plaatsen die laag in druk kan geregeld worden 2 bar of minder. Dit zal het debiet van de brandstof verhogen. Met deze instelling moet dan de juiste lambda gezocht worden. Is het dan nog niet haalbaar, dan moet er een verdeelkop op van een ander model met groter debiet.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door 190-EVO Bekijk Berichten
                        Den stradge is volgens mij nen optimist ze
                        Vele andere hadden de hoop allang opgegeven.
                        Hoe bedoel je? Denk je dat het een miskoop is
                        Eerlijk he

                        Comment


                        • Ik denk dat er binnenkort een andere 190 komt

                          Comment


                          • Stretsj geen paniek.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                              Ik denk dat er binnenkort een andere 190 komt
                              Haha, geen zorgen Stradge.
                              Die dingen kunnen tegen een stootje hoor.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                Ik denk dat er binnenkort een andere 190 komt

                                Eentje met +200k die de belangrijkste herstellingen al gehad heeft?












                                grapje eh, komt wel goed. Eerst wat genieten van het rijden verdoeme.
                                Die letzten Worte ...
                                ... eines Diesel-Fahrers:
                                "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                W201 BENZIN

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                  Stretsj geen paniek.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
                                  Haha, geen zorgen Stradge.
                                  Die dingen kunnen tegen een stootje hoor.
                                  Ik zit hier toch zwaar te stressen
                                  Er is veel meer mis mee dan verwacht, geschiedenis van de auto staat me niet aan (in het onderhoudsboekje ergens bij "Kunde" "Avis Autovermietung" zien staan, er hebben misschien al honderd mensen mee geragd, dan nog eens 4 eigenaren daarna...
                                  Wat me niet aanstaat nu

                                  - overhitting bij stilstaan
                                  - rammel, raar gevoel bij koppeling in al rijdend
                                  - benzinegeur in de koffer
                                  - volgens mij ex-roker auto (ruikt wat raar, vuile asbak en verbruinde deurpanelen)
                                  - rare bandenslijtage (enkel de binnenkanten van de achterbanden zijn kaal, moet waarschijnlijk uitgelijnd worden + nieuwe banden)
                                  - geschiedenis
                                  - rechterkoplamp lijkt nieuwer dan linkse
                                  - geen ABS
                                  - speling op stuur
                                  - bestuurderszetel staat los
                                  - heel veel krassen en wat roestblaasjes aan de bagetten
                                  - interieur in slechte staat (vooral vuil, maar ook deurpanelen hangen los bovenaan)
                                  - volgens een maat is de ophanging niet zo fris meer
                                  - trekt wat naar rechts
                                  - ruitenwisser versleten

                                  Ik ben een autoliefhebber, en ik wil een auto die in goede staat is (dat er aan een oude auto mankementjes zijn is natuurlijk normaal, maar het wordt me allemaal wat te veel, ik blijf maar dingen ontdekken), waarschijnlijk vinden jullie dat ik aan het zagen ben, maar als ik ditalles min of meer in orde wil brengen koop ik volgens mij beter een andere, iets duurdere, die wel ABS heeft, goede banden heeft en algemeen in betere staat is...
                                  Heb al eens gemaild voor die bruine Sportline, en heb op ebay een rookzilvere op het oog. Deze hebben ABS, al de velgen die ik wil (15" 15 loch), die kosten me met band toch ook al 300euro als ik ze op deze wil zetten en zijn qua koetswerk en interieur precies in veel betere staat.

                                  Ik vraag vanavond eens raad aan m'n stiefvader, die heeft meer verstand dan mij van dat soort dingen
                                  Wat zouden jullie doen?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                                    Eentje met +200k die de belangrijkste herstellingen al gehad heeft?












                                    grapje eh, komt wel goed. Eerst wat genieten van het rijden verdoeme.
                                    Misschien wel
                                    Neenee, ik zoek nog minder km's en in betere staat
                                    Maar inderdaad ik ga eerst nog wat genieten van deze, want hij rijdt wel plezant eigenlijk

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                      Ik zit hier toch zwaar te stressen
                                      Er is veel meer mis mee dan verwacht, geschiedenis van de auto staat me niet aan (in het onderhoudsboekje ergens bij "Kunde" "Avis Autovermietung" zien staan, er hebben misschien al honderd mensen mee geragd, dan nog eens 4 eigenaren daarna...
                                      Wat me niet aanstaat nu

                                      - overhitting bij stilstaan
                                      - rammel, raar gevoel bij koppeling in al rijdend
                                      - benzinegeur in de koffer
                                      - volgens mij ex-roker auto (ruikt wat raar, vuile asbak en verbruinde deurpanelen)
                                      - rare bandenslijtage (enkel de binnenkanten van de achterbanden zijn kaal, moet waarschijnlijk uitgelijnd worden + nieuwe banden)
                                      - geschiedenis
                                      - rechterkoplamp lijkt nieuwer dan linkse
                                      - geen ABS
                                      - speling op stuur
                                      - bestuurderszetel staat los
                                      - heel veel krassen en wat roestblaasjes aan de bagetten
                                      - interieur in slechte staat (vooral vuil, maar ook deurpanelen hangen los bovenaan)
                                      - volgens een maat is de ophanging niet zo fris meer
                                      - trekt wat naar rechts
                                      - ruitenwisser versleten

                                      Ik ben een autoliefhebber, en ik wil een auto die in goede staat is (dat er aan een oude auto mankementjes zijn is natuurlijk normaal, maar het wordt me allemaal wat te veel, ik blijf maar dingen ontdekken), waarschijnlijk vinden jullie dat ik aan het zagen ben, maar als ik ditalles min of meer in orde wil brengen koop ik volgens mij beter een andere, iets duurdere, die wel ABS heeft, goede banden heeft en algemeen in betere staat is...
                                      Heb al eens gemaild voor die bruine Sportline, en heb op ebay een rookzilvere op het oog. Deze hebben ABS, al de velgen die ik wil (15" 15 loch), die kosten me met band toch ook al 300euro als ik ze op deze wil zetten en zijn qua koetswerk en interieur precies in veel betere staat.

                                      Ik vraag vanavond eens raad aan m'n stiefvader, die heeft meer verstand dan mij van dat soort dingen
                                      Wat zouden jullie doen?

                                      vraag die je wss voelt komen... waarom heb je hem dan gekocht?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                        vraag die je wss voelt komen... waarom heb je hem dan gekocht?
                                        Vraag ik me ook plots af
                                        Ik weet niet, toen ik ging kijken vond ik het niet zo opvallend, interieur was wel vuil in ik wist dat het hier en daar in mindere staat was, krasjes zag ik ook, ik denk dat de meeste er nog wel uit te polieren zijn, gebeurt waarschijnlijk zaterdag zowiezo. Hij reed op de testrit ook heel goed (nu nog), ik voelde dat hij wat naar rechtstrok wel, maar dacht aan bandenspanning. Mijn maat heeft er ook mee gereden, en vond hem ook goed rijden. De verkoper kwam heel betrouwbaar over en de auto was volledig origineel. Ik twijfelde, maar heb nog goed kunnen afbieden en voor een mooie prijs kunnen kopen (ik dacht voor dat geld kan ik niet sukkelen), maar dat warmlopen kon ik niet weten, ik heb hem niet lang stationair laten draaien, ABS dacht ik dat standaard was na 88, banden zagen er nog deftig uit (heb niet de binnenkant gecheckt, waar hij dus kaal is, maar er moesten er toch zowiezo andere onder), dat ratelend geluid bij koppeling in heb ik niet gehoord omdat het dan echt volledig stil moet zijn in de auto. En er is mij ook niet verteld dat het een import was, dat heb ik via chassisnummer wel achterhaald en was niet zo erg, maar nu heb ik dus nog ergens int klein gezien dat het waarschijnlijk een huurwagen bij Avis geweest is
                                        De koffer heb ik ook goed gecheckt op roest enzo, maar heb toen ook geen benzine geroken. Enz.
                                        Heb me laten vangen door de prijs denk ik.

                                        Comment


                                        • dan hoop ik voor jou dat de prijs erg aantrekkelijk was

                                          Comment

                                          Working...
                                          X