Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik had de mijne gekocht voor 1800 euro. Nieuwjaarsprijsje!!! Wss geraakte die kar niet buiten ofzo.

Die kar was ook verre van perfect hoor, en ook verre van wat ik eigenlijk wou. 190E 1.8, 5-vitesske en mechanisch schuifdak. Dat was het. Geen toerenteller, geen elektrische ruiten, gewoon stoffen interieur, niets.

Later bleek er iets ferm mis te zijn met de brandstofinjectie, waardoor de auto eigenlijk veel te veel verbruikte om oké te zijn (tussen 12 en 16 liter), en de motor vaak onregelmatig draaide, schokte tijdens accelereren, etc.
    Bestek bij benzdealer kwam op 2700 euro. Dus dat dan maar niet gedaan.

en TOCH heb ik aan die kar echt massaal veel fun beleeft. Echt tot in het belachelijke. Ik heb er nu nog steeds heimwee naar, en eigenlijk stiekem toch spijt dat die weg is.

Ik deed alles zelf aan dat karretje, gewoon omdat het zo damn easy is allemaal.
    Toerentellertje installeren, wijzertjes rood verven, lederen C280 Sport sportzetels erinsteken, Italvolanti sportstuurtje, 8-loch 15 duim met sportief rubber, etc... Ook onderhoudjes, reparaties, enz. deed ik allemaal zelf.

Dat is echt plezierig sleutelen aan die karren.

Hoe vaak ik ook gevloekt heb in die auto achter het stuur, als 'ie weer in één van z'n slechte buien was aan't stotteren, stilvallen, slecht draaien, moest tanken,...... ik zou voor geen geld van de wereld een andere eerste auto gehad willen hebben.

Hoe dat ding bochtjes pikte.
    Last edited by ; 10/03/2009, 22:09.

Comment

• Is 1800 ballen niet heel veel voor een 1.8 in niet-superconditie?
      Dat gemakkelijk sleutelen heb ik nog gehoord. Ik ken niets van de techniek van een auto, ik kan echt niets zelf doen
      Maar ik wil kleinere dingen (zoals nu dat koelprobleem) wel zelf leren doen. Heb je nog pics of video's van je ex?

Daarnet eens een deftige rit gaan doen met de mijne (ongeveer 20km ofzo) en ik moet zeggen hij rijdt echt wel geweldig
      Dakje opentrekken (sleuren zeg maar, lekker stroef), rustig warm rijden en met dat grote roer de ster leiden
      Als hij goed warm was nog eens een paar keren vitesse terug en trekken, dat ding heeft een zalige motorkarakteristiek
      Trekt al vrij vlot in lage toeren, maar vanaf ongeveer 3500rpm voel je die echt harder en harder sleuren richting rood (nog niet gedurfd, maar toch bijna), veel leuker dan in m'n Saab, die sleurde tot 4000rpm en dan kwam er precies niet veel meer. Ook voelt hij een stuk vlotter aan dan de Saab ondanks minder pk's.

Dan nog eens op een grote parking de limieten gaan aftasten. Man, die banden eronder zijn echt ongeloofelijk brak, die pakken gewoon niet. Een beetje gas bij uitacceleren, en die kont breekt meteen (gecontroleerd) uit, zelfs als het stuur recht staat na zo'n driftje, patineert die nog ff door, ik gaf niet eens plankgas en het was droog. Wel dikke fun, zeker als ik zo een straat moet inrijden en het is zo'n brede bocht=> dot gas=> kontje komt en lekker terug laten recht trekken, ik zat met een grote smile achter het stuur
      Maar als ik op die parking wat sneller de bocht instuurde (ronde brede 180°) kreeg ik ook regelmatig enorm hard onderstuur, veel meer dan bij de FWD's die we thuis hebben, je voelt gewoon dat die voorbanden 0 grip hebben zo'n buchtrubber zeg
      Ik denk toch dat ik nog een tijd met deze blijf rijden, als de garagist hem goedkeurt, hij rijdt echt wel leuk. Maar ik wil dringend een setje deftig rubber met 15 loch's want ik vertrouw deze bandjes echt niet, gaat wat geven als het nat is
      Wel dikke fun gehad in die kar

Nog adressen waar ik misschien 15 loch kan vinden?

Comment

• Ah ja, er was een keer dat ik een driftje zette en dan ging het eerste verklikkerlichtje links van de snelheidsmeter even branden, kort daar na ging het weer uit (brandstoftank volgens mij), wat wil dat zeggen? Dat de naft beweegt in de tank ofzo? (Ff foto van de S124 van Matteo geleend)

Comment

• Stradge u bent pakken te grappig .

Comment

• Koelvloeistofpeil te laag?
            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Dat met die banden herken ik.
              Die banden die onder de "mijne" liggen zijn echt oud en ik hoef niet de minste moeite te doen om te pattineren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                Fiddy: meepakken voor 1000
                zot!

weet je wel wat dat kost aan taks/verzekering?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                  Stradge u bent pakken te grappig .
                  Pourquoi
                  Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                  Koelvloeistofpeil te laag?
                  Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
                  Dat met die banden herken ik.
                  Die banden die onder de "mijne" liggen zijn echt oud en ik hoef niet de minste moeite te doen om te pattineren.
                  Stiekem wel leuk, maar ik voel me er toch niet echt gerust bij, zo snel mogelijk vervangen die handel. Het kan wel zijn dat ik ze bijhou om te spelen af en toe

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                    Is 1800 ballen niet heel veel voor een 1.8 in niet-superconditie?
                    Dat gemakkelijk sleutelen heb ik nog gehoord. Ik ken niets van de techniek van een auto, ik kan echt niets zelf doen
                    Maar ik wil kleinere dingen (zoals nu dat koelprobleem) wel zelf leren doen. Heb je nog pics of video's van je ex?

Daarnet eens een deftige rit gaan doen met de mijne (ongeveer 20km ofzo) en ik moet zeggen hij rijdt echt wel geweldig
                    Dakje opentrekken (sleuren zeg maar, lekker stroef), rustig warm rijden en met dat grote roer de ster leiden
                    Als hij goed warm was nog eens een paar keren vitesse terug en trekken, dat ding heeft een zalige motorkarakteristiek
                    Trekt al vrij vlot in lage toeren, maar vanaf ongeveer 3500rpm voel je die echt harder en harder sleuren richting rood (nog niet gedurfd, maar toch bijna), veel leuker dan in m'n Saab, die sleurde tot 4000rpm en dan kwam er precies niet veel meer. Ook voelt hij een stuk vlotter aan dan de Saab ondanks minder pk's.

Dan nog eens op een grote parking de limieten gaan aftasten. Man, die banden eronder zijn echt ongeloofelijk brak, die pakken gewoon niet. Een beetje gas bij uitacceleren, en die kont breekt meteen (gecontroleerd) uit, zelfs als het stuur recht staat na zo'n driftje, patineert die nog ff door, ik gaf niet eens plankgas en het was droog. Wel dikke fun, zeker als ik zo een straat moet inrijden en het is zo'n brede bocht=> dot gas=> kontje komt en lekker terug laten recht trekken, ik zat met een grote smile achter het stuur
                    Maar als ik op die parking wat sneller de bocht instuurde (ronde brede 180°) kreeg ik ook regelmatig enorm hard onderstuur, veel meer dan bij de FWD's die we thuis hebben, je voelt gewoon dat die voorbanden 0 grip hebben zo'n buchtrubber zeg
                    Ik denk toch dat ik nog een tijd met deze blijf rijden, als de garagist hem goedkeurt, hij rijdt echt wel leuk. Maar ik wil dringend een setje deftig rubber met 15 loch's want ik vertrouw deze bandjes echt niet, gaat wat geven als het nat is
                    Wel dikke fun gehad in die kar

Nog adressen waar ik misschien 15 loch kan vinden?
                    Als je die fratsen met die kar uithaalt dan zou ik niet klagen over een krasje of een piepje en een kraakje. Je kan niet met een wagen in showroomconditie willen rondrijden en er dan ook effectief mee rijden en soms nog hard rijden ook.
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                      Ah ja, er was een keer dat ik een driftje zette en dan ging het eerste verklikkerlichtje links van de snelheidsmeter even branden, kort daar na ging het weer uit (brandstoftank volgens mij), wat wil dat zeggen? Dat de naft beweegt in de tank ofzo? (Ff foto van de S124 van Matteo geleend)

Koelvloeistof niveau te laag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                        http://www.autozone.be/auto_j2ee/gg/...c&locale=nl_BE

koffervleugel er af trekken, juiste lichten terugsteken, nog wat afbieden en raggen met dat ding?

ofnie?

Comment

• voor hoeveel?

proficiat!
                          Die letzten Worte ...
                          ... eines Diesel-Fahrers:
                          "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                          ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                          W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                          W201 BENZIN

Comment

• Vet

Fiddy opnieuw in een Benz.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                            Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                              voor hoeveel?

proficiat!
                              Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                              Vet

Fiddy opnieuw in een Benz.

ik heb niets gekocht hoor

advertentie is er gewoon niet meer. Goeie zaak!

Comment

• Kan toch nie dat die nu opeens weg is eh, als die al zo lang te koop staat?
                                Die letzten Worte ...
                                ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                W201 BENZIN

Comment

Kan toch nie dat die nu opeens weg is eh, als die al zo lang te koop staat?
                                  tsja. Toch is het zo, ik gok dat de advertentie vervallen is.
                                  En de verkoper heeft geen internet, dus waarschijnlijk heeft hij niet eens door dat de advertentie op autozone.be automatisch verwijderd is..... goeie zaak, ik heb geen haast, en hoe minder geïnteresseerden, hoe meer ie hopelijk toch van z'n prijs zou doen als ik geïnteresseerd ben

Comment

• Ok, binnen 2 weken dan gaan zien en meenemen als hij niet rot is
                                    Die letzten Worte ...
                                    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                    W201 BENZIN

Comment

Ok, binnen 2 weken dan gaan zien en meenemen als hij niet rot is
                                      ik heb de verkoper daarstraks aan de lijn gehad, normaal ga ik dinsdagavond zien.

Maar, zoals gezegd, voor mij geen haast..... dat ding is volgens mij nog niet direct verkocht, en ik heb 'm ook niet nodig. Gewoon nog wat afwachten, en als het uiteindelijk niets wordt of er gaat iemand anders mee aan de haal, dan is het zo. Ik ga er niet van wakker liggen.

Als het wél iets wordt, nog voor croix graag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Als je die fratsen met die kar uithaalt dan zou ik niet klagen over een krasje of een piepje en een kraakje. Je kan niet met een wagen in showroomconditie willen rondrijden en er dan ook effectief mee rijden en soms nog hard rijden ook.
                                        Je hebt gelijk, met een duurdere zou ik me minder durven amuseren vrees ik (was met m'n Saab ook, hij was in zo'n goede staat dat ik er nooit zot heb mee durven doen).
                                        Maar begrijp me niet verkeerd, dit soort fratsen zal ik niet veel uithalen (toch niet als het droog is), zeker niet met nieuwe banden. Deze zijn zo slecht en versleten dat het niet uitmaakt. Maar ik weet wel graag wat m'n auto doet op de limiet voor ik er mee rond rij.

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                        Koelvloeistof niveau te laag.
                                        Als het maar een halve minuut ofzo brandt kan dat geen kwaad zeker?

Heb m'n 190 nog eens grondig gewassen en wat gestofzuigd en dan snel wat pics gemaakt (vrij amateurstyle), ik probeer ze er sewwes op te zwieren
                                        Normaal blijft deze toch, hij rijdt echt goed en met een duurdere ga ik weer minder durven waarschijnlijk

Fiddy: proficiat alvast

Comment

Working...
                                        X