Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
    Klootzakken!!!!
    Gewoon op je oprit toch niet, heb er ook schrik van
    Hij staat op straat voor de deur.
    Djeezes, had ik dat in levende lijve zien gebeuren

    Hoeveel kost een nieuwe?
    Ben aan het twijfelen of ik er wel weer een nieuwe zou op zetten.

    Comment


    • Tegenwoordig komt dat toch niet zo veel meer voor, zeker niet bij een 190 :S
      Waar woon jij misschien?
      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

      Comment


      • 190 E 2.0 uit berlijn 1987

        ff int dorp foto gemaakt

        i love da 190...

        nog dikke amg replica's eronder... niet verlage, beter voor de auto?

        rollin


        wilt iemand ff de foto uitvergroten?... thx
        Bijgevoegde Bestanden

        Comment


        • 2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
            Tegenwoordig komt dat toch niet zo veel meer voor, zeker niet bij een 190 :S
            Waar woon jij misschien?
            kortenberg.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
              Hij staat op straat voor de deur.
              Djeezes, had ik dat in levende lijve zien gebeuren

              Hoeveel kost een nieuwe?
              Ben aan het twijfelen of ik er wel weer een nieuwe zou op zetten.
              Da's durven
              Ik zou er zeker een nieuwe opzetten, het is gewoon een must.
              Oorspronkelijk geplaatst door Jan007 Bekijk Berichten
              ff int dorp foto gemaakt

              i love da 190...

              nog dikke amg replica's eronder... niet verlage, beter voor de auto?

              rollin


              wilt iemand ff de foto uitvergroten?... thx
              I love da 190 too
              Nog content van de uwe?
              En welke AMG's bedoel je?

              Comment



              • hier was benz ook bestolen

                grote ster

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                  Shit polish kan niet doorgaan vandaag, eigenaar van de machine kan niet
                  Andere keer dan, heb het spul al liggen. Ook nog eens gaan horen wat uitlijnen kost bij Auto5: meer dan 70€ en het duurt 2 uur
                  Toch wat duur, eens ergens anders horen. Ruitenwisser werkt weer perfect.

                  2 uur tijd en 70 euro is echt bullcrap hé.


                  Een deftige bandencentrale doet dat in maximum een half uur.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    de motor durft wél eens lam worden, vooral bij vroege w124 zie je wel eens een wisser die 180° wist in veel seconden

                    True. Op de 300 is het motortje al eens vervangen geweest. Dat werd erg lam en op een bepaald moment is 'ie er gewoon mee gestopt.


                    Wissen op droge ruit is erg slecht voor het motortje.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                      Ga ergens anders dan auto5, 2 uur is belachelijk. Een gewone bandencentrale is beter.

                      Normaal kost dat dan ook de helft.
                      25 euro hier in de buurt.

                      Comment


                      • Ben ook niet echt tevreden van die enkel wisser.
                        Om efficiënt te werken moet ik vaak eerst wat ontvettende ruitensproeistof sproeien...
                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                        Comment


                        • Vanavond een testrit met die 190E 2.3 gaan maken.

                          Ik kwam daar aan, kar buiten geduwd, stond al van voor de winter stil en accu zo plat als een vijg. De espace er langs gezet, zijn startkabels er aan gehangen en ondertussen de carosserie eens bij daglicht geïnspecteerd.

                          Hij zit vol vuile plekken maar die gaan er volgens mij wel af, eventjes wat nat maken en wrijven en je zag het toch oplossen. Een grondige detail zou wonderen doen.
                          Verder een deuk in de linkerachterdeur, met bovenaan een klein plekje waar de lak gelost heeft en waar ondertussen wat roest zit, een deuk in het linkervoorscherm met wat schrammen, maar niet door de lak heen, een roestplekje op het rechterachterspatbord ter hoogte van de voorste hoek van het kofferdeksel (mottige plek om aan te werken wel ). Lichte roestvorming aan de krikpunten (dit is nog een pfl, dus niet achter de klepjes in maar gewoon onderaan), maar voor de rest zag het onderstel er nog redelijk proper uit.
                          Al bij al verre van 100%, maar het kon ook véél erger...

                          Dan proberen te starten: njet. Vanalles geprobeerd, geen verschil. Ik vond zijn startkabels er echter maar povertjes uitzien, gelukkig nog een paar in de espace gevonden, en daar sloeg ie wel mee aan. Eventjes rondsleuren en goan!

                          De motor leek me vrij mooi te draaien. Geen getik ('t gaat hier uiteraard ook om een 8-klepper), geen geratel, geen valse lucht, draaide mooi stabiel stationair zonder te moeten 'zoeken', ook als je een dot gas gaf en terug loste had hij niet de neiging eventjes te willen afslaan. Eens bij de uitlaat gekeken, geen blauwe damp of oliespetters, ook achteraf bij het rijden heb ik daar op gelet en viel er niet veel op aan te merken.

                          Dan de testrit, en hetgene ik vooral wou weten: ik heb helaas nooit met een 2.3 gereden om te vergelijken, maar qua prestaties gaf deze ongeveer wat ik van een 2.3 verwacht had. Niet minder, maar - eerlijk is eerlijk- ook niet veel meer. Nu moet ik wel zeggen, er lagen véél te grote banden op, wat natuurlijk alles behalve bevorderlijk is.
                          Wat me wel opviel was dat, elke keer als hij schakelde en koppelde, je een klop kreeg. Pont, hardy-schijf?

                          Dan na een paar km me zelf eens achter het stuur gezet. Koppeling voelde heel gezond aan, motor reageerde mooi op het gas, vertrokken en met liefde geschakeld.... geen geklop meer. Daar valt dus perfect smooth mee te rijden, als je weet hoe er mee om te gaan tenminste. Eens een paar keer kort gas gegeven en gelost, en dan voelde je wel een kleine speling (op de achteras?), maar imo minimaal en binnen de perken voor een RWD met 200k+ km op de klok.
                          Pook schakelde ook héél kort en stevig, beetje on-benz-achtig zelfs.


                          Dan wat minpunten: op het keuringsattest staat dat hij de laatste keer is afgekeerd vanwege de rijhoogte, het balkje van 9cm heeft er aan moeten geloven. Gio zou trots zijn, maar zo geraak je natuurlijk niet door de keuring. Volgens hem zaten die veren er al jaaaaaren onder, maar blijkbaar zijn ze doorheen de jaren wat gezakt, waardoor ie nu nét een tikje te laag ligt.
                          In een wanhoopspoging hebben ze dan hoge banden gestoken, ik geloof in w124 maat, maar trekt op een w201 op geen hol, je geraakt er volgens mij eveneens niet mee door de keuring (hij is niet meer terug gegaan naar de herkeuring), en ze raken vooraan bij afdraaien en tegelijk door een put te rijden.
                          Daarbij staat er ook op dat keuringsformulier dat de staat van de veren vooraan in het oog moet worden gehouden.
                          Uiteindelijk ga je dus nieuwe veren mogen steken, evt alleen vooraan, en terug vier banden in de juiste maat er op mogen leggen.

                          Dan stonden er nog 2 opmerkingen op, namelijk speling op de gewrichten van het linker voorwiel, alhoewel dit niet echt voelbaar was, en versleten silent-blocs, wat eventueel ook wel de oorzaak kan zijn van de lichte schokken bij het gas geven en lossen.
                          Iemand een idee wat dat kost voor een 190E, die silent blocs?


                          Het interieur is uiterst basic, op een schuifdak na, en zag er verder nog goed uit. Het stuur stond scheef, maar dat kwam omdat er een momo-stuurtje inzat wat hij er voor verkoop heeft uitgehaald (stond ook op het keuringsattest -> tuningrapport omwille van sportstuur) en het ori heeft hij niet perfect gecentreerd. Daarin geloof ik 'm wel, het stuur voelde vrij oké aan.
                          Er zit zo'n gefreesde alu tjoening-pook op, maar de originele pook lag nog in het handschoenenkastje. En de originele achterlichten had hij ondertussen ook al gevonden, dus dat komt goed, uiterlijk enkel de pinkers nog vervangen door oranje exemplaren en een paar wielnaafdekseltjes zoeken en ie is terug aanvaardbaar....



                          Al bij al verre van een perfecte auto, maar eveneens een slechte kar gezien zijn prijs. Hij heeft wel nog eens benadrukt dat ie al die opkopers die over de prijs begonnen te zeiken direct naar huis stuurde.... maar daar ben ik niet verder op ingegaan. Ik heb me enkel even voorgedaan als het arme studentje, hem uitgelegd dat ik het eens moest bekijken of dit financieel wel haalbaar was, en dat ik wél de liefhebber was die hij zocht dus hopelijk maakt hij voor mij een uitzondering

                          Eventjes laten bezinken. Ik acht de kans vrij klein in dat die direct verkocht is (staat immers al te koop sinds juli), en als het toch het geval is, so be it. Hem nog even laten sudderen, het hier thuis eens voorleggen, en dan binnenkort misschien een bod doen.

                          Comment


                          • Valt idd precies nog wel iets van te maken

                            Ben benieuwd.
                            Die letzten Worte ...
                            ... eines Diesel-Fahrers:
                            "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                            ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                            W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                            W201 BENZIN

                            Comment


                            • Niet slecht.


                              silentblocs waar? Ophanging, motor?

                              Comment


                              • Ah fiddy en wanneer ga jij eens een uitlaat voor mij maken?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                  Niet slecht.


                                  silentblocs waar? Ophanging, motor?
                                  motor vermoed ik

                                  prijsindicatie? Geef maar zowel motor als ophanging

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                    Ah fiddy en wanneer ga jij eens een uitlaat voor mij maken?
                                    wanneer kom jij nog eens naar het verre limburg?

                                    btw, op die 2.3 zit er een volledige supersprint. Ploft leuk bij het gas lossen, lekker racy. Niets voor u?

                                    ik vrees toch dat dat ding er onderuit moet voor de keuring.....

                                    Comment


                                    • Vandaag nog een 2.3-16 "achtervolgd" op de autosnelweg, kerel wist z'n gas wel staan.
                                      Was een zwarte, volledig standaard behalve de witte pinkers vanvoor. Vette karren
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                                      Comment


                                      • interessant fiddy!

                                        foutloos kan je niet verwachten voor dat geld, en daarom vind ik het meevallen wat je aanhaalt.

                                        Comment


                                        • Ben benieuwd fiddy! Je kent mijn mening...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X