Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
    Ben benieuwd fiddy! Je kent mijn mening...


    je kent mijn financiële situatie ik kan wachten op een deftige zestienklepper binnen budget, maar dan ben ik binnen dit en een jaar misschien nog aan het wachten

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten


      je kent mijn financiële situatie ik kan wachten op een deftige zestienklepper binnen budget, maar dan ben ik binnen dit en een jaar misschien nog aan het wachten
      Absoluut. Maar ik zou persoonlijk in jouw situatie proberen om effectief geen herexamens te hebben, die 3 maanden te werken en dan ineens een wat fatsoenlijkere ketel te kopen. Je kent jezelf ook en je gaat uiteindelijk meer geld in die 2.3 steken dan je wilt...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
        Ben benieuwd fiddy! Je kent mijn mening...
        btw, ik heb je dat niet meer gevraagd, geen blauwe plekken ofzo meer overgehouden aan onze crash?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
          btw, ik heb je dat niet meer gevraagd, geen blauwe plekken ofzo meer overgehouden aan onze crash?
          Nope. Absoluut geen. Heb blijkbaar een zachte landing gemaakt.
          Schijnbaar had ik mijn pint ook nog in de lucht en is daar geen druppel uitgekomen . Geen idee, ik heb dat moment niet volledig mee gekregen .

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
            Nope. Absoluut geen. Heb blijkbaar een zachte landing gemaakt.
            Schijnbaar had ik mijn pint ook nog in de lucht en is daar geen druppel uitgekomen . Geen idee, ik heb dat moment niet volledig mee gekregen .
            alé gij jagermeister

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
              alé gij jagermeister
              Alleen als ie eis und eis kalt ist.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                Absoluut. Maar ik zou persoonlijk in jouw situatie proberen om effectief geen herexamens te hebben, die 3 maanden te werken en dan ineens een wat fatsoenlijkere ketel te kopen. Je kent jezelf ook en je gaat uiteindelijk meer geld in die 2.3 steken dan je wilt...
                van dat werken: punt, maar ik ga sowieso geen 3 maand werken als ik 2,5 maand verlof heb. 2 maand hoop en al, wil ook nog wat genieten enzo

                Maar wat ik niét denk is dat ik eindeloos veel geld in die 190 ga steken.
                Bij een E30 is dat wel het geval. Je kan dat ding modden, en blijven modden. BBS'jes, spoilertje hier,voorlipje daar, beetje dingen meespuiten, mistlampjes steken, sportstuurtje, sportstoelen, paar gadgets in het interieur, ophanginsonderdelen van een 325i, ....

                Een 190E vind ik gewoon deftig als hij OEM staat, en iéts lager ligt dan standaard. Deze staat bijna oem (op de oranje pinkers na, maar je krijgt meer voor die witten dan dat je voor oranje moet geven, en het uitlaatsierstuk stoort me maar ik vergeef het hem omwille van het gepruttel dat er uit komt) en ligt lager. Een 16v-kit zou vét zijn, maar ik doe het uit principe niet, plus het is véél te veel werk en kost te veel, dus daar begin ik sowieso niet aan.
                En in het interieur heb je niet zoveel mogelijkheden als bij een E30.... je kan wel sportline stoelen steken ed., maar daar zijn nog steeds geen echte kuipjes, dus ik ga er m'n geld ook niet insteken. En qua opties: schuifdak, meer heb ik precies niet nodig.

                Ik zeg je, die paar deukjes laten uitlepelen, misschien die paar plekjes laten herspuiten (kost me samen 100 à 200€), eens binnen steken bij TomT en die paar technische mankementen oplossen die ik hier voor al beschreven heb, en dat ding is goed voor mij.



                Waar ik wél bang van ben, is het verbruik Qua verbruik en vaste kosten is een E30 320i met achteraf eventueel een m20b25 weer de interessantere van de twee...

                Comment


                • nog info verkregen over de tuning?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                    nog info verkregen over de tuning?
                    nee, die kerel weet er zelf niet meer vanaf dan dat wat ik hier voordien gezegd heb

                    zijn zoon wel, die zit in de racerij en heeft hem naar Kempower gestuurd.

                    Comment


                    • Gaat ie scheef?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                        Gaat ie scheef?


                        niet geprobeerd. Wél eventjes wielspin gehad bij het oprijden van de weg, nadat ik gewisseld was. En ik gaf niet bepaald veel gas. Dus scheefgaan zal wel lukken, gene stress!

                        Comment


                        • Voor 1000euro kan je geen slechte deal doen he, als hij echt nog goed rijdt. Als je ziet hoeveel geld er in de tuning is gestoken

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                            wanneer kom jij nog eens naar het verre limburg?

                            btw, op die 2.3 zit er een volledige supersprint. Ploft leuk bij het gas lossen, lekker racy. Niets voor u?

                            ik vrees toch dat dat ding er onderuit moet voor de keuring.....

                            Tegen of in de paasvakantie kom ik wel eens af ofzo, als we iets kunnen regelen?


                            Volledige supersprint is wel vet.

                            Ik kom er eens naar kijken als je hem gekocht hebt!

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                              Tegen of in de paasvakantie kom ik wel eens af ofzo, als we iets kunnen regelen?


                              Volledige supersprint is wel vet.

                              Ik kom er eens naar kijken als je hem gekocht hebt!
                              ff serieus..... wat voor uitlaat wil je eigenlijk? Voor welk krel? Ik weet van niets

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                motor vermoed ik

                                prijsindicatie? Geef maar zowel motor als ophanging

                                Motorsteunen: rond de 100 euro per kant.


                                Revisiesetjes voor draagarmrubbers: ongeveer 100 + 50 euro per draagarm vooraan.
                                Draagarmset achteras: rond de 240 euro. (draagarmen + rubbers), dus gewoon oude rommel eraf en nieuwe erop.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                  ff serieus..... wat voor uitlaat wil je eigenlijk? Voor welk krel? Ik weet van niets

                                  - 300TD:
                                  Ik zit met een gat in de uitlaat vlak voor de achterste pot.
                                  De uitlaatlijn bestaat uit drie delen: voorste flexibels + kleine voorpot, middendemper, en einddemper.

                                  Ik wil vervangstukken voor de middendemper en de einddemper. Telkens gewoon een open buis die de vorm volgt van de origine uitlaat, en met dezelfde flenzen en verbindingsstukken als de originele lijn, zodanig dat ik vrij kan combineren. (voorbeeld: nieuwe einddemper + open buis ipv huidige middendemper; of: huidige middendemper + open buis als einddemper; of: open buis ipv huidige middendemper en open buis ipv huidige eindpot)


                                  Is dat doenbaar en betaalbaar te fixen?

                                  Tegen de volgende keuringsbeurt moet er toch een nieuwe originele achterpot komen, dus de huidige kan eventueel gebruikt worden voor z'n verbindingsstuk en ophangingsbeugels ofzo.




                                  - 190E: Hier zoek ik oorspronkelijk gewoon een originele AMG-einddemper, enkele chromé ovalen pijp. Maar iets anders dat er goed uitziet mag altijd.

                                  Comment


                                  • Komt goed beer...ben eens benieuwd

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                      Motorsteunen: rond de 100 euro per kant.


                                      Revisiesetjes voor draagarmrubbers: ongeveer 100 + 50 euro per draagarm vooraan.
                                      Draagarmset achteras: rond de 240 euro. (draagarmen + rubbers), dus gewoon oude rommel eraf en nieuwe erop.
                                      oem benz prijzen?

                                      Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                      - 300TD:
                                      Ik zit met een gat in de uitlaat vlak voor de achterste pot.
                                      De uitlaatlijn bestaat uit drie delen: voorste flexibels + kleine voorpot, middendemper, en einddemper.

                                      Ik wil vervangstukken voor de middendemper en de einddemper. Telkens gewoon een open buis die de vorm volgt van de origine uitlaat, en met dezelfde flenzen en verbindingsstukken als de originele lijn, zodanig dat ik vrij kan combineren. (voorbeeld: nieuwe einddemper + open buis ipv huidige middendemper; of: huidige middendemper + open buis als einddemper; of: open buis ipv huidige middendemper en open buis ipv huidige eindpot)


                                      Is dat doenbaar en betaalbaar te fixen?

                                      Tegen de volgende keuringsbeurt moet er toch een nieuwe originele achterpot komen, dus de huidige kan eventueel gebruikt worden voor z'n verbindingsstuk en ophangingsbeugels ofzo.




                                      - 190E: Hier zoek ik oorspronkelijk gewoon een originele AMG-einddemper, enkele chromé ovalen pijp. Maar iets anders dat er goed uitziet mag altijd.
                                      alles is te fixen.... maar ik heb geen plooibank. Dan heb je 2 opties: verstek slijpen, zoals bij Avantus gedaan is, of met lasbochten werken....

                                      wel nogmaals: ik ben geen beroepslasser hé, integendeel maar ik wil er altijd eens naar kijken en het proberen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                        oem benz prijzen?



                                        alles is te fixen.... maar ik heb geen plooibank. Dan heb je 2 opties: verstek slijpen, zoals bij Avantus gedaan is, of met lasbochten werken....

                                        wel nogmaals: ik ben geen beroepslasser hé, integendeel maar ik wil er altijd eens naar kijken en het proberen.


                                        OEM prijzen ongeveer ja.

                                        Wat zijn lasbochten?
                                        Ik ken niets van lassen en buizen maken enzo.


                                        Ik heb geen beroepslasser nodig. Die vragen daar 300 euro voor.

                                        Comment


                                        • Ik denk dat ik fiddy ook eens onder de arm ga nemen om een uitlaat naar m'n goesting te maken...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X