Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Naja dan nog. 950 is een goei dealke.
    denk je?

grootste twijfel is die andere 190E die me evenveel zou kosten. En wat mee poeier heeft

de algemene staat van deze is wel beter....

fap fap wisselen die hap!

Comment

• Iemand ervaring met zo'n vierbak op een 2.0? Is dat wat aangenaam, ik kan me voorstellen dat de versnellingen nogal lang gespreid zijn en dat hij op autostradesnelheid wat veel toeren draait?

Comment

• matteus levert ons hier zodadelijk wel de verhoudingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
          = de oplossing

Voor 2000euro heb je een nette 190E AMG 2.3 tjoening

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
            denk je?

grootste twijfel is die andere 190E die me evenveel zou kosten. En wat mee poeier heeft

de algemene staat van deze is wel beter....

Poeier is bijzaak in deze auto's.

Als je poeier wil in een 190 koop je geen 2.0 of 2.3. Dan moet je maar tenminste een 2.6 zoeken of een 16V.

Main concern is de conditie. En die blijkt wel redelijk oké te zijn van deze auto, afgaande van jullie reacties.

Is de bodem ook helemaal hard? Krikpuntjes?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
              Poeier is bijzaak in deze auto's.

Als je poeier wil in een 190 koop je geen 2.0 of 2.3. Dan moet je maar tenminste een 2.6 zoeken of een 16V.

Main concern is de conditie. En die blijkt wel redelijk oké te zijn van deze auto, afgaande van jullie reacties.

Is de bodem ook helemaal hard? Krikpuntjes?
              onderstel leek me ruimschoots oké te zijn...

uiteraard blijft het een auto van 21 jaar oud, dus verwacht daar ook geen wonderen hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                Iemand ervaring met zo'n vierbak op een 2.0? Is dat wat aangenaam, ik kan me voorstellen dat de versnellingen nogal lang gespreid zijn en dat hij op autostradesnelheid wat veel toeren draait?

Een 4-bak is een 5-bak zonder 5de. Ook qua verhoudingen, dacht ik.

Maar de auto's met een 4-bak hebben wel een langer achterdiff.

Een 190E 1.8 met 4-bak heeft een 3,46 achterdiff, als die een 5-bak heeft is dat 3,64. Op 130 draait de 4-bak 1.8 4200 toeren.
                Mijn ex-190E (1.8 5-bak), draaide op 120 rond de 3300 toeren dacht ik.

Een 190E 2.0 met vierbak heeft een 3,23 diff. (en de 5-bakken tot '88 ook). Vanaf '88 hebben de 5-bakken ook een 3,64 diff gekregen.

Dus dat valt wel mee hoor.

't Is niet dat zo'n kar plots tergend traag wordt gewoon omdat die een wat langere eindoverbrenging heeft.

Comment

• 2.3-16 met dronken chauffeur ontvlucht de politie:
                  + YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                    Hoewel, een 190e 2.0 zou ik zelfs na 3x kijken nog niet kopen .
                    Zou jij daar 3 keer heen gaan kijken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                      Zou jij daar 3 keer heen gaan kijken?
                      Misschien als ie hier in de straat te koop zou staan ofzo.

Comment

• die 2.3 is weg

Comment

• Mijn 190E 1.8i sportline
                          Wel nog wat werk aan, join de culasse moet vervangen worden. Nieuwe grill vooraan(zit een deuk in), en een beetje opkuisen, voor de rest aan carrosserie geen schade, geen deuken.
                          Vanbinnen mooi opgekuist, enkel deurbekleding achteraan is wat kapot.

Comment

• Nice, precies een barn find

Wanneer zal hij klaar zijn?
                            Die letzten Worte ...
                            ... eines Diesel-Fahrers:
                            "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                            ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                            W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                            W201 BENZIN

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoon Bekijk Berichten
                              Mijn 190E 1.8i sportline
                              Wel nog wat werk aan, join de culasse moet vervangen worden. Nieuwe grill vooraan(zit een deuk in), en een beetje opkuisen, voor de rest aan carrosserie geen schade, geen deuken.
                              Vanbinnen mooi opgekuist, enkel deurbekleding achteraan is wat kapot.
                              Miljaar dat ziet er een prachtig exemplaar uit! Sportline
                              Leuk dat er nog een 18-jarige met een 190E bijkomt, misschien binnenkort eens afspreken voor een 190-meet? Heb je er al mee gereden? Als je nog pics hebt (interieur misschien?) laat maar komen hé

Comment

• @ W201: Tegen mei, juni zou hij volledig af moeten zijn, in volledig originele staat.

@ Stradge: Ja maar lang geleden en idd wil ik zkr doen! Ga binnekort wel nog wat foto's op plaatsen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoon Bekijk Berichten
                                  in volledig originele staat.
                                  .
                                  Ola, we zitten met een man met smaak

Comment

• Fantastisch!

Ik ben hoogst benieuwd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                      Misschien als ie hier in de straat te koop zou staan ofzo.
                                      Denk je?

Ik zie je nog niet tot daar wandelen, en met de auto tot daar rijden gaat ook niet, want dan is je motor niet warm. Dus het lijkt mij dat je hoogstens voorbij gaat rijden en eens kijken

Comment

• True, het blijft een 2.0 .

Comment

• Dat heeft 4 cilinders . *koude rilling*

Comment

Working...
                                          X