Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • @jerred:

    dit is een 2.5-16 met vlakschuiver die onlangs is opgebouwd:



    nog redelijk nadrukkelijk geöriënteerd op bruikbaarheid op de openbare weg. 299pk bij 8200 rpm.....een bruikbare toerentalband van 4500rpm tot 8800 rpm *spritz*

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
      @jerred:

      dit is een 2.5-16 met vlakschuiver die onlangs is opgebouwd:



      nog redelijk nadrukkelijk geöriënteerd op bruikbaarheid op de openbare weg. 299pk bij 8200 rpm.....een bruikbare toerentalband van 4500rpm tot 8800 rpm *spritz*
      Fack zalig 299pk 8800rpmHoe goed moet dat rijden

      Kostprijs?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jerred Bekijk Berichten
        Fack zalig 299pk 8800rpmHoe goed moet dat rijden

        Kostprijs?
        Is je Duits al wat beter ondertussen?
        Of moet ik een mailtje sturen?
        Iig, niet goedkoop.... de ombouw op zich is één, maar met jouw kilometers is het ten zeerste aan te raden eerst te reviseren voordat je hem even 50% meer vermogen geeft.



        Hoe meer ik lees, hoe meer ik toch geneigd ben te kijken voor een betaalbare EVO, als die te vinden zijn natuurlijk. Ik ga er ook geen jaar op wachten tot ik er eentje tegenkom.
        Stijvere dempers (niet zo belangrijk, want die kunnen nog steeds véél harder met aftermarked spul), remmen van een 500E ipv 300E, dikkere stabi's, directer stuurhuis, blijkbaar toch een andere uitlaat.... en vooral een blok met veel meer potentieel.


        Het receptje van de post hierboven kan je niet op een standaard 2.5-16 toepassen omdat om te beginnen de drijfstangen dat toerental al niet aankunnen.

        Comment


        • Ik hoop stiekem dat die mannen daar volgend weekend staan, en we wat meer info kunnen krijgen van die dingen....

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
            Is je Duits al wat beter ondertussen?
            Of moet ik een mailtje sturen?
            Iig, niet goedkoop.... de ombouw op zich is één, maar met jouw kilometers is het ten zeerste aan te raden eerst te reviseren voordat je hem even 50% meer vermogen geeft.



            Hoe meer ik lees, hoe meer ik toch geneigd ben te kijken voor een betaalbare EVO, als die te vinden zijn natuurlijk. Ik ga er ook geen jaar op wachten tot ik er eentje tegenkom.
            Stijvere dempers (niet zo belangrijk, want die kunnen nog steeds véél harder met aftermarked spul), remmen van een 500E ipv 300E, dikkere stabi's, directer stuurhuis, blijkbaar toch een andere uitlaat.... en vooral een blok met veel meer potentieel.


            Het receptje van de post hierboven kan je niet op een standaard 2.5-16 toepassen omdat om te beginnen de drijfstangen dat toerental al niet aankunnen.
            Hoe zou mijn duits nu beter kunnen zijn, ik heb geen duitse vriendin gehad he

            Stuur maar of stuur site ofzo door. Eventueel als ik beslis om hem volgend jaar wel te reviseren ofzo...

            Wat versta jij trouwens onder een betaalbare evo?

            Moest je een evo vinden zou jij dergelijke tuning erop zetten of eerder een reeks betaalbaardere tuning?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jerred Bekijk Berichten
              Hoe zou mijn duits nu beter kunnen zijn, ik heb geen duitse vriendin gehad he

              Stuur maar of stuur site ofzo door. Eventueel als ik beslis om hem volgend jaar wel te reviseren ofzo...

              Wat versta jij trouwens onder een betaalbare evo?

              Moest je een evo vinden zou jij dergelijke tuning erop zetten of eerder een reeks betaalbaardere tuning?
              betaalbare EVO: gelijkd die van u, en gelijk er eentje op petrolheads staat voor 't moment. Pak dus max. 8k

              En ja.... dan heb je weer de vraag of je zo'n ding ori moet houden, of niet. Op een EVO1 zou ik zoiets durven te monteren, een EVOII zou ik volledig oem houden denk ik


              En wat bedoel jij met betaalbaardere tuning? Zo'n atmo vierpitter die al redelijk goed ontworpen is valt niet eenvoudig en goedkoop op te drijven, helaas. Alé ja, hier en daar kan je wel een ingreep doen waardoor je een paar paardjes wint, maar of die voelbaar zijn, geen idee. Als je dat ietwat deftig wilt tunen ben je grof geld kwijt.

              Een turbo montern is waarschijnlijk nog het beste alternatief qua vermogenstoename/kostenplaatje. Maar met een turboconversie creëer je een totaal ander karakter dan dat hoogtoerige waarmee ze een 16v ontworpen hadden. Ik zou 't zelfs niet in overweging nemen....

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                Ik hoop stiekem dat die mannen daar volgend weekend staan, en we wat meer info kunnen krijgen van die dingen....
                Die gaan daar toch zijn van team Stadler. Wanneer gaan jullie. Vrijdag of zaterdag? Ben ook wel van plan eigenlijk.
                Die letzten Worte ...
                ... eines Diesel-Fahrers:
                "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                W201 BENZIN

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                  Die gaan daar toch zijn van team Stadler. Wanneer gaan jullie. Vrijdag of zaterdag? Ben ook wel van plan eigenlijk.
                  vrijdag.... en tentje meepakken. Als het de moeite is blijven we (of ik, maar heb daarstraks jerred aan telefoon gehad en voor hem was dat oké) tot zaterdag.
                  Vrijdag is vooral GP strecke, zaterdag 3 rondjes ring. Maar, als ik het goed gezien heb, is vrijdag alles gratis, zaterdag betaald (niet dat dat een ramp is). En ik heb het gevoel dat het er vrijdag wat rustiger gaat zijn en je meer te zien gaat krijgen dan zaterdag.....

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                    betaalbare EVO: gelijkd die van u, en gelijk er eentje op petrolheads staat voor 't moment. Pak dus max. 8k

                    En ja.... dan heb je weer de vraag of je zo'n ding ori moet houden, of niet. Op een EVO1 zou ik zoiets durven te monteren, een EVOII zou ik volledig oem houden denk ik


                    En wat bedoel jij met betaalbaardere tuning? Zo'n atmo vierpitter die al redelijk goed ontworpen is valt niet eenvoudig en goedkoop op te drijven, helaas. Alé ja, hier en daar kan je wel een ingreep doen waardoor je een paar paardjes wint, maar of die voelbaar zijn, geen idee. Als je dat ietwat deftig wilt tunen ben je grof geld kwijt.

                    Een turbo montern is waarschijnlijk nog het beste alternatief qua vermogenstoename/kostenplaatje. Maar met een turboconversie creëer je een totaal ander karakter dan dat hoogtoerige waarmee ze een 16v ontworpen hadden. Ik zou 't zelfs niet in overweging nemen....
                    Ik bedoelde idd hier en daar iets proberen winnen of direct voor iets deftigs gaan.

                    Turbo zou ik ook totaal niet overwegen. Ferm inboeten op betrouwbaarheid, ander karakter en het past er ook niet zo bij. Daarmee die dtm achtige motortuning einzeldrossel, flachschieber, throttle bodies past er wel zeer goed bij. Vraag is enkel wil je er zoveel geld in steken?

                    Moest ik een EVO II hebben zou ik zeker niet twijfelen en dat ding goed tunen dat zou toch willen zeggen dat ik geld teveel heb...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                      Die gaan daar toch zijn van team Stadler. Wanneer gaan jullie. Vrijdag of zaterdag? Ben ook wel van plan eigenlijk.
                      rijd je met de 2.3-16 op?


                      Kunnen evt afspreken om samen te bollen hé. BTW.... donderdagavond is ook al oké, kunnen we eerst nog eens bij Pinochio binnenspringen

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                        vrijdag.... en tentje meepakken. Als het de moeite is blijven we (of ik, maar heb daarstraks jerred aan telefoon gehad en voor hem was dat oké) tot zaterdag.
                        Vrijdag is vooral GP strecke, zaterdag 3 rondjes ring. Maar, als ik het goed gezien heb, is vrijdag alles gratis, zaterdag betaald (niet dat dat een ramp is). En ik heb het gevoel dat het er vrijdag wat rustiger gaat zijn en je meer te zien gaat krijgen dan zaterdag.....
                        Vrijdag gaan we zeker. En zaterdag... die bakken op de echte ring zien rijden moet toch ook ZALIG zijn...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                          Die gaan daar toch zijn van team Stadler. Wanneer gaan jullie. Vrijdag of zaterdag? Ben ook wel van plan eigenlijk.
                          Zin om morgen mee naar de ring te gaan met de 16v? Of ga je je volgende week inschrijven?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jerred Bekijk Berichten
                            Vrijdag gaan we zeker. En zaterdag... die bakken op de echte ring zien rijden moet toch ook ZALIG zijn...


                            dit weekend moet ik 2 dagen werken, ik ben er 99,9% zeker van dat ie mij al gaat vragen voor volgende week. Vrijdag neem ik sowieso verlof, zaterdag? Ze rijden op de ring van 10u tot 11u, dus tegen 18u zullen we wel thuisgeraken zeker?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jerred Bekijk Berichten
                              Zin om morgen mee naar de ring te gaan met de 16v? Of ga je je volgende week inschrijven?
                              Met die o-platen ga ik niet op de ring rijden. (Tegen einde dit jaar zet ik die op de platen van de 123). Als er iets voorvalt, ben ik gezien.

                              De remmen moeten trouwens ook gemaakt worden, want de schijven zijn krom na Croix
                              Die letzten Worte ...
                              ... eines Diesel-Fahrers:
                              "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                              ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                              W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                              W201 BENZIN

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                rijd je met de 2.3-16 op?


                                Kunnen evt afspreken om samen te bollen hé. BTW.... donderdagavond is ook al oké, kunnen we eerst nog eens bij Pinochio binnenspringen
                                Dus niet met de 16v . Ik ga nog zien, ik wil wel 1 dagje (ik dacht ook vrijdag) gaan, meer is moeilijk voor mij (gezin etc )
                                Die letzten Worte ...
                                ... eines Diesel-Fahrers:
                                "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                W201 BENZIN

                                Comment


                                • Dit is dus die kerel met zijn grijze 2.5-16 met evo 1 motor en einzeldrossel.

                                  Ik heb dat ooit in 't echt mogen zien, en hij ging echt snel + een zalige sound natuurlijk.

                                  + YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                  Die letzten Worte ...
                                  ... eines Diesel-Fahrers:
                                  "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                  W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                  W201 BENZIN

                                  Comment


                                  • vet!

                                    maar euuh, op 2.25min is het toch wel bijna gedaan met spelen

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                      vet!

                                      maar euuh, op 2.25min is het toch wel bijna gedaan met spelen
                                      Ja,idd. Maar die kerel kan wel een serieus stukje driften (ook al ginder kunnen zien, ook op GP-strecke).
                                      Die letzten Worte ...
                                      ... eines Diesel-Fahrers:
                                      "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                      W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                      W201 BENZIN

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                                        Dit is dus die kerel met zijn grijze 2.5-16 met evo 1 motor en einzeldrossel.

                                        Ik heb dat ooit in 't echt mogen zien, en hij ging echt snel + een zalige sound natuurlijk.

                                        + YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                        fack die ketel is snel

                                        vanaf dat het 'rechtdoor' en omhoog gaat rijd de ringtaxi 'm wel los, maar da's niet meer dan normaal met de dubbele cilinderinhoud, 2,5 keer zoveel cilinders en 15 jaar evolutie....

                                        Zo te zien - en te horen aan z'n bandjes - zoekt ie wel vrij vaak de limiet op

                                        Comment


                                        • Fok die gaat strak door de bochten, wel echt veel op de limiet idd denk ik, veel marge heeft hij niet

                                          Comment

                                          Working...
                                          X