Oorspronkelijk geplaatst door Jan007
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes 190: 25 jaar
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
e21
ik vond de baanligging van de 315 ook best ok, enkel het overhellen
en schommelen van de veren kon ik ook minder waarderen, toch was
het momentelijk wel grappig, maar net daarmee
viel hij door de mand als echt "heel" oude auto, niettegenstaande
dat dit nog wel (meer) comfort bood bij slecht wegdek...
bij de 190 worden dit toch net iets rapper doffe klappen bij putten en
dergelijke vermoed ik, maar toch voelt de 190 nog meer solide aan,
net iets minder kaal maar toch al rijden als een veel modernere
auto net zoals de e21, buiten wat mindere
stoelen en te kale uitrusting (geen toerenteller, elektrische spiegel...)
en ja, grellige vooruistekende antieke pedalen waarmee je rap altijd
met je voet onder schuift zonder je het doorhebt, ik hield altijd
angstvallig mn voet omhoog op de pedaal, anders denk ik da
je zo je voet kwijt bent bij een accident... maar achteraf zag ik
wel dat da voor niks was... (zie onderaan) meer ongemakken
heb ik van de bmw niet speciaal ondervonden, enkel het meer
solide gevoel ten alle tijden en de nog enige vorm van persoonlijke
veiligheid kan ik voornamelijk meer waarderen aan mn 190 om eerlijk en
concreet te zijn, ik denk dat een veringssetje wel wat verhelpt aan een e21,
maar als je zon kale kas ziet staan (ik had hem reeds niemeer geloof ik)
zie je dat da echt niks meer voorstelt kwa balken vooraan, is wel grellig,
eenmaal als je da gezien hebt... ik heb zelf slechts een 6000km gedaan
met mn 315, gelukkig toch iets, want ik heb hem met mn zatte botten in de prak
gereden... ik lag bijna overkop
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan007 Bekijk Berichtenik vond de baanligging van de 315 ook best ok, enkel het overhellen
en schommelen van de veren kon ik ook minder waarderen, toch was
het momentelijk wel grappig, maar net daarmee
viel hij door de mand als echt "heel" oude auto, niettegenstaande
dat dit nog wel (meer) comfort bood bij slecht wegdek...
bij de 190 worden dit toch net iets rapper doffe klappen bij putten en
dergelijke vermoed ik, maar toch voelt de 190 nog meer solide aan,
net iets minder kaal maar toch al rijden als een veel modernere
auto net zoals de e21, buiten wat mindere
stoelen en te kale uitrusting (geen toerenteller, elektrische spiegel...)
en ja, grellige vooruistekende antieke pedalen waarmee je rap altijd
met je voet onder schuift zonder je het doorhebt, ik hield altijd
angstvallig mn voet omhoog op de pedaal, anders denk ik da
je zo je voet kwijt bent bij een accident... maar achteraf zag ik
wel dat da voor niks was... (zie onderaan) meer ongemakken
heb ik van de bmw niet speciaal ondervonden, enkel het meer
solide gevoel ten alle tijden en de nog enige vorm van persoonlijke
veiligheid kan ik voornamelijk meer waarderen aan mn 190 om eerlijk en
concreet te zijn, ik denk dat een veringssetje wel wat verhelpt aan een e21,
maar als je zon kale kas ziet staan (ik had hem reeds niemeer geloof ik)
zie je dat da echt niks meer voorstelt kwa balken vooraan, is wel grellig,
eenmaal als je da gezien hebt... ik heb zelf slechts een 6000km gedaan
met mn 315, gelukkig toch iets, want ik heb hem met mn zatte botten in de prak
gereden... ik lag bijna overkop
Wow, da's minder! What happened?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan007 Bekijk Berichtenik vond de baanligging van de 315 ook best ok, enkel het overhellen
en schommelen van de veren kon ik ook minder waarderen, toch was
het momentelijk wel grappig, maar net daarmee
viel hij door de mand als echt "heel" oude auto, niettegenstaande
dat dit nog wel (meer) comfort bood bij slecht wegdek...
bij de 190 worden dit toch net iets rapper doffe klappen bij putten en
dergelijke vermoed ik, maar toch voelt de 190 nog meer solide aan,
net iets minder kaal maar toch al rijden als een veel modernere
auto net zoals de e21, buiten wat mindere
stoelen en te kale uitrusting (geen toerenteller, elektrische spiegel...)
en ja, grellige vooruistekende antieke pedalen waarmee je rap altijd
met je voet onder schuift zonder je het doorhebt, ik hield altijd
angstvallig mn voet omhoog op de pedaal, anders denk ik da
je zo je voet kwijt bent bij een accident... maar achteraf zag ik
wel dat da voor niks was... (zie onderaan) meer ongemakken
heb ik van de bmw niet speciaal ondervonden, enkel het meer
solide gevoel ten alle tijden en de nog enige vorm van persoonlijke
veiligheid kan ik voornamelijk meer waarderen aan mn 190 om eerlijk en
concreet te zijn, ik denk dat een veringssetje wel wat verhelpt aan een e21,
maar als je zon kale kas ziet staan (ik had hem reeds niemeer geloof ik)
zie je dat da echt niks meer voorstelt kwa balken vooraan, is wel grellig,
eenmaal als je da gezien hebt... ik heb zelf slechts een 6000km gedaan
met mn 315, gelukkig toch iets, want ik heb hem met mn zatte botten in de prak
gereden... ik lag bijna overkop
Met een E21 heb ik nooit gereden, met een E30 wel maar daar heb ik de stevigheid van de structuur nooit uitgetest.... en gelukkig maar, want die kar gaf me niet de indruk de taak van engelbewaarder in de realiteit te kunnen omzetten
Voor de stevigheid van een 190 ben ik nu nog steeds dankbaar, en da's tegelijk ook de reden dat ik telkens terug bij de 190 uitkom. Er zijn nog een aantal karren die me werkelijk interesseren, maar als ik die paar rationele punten aanhaal (betrouwbaarheid, usability, actieve én passieve veiligeheid) vallen die anderen vrij snel af....
ohja, Jan, werk jij met een 7" laptop of op een PDA of iets dergelijks?
Want zulke tekstopbouw is écht nauwelijks op een deftige manier leesbaar, ik heb je dat hier nog al eens vermeld
Comment
-
50 km/h
de 315... ik reed snachts naar huis en ik was aan het bellen, ik zag geen fietsers of voetgangers, geen kat op de baan, dus ik reed maar door, en rechts stonden autos. ik was tegen een auto afgekaatst naar boven toe, ik zat ff in een hoek van 45 graden in de auto, het klonk alsof ze een betonstrijker afgelate hadde, ma zoals ik al zei er was geen kat. toen ik spontaan doorreed (natuurlijk) zag ik wel dat mn stuur meer dan een kwartslag uit de haak stond en heel den bak trok scheef, maar ik ben gewoon doorgereden omda da gelukkig nog kon. onderwegen stond ik voor rood, en links van mij sloegen flikken af met zwaailichten aan, omda er weer ergens ambras was vermoed ik. gelukkig zagen die niks aan mn linkerkant, twas snachts, pfff... toen ik thuis de schade opnam zag ik zoals verwacht de wielen uit de haak staan, het rechtse naar achter, en het linkse ever ver naar voor, voor de rest was de gardebou puntig opgestuikt (nogal een betonstrijker denk ik) en stond de bumper ook uit de haak... ik had er nog wa geld van gehad dus het viel wel mee, aan de andere auto was eigenlijk verrassend weinig aan, ik ben nog teruggeweest voor mn stukjes pinkerglas op te rapen, de pinker was er ook aan dus...
hele stevige bak, die me nog schappelijk thuisbracht, achteraf viel er zelfs nog verrasend normaal mee te rijden, ik heb hem een paar keer probleemloos 180° rondgegooid met de handrem... hij was toch al perto... anders deedk da nie, of mss alst goed nat was... zoals toen ook denk ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan007 Bekijk Berichtenaan de andere auto was eigenlijk verrassend weinig aan, ik ben nog teruggeweest voor mn stukjes pinkerglas op te rapen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan007 Bekijk Berichtenik heb deze foto eens gezien op een site, er werd gezegd dat ze tegen 50 km/h opeen gegaan waren. wilt dus zeggen hetzelfde als op een vast obstakel zoals normale crashtests. de crash werd "veilig" doorstaan.
absoluut onvoorstelbaar voor een 26 jaar oud automodel vind ik
de 315... ik reed snachts naar huis en ik was aan het bellen, ik zag geen fietsers of voetgangers, geen kat op de baan, dus ik reed maar door, en rechts stonden autos. ik was tegen een auto afgekaatst naar boven toe, ik zat ff in een hoek van 45 graden in de auto, het klonk alsof ze een betonstrijker afgelate hadde, ma zoals ik al zei er was geen kat. toen ik spontaan doorreed (natuurlijk) zag ik wel dat mn stuur meer dan een kwartslag uit de haak stond en heel den bak trok scheef, maar ik ben gewoon doorgereden omda da gelukkig nog kon. onderwegen stond ik voor rood, en links van mij sloegen flikken af met zwaailichten aan, omda er weer ergens ambras was vermoed ik. gelukkig zagen die niks aan mn linkerkant, twas snachts, pfff... toen ik thuis de schade opnam zag ik zoals verwacht de wielen uit de haak staan, het rechtse naar achter, en het linkse ever ver naar voor, voor de rest was de gardebou puntig opgestuikt (nogal een betonstrijker denk ik) en stond de bumper ook uit de haak... ik had er nog wa geld van gehad dus het viel wel mee, aan de andere auto was eigenlijk verrassend weinig aan, ik ben nog teruggeweest voor mn stukjes pinkerglas op te rapen, de pinker was er ook aan dus...
hele stevige bak, die me nog schappelijk thuisbracht, achteraf viel er zelfs nog verrasend normaal mee te rijden, ik heb hem een paar keer probleemloos 180° rondgegooid met de handrem... hij was toch al perto... anders deedk da nie, of mss alst goed nat was... zoals toen ook denk ik
Dappere kerel, gij!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten, achteraf zeiden ze dat ze het een betere kar vonden dan de BMW en dat ze veel respect hadden
Is ook niet moeilijk natuurlijk...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenhttp://cgi.ebay.fr/MERCEDES-190-2-5L...3A1%7C294%3A50
2.5-16V katloos, 175k gelopen.
airco, 4elektr ruiten, elektr open dak, cruise control, leder
Dat is een dikke ketel.
Prijs valt ook goed mee precies.
Comment
-
Ook mss de moeite van eens naar te gaan zien. Vraagprijs is niet zot.
achterspoiler, grill, en velgen weggooien uiteraard.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan007 Bekijk Berichtenik heb deze foto eens gezien op een site, er werd gezegd dat ze tegen 50 km/h opeen gegaan waren. wilt dus zeggen hetzelfde als op een vast obstakel zoals normale crashtests. de crash werd "veilig" doorstaan.
absoluut onvoorstelbaar voor een 26 jaar oud automodel vind ik
de 315... ik reed snachts naar huis en ik was aan het bellen, ik zag geen fietsers of voetgangers, geen kat op de baan, dus ik reed maar door, en rechts stonden autos. ik was tegen een auto afgekaatst naar boven toe, ik zat ff in een hoek van 45 graden in de auto, het klonk alsof ze een betonstrijker afgelate hadde, ma zoals ik al zei er was geen kat. toen ik spontaan doorreed (natuurlijk) zag ik wel dat mn stuur meer dan een kwartslag uit de haak stond en heel den bak trok scheef, maar ik ben gewoon doorgereden omda da gelukkig nog kon. onderwegen stond ik voor rood, en links van mij sloegen flikken af met zwaailichten aan, omda er weer ergens ambras was vermoed ik. gelukkig zagen die niks aan mn linkerkant, twas snachts, pfff... toen ik thuis de schade opnam zag ik zoals verwacht de wielen uit de haak staan, het rechtse naar achter, en het linkse ever ver naar voor, voor de rest was de gardebou puntig opgestuikt (nogal een betonstrijker denk ik) en stond de bumper ook uit de haak... ik had er nog wa geld van gehad dus het viel wel mee, aan de andere auto was eigenlijk verrassend weinig aan, ik ben nog teruggeweest voor mn stukjes pinkerglas op te rapen, de pinker was er ook aan dus...
hele stevige bak, die me nog schappelijk thuisbracht, achteraf viel er zelfs nog verrasend normaal mee te rijden, ik heb hem een paar keer probleemloos 180° rondgegooid met de handrem... hij was toch al perto... anders deedk da nie, of mss alst goed nat was... zoals toen ook denk ik
heb je foto's van jouw wagen?1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenhttp://cgi.ebay.fr/MERCEDES-190-2-5L...3A1%7C294%3A50
2.5-16V katloos, 175k gelopen.
airco, 4elektr ruiten, elektr open dak, cruise control, leder
airco
leder
maak daar eens elektrische zetelverstelling en koplampwissers van en da's een superdikke ketel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichtendie heeft de verkeerde opties genomen
airco
leder
maak daar eens elektrische zetelverstelling en koplampwissers van en da's een superdikke ketel
veeleisend ventje!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenhttp://www.2dehands.be/mercedes-benz...es%20190%2016v
Ook mss de moeite van eens naar te gaan zien. Vraagprijs is niet zot.
achterspoiler, grill, en velgen weggooien uiteraard.
op een andere advertentie staat er een foto waar heel typisch heel de tsjoekenfamilie er rond staat
maar idd niet reteduur, maar heb er ook geen super gevoel bij. Zetels zijn ook aardig doorgesleten (kijk maar naar de wangen, maar valt natuurlijk toevallig nét buiten de foto), wat weliswaar niet noodzakelijk abnormaal is voor die kilometers.... alhoewel ik dus toch al beter heb gezien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtengeen carlito kuren krijgen é gij
veeleisend ventje!
WTF echt hé.
Fiddy koop gewoon eens een GOEDE 16v.
Opties kan je later altijd nog bijmonteren. Is twee keer niets op die karren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtengeen carlito kuren krijgen é gij
veeleisend ventje!
veel eisen heb ik niet:
-16v
-schuifdak
-manueel
verder, qua kleur:
1)blauwzwart
2)amaldine
3)astraal/brilliant/rookzilver
en dan, bij voorkeur
-elektrische ruiten vooraan, is een must
-halflederen interieur >>>> lederen interieur
-koplampwissers, elektrische zetelverstelling en zetelverwarming zijn leuke/coole opties
-hydraulische ophanging is handig, maar dan enkel als ie al vervangen is geweest of niet té veel km's achter de kiezen heeft. Anders is dat enkel een aanleiding tot érg dure herstellingen.... en moet ie toch plaats maken voor een Bilstein B12 of iets dergelijks.
Comment
Comment