Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jan007 Bekijk Berichten
    ik vond mn 315 toch ook heel leuk
    maar deze lijkt me wel iets "beter"
    Zo'n E21 is idd ook heel plezant, heb er ook al wat km's mee gedaan, maar ik rij veel liever met m'n 190, betere motor (318i moet echt heeeel veel toeren maken om wat vooruit te gaan), en ik vind beter in rijgedrag ook, meer comfort (remmen voor drempels is bijna niet nodig), en toch helt hij minder over dan de E21. Ook heb ik de indruk dat een 190 langer neutraal blijft en wat voorspelbaarder is. Enkel het schakelen vond ik beter in een E21, maar het zijn idd ook superleuke karretjes.

    Comment


    • e21

      ik vond de baanligging van de 315 ook best ok, enkel het overhellen
      en schommelen van de veren kon ik ook minder waarderen, toch was
      het momentelijk wel grappig, maar net daarmee
      viel hij door de mand als echt "heel" oude auto, niettegenstaande
      dat dit nog wel (meer) comfort bood bij slecht wegdek...
      bij de 190 worden dit toch net iets rapper doffe klappen bij putten en
      dergelijke vermoed ik, maar toch voelt de 190 nog meer solide aan,
      net iets minder kaal maar toch al rijden als een veel modernere
      auto net zoals de e21, buiten wat mindere
      stoelen en te kale uitrusting (geen toerenteller, elektrische spiegel...)
      en ja, grellige vooruistekende antieke pedalen waarmee je rap altijd
      met je voet onder schuift zonder je het doorhebt, ik hield altijd
      angstvallig mn voet omhoog op de pedaal, anders denk ik da
      je zo je voet kwijt bent bij een accident... maar achteraf zag ik
      wel dat da voor niks was... (zie onderaan) meer ongemakken
      heb ik van de bmw niet speciaal ondervonden, enkel het meer
      solide gevoel ten alle tijden en de nog enige vorm van persoonlijke
      veiligheid kan ik voornamelijk meer waarderen aan mn 190 om eerlijk en
      concreet te zijn, ik denk dat een veringssetje wel wat verhelpt aan een e21,
      maar als je zon kale kas ziet staan (ik had hem reeds niemeer geloof ik)
      zie je dat da echt niks meer voorstelt kwa balken vooraan, is wel grellig,
      eenmaal als je da gezien hebt... ik heb zelf slechts een 6000km gedaan
      met mn 315, gelukkig toch iets, want ik heb hem met mn zatte botten in de prak
      gereden... ik lag bijna overkop
      Last edited by ; 14/05/2009, 22:44.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jan007 Bekijk Berichten
        ik vond de baanligging van de 315 ook best ok, enkel het overhellen
        en schommelen van de veren kon ik ook minder waarderen, toch was
        het momentelijk wel grappig, maar net daarmee
        viel hij door de mand als echt "heel" oude auto, niettegenstaande
        dat dit nog wel (meer) comfort bood bij slecht wegdek...
        bij de 190 worden dit toch net iets rapper doffe klappen bij putten en
        dergelijke vermoed ik, maar toch voelt de 190 nog meer solide aan,
        net iets minder kaal maar toch al rijden als een veel modernere
        auto net zoals de e21, buiten wat mindere
        stoelen en te kale uitrusting (geen toerenteller, elektrische spiegel...)
        en ja, grellige vooruistekende antieke pedalen waarmee je rap altijd
        met je voet onder schuift zonder je het doorhebt, ik hield altijd
        angstvallig mn voet omhoog op de pedaal, anders denk ik da
        je zo je voet kwijt bent bij een accident... maar achteraf zag ik
        wel dat da voor niks was... (zie onderaan) meer ongemakken
        heb ik van de bmw niet speciaal ondervonden, enkel het meer
        solide gevoel ten alle tijden en de nog enige vorm van persoonlijke
        veiligheid kan ik voornamelijk meer waarderen aan mn 190 om eerlijk en
        concreet te zijn, ik denk dat een veringssetje wel wat verhelpt aan een e21,
        maar als je zon kale kas ziet staan (ik had hem reeds niemeer geloof ik)
        zie je dat da echt niks meer voorstelt kwa balken vooraan, is wel grellig,
        eenmaal als je da gezien hebt... ik heb zelf slechts een 6000km gedaan
        met mn 315, gelukkig toch iets, want ik heb hem met mn zatte botten in de prak
        gereden... ik lag bijna overkop
        Herkenbaar, een 190 voelt gewoon veel steviger en moderner aan vind ik.
        Wow, da's minder! What happened?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jan007 Bekijk Berichten
          ik vond de baanligging van de 315 ook best ok, enkel het overhellen
          en schommelen van de veren kon ik ook minder waarderen, toch was
          het momentelijk wel grappig, maar net daarmee
          viel hij door de mand als echt "heel" oude auto, niettegenstaande
          dat dit nog wel (meer) comfort bood bij slecht wegdek...
          bij de 190 worden dit toch net iets rapper doffe klappen bij putten en
          dergelijke vermoed ik, maar toch voelt de 190 nog meer solide aan,
          net iets minder kaal maar toch al rijden als een veel modernere
          auto net zoals de e21, buiten wat mindere
          stoelen en te kale uitrusting (geen toerenteller, elektrische spiegel...)
          en ja, grellige vooruistekende antieke pedalen waarmee je rap altijd
          met je voet onder schuift zonder je het doorhebt, ik hield altijd
          angstvallig mn voet omhoog op de pedaal, anders denk ik da
          je zo je voet kwijt bent bij een accident... maar achteraf zag ik
          wel dat da voor niks was... (zie onderaan) meer ongemakken
          heb ik van de bmw niet speciaal ondervonden, enkel het meer
          solide gevoel ten alle tijden en de nog enige vorm van persoonlijke
          veiligheid kan ik voornamelijk meer waarderen aan mn 190 om eerlijk en
          concreet te zijn, ik denk dat een veringssetje wel wat verhelpt aan een e21,
          maar als je zon kale kas ziet staan (ik had hem reeds niemeer geloof ik)
          zie je dat da echt niks meer voorstelt kwa balken vooraan, is wel grellig,
          eenmaal als je da gezien hebt... ik heb zelf slechts een 6000km gedaan
          met mn 315, gelukkig toch iets, want ik heb hem met mn zatte botten in de prak
          gereden... ik lag bijna overkop
          Klopt volledig, een w201 is inderdaad érg solide.
          Met een E21 heb ik nooit gereden, met een E30 wel maar daar heb ik de stevigheid van de structuur nooit uitgetest.... en gelukkig maar, want die kar gaf me niet de indruk de taak van engelbewaarder in de realiteit te kunnen omzetten

          Voor de stevigheid van een 190 ben ik nu nog steeds dankbaar, en da's tegelijk ook de reden dat ik telkens terug bij de 190 uitkom. Er zijn nog een aantal karren die me werkelijk interesseren, maar als ik die paar rationele punten aanhaal (betrouwbaarheid, usability, actieve én passieve veiligeheid) vallen die anderen vrij snel af....



          ohja, Jan, werk jij met een 7" laptop of op een PDA of iets dergelijks?
          Want zulke tekstopbouw is écht nauwelijks op een deftige manier leesbaar, ik heb je dat hier nog al eens vermeld

          Comment


          • 50 km/h

            de 315... ik reed snachts naar huis en ik was aan het bellen, ik zag geen fietsers of voetgangers, geen kat op de baan, dus ik reed maar door, en rechts stonden autos. ik was tegen een auto afgekaatst naar boven toe, ik zat ff in een hoek van 45 graden in de auto, het klonk alsof ze een betonstrijker afgelate hadde, ma zoals ik al zei er was geen kat. toen ik spontaan doorreed (natuurlijk) zag ik wel dat mn stuur meer dan een kwartslag uit de haak stond en heel den bak trok scheef, maar ik ben gewoon doorgereden omda da gelukkig nog kon. onderwegen stond ik voor rood, en links van mij sloegen flikken af met zwaailichten aan, omda er weer ergens ambras was vermoed ik. gelukkig zagen die niks aan mn linkerkant, twas snachts, pfff... toen ik thuis de schade opnam zag ik zoals verwacht de wielen uit de haak staan, het rechtse naar achter, en het linkse ever ver naar voor, voor de rest was de gardebou puntig opgestuikt (nogal een betonstrijker denk ik) en stond de bumper ook uit de haak... ik had er nog wa geld van gehad dus het viel wel mee, aan de andere auto was eigenlijk verrassend weinig aan, ik ben nog teruggeweest voor mn stukjes pinkerglas op te rapen, de pinker was er ook aan dus...
            hele stevige bak, die me nog schappelijk thuisbracht, achteraf viel er zelfs nog verrasend normaal mee te rijden, ik heb hem een paar keer probleemloos 180° rondgegooid met de handrem... hij was toch al perto... anders deedk da nie, of mss alst goed nat was... zoals toen ook denk ik
            Last edited by ; 26/05/2009, 02:31.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jan007 Bekijk Berichten
              aan de andere auto was eigenlijk verrassend weinig aan, ik ben nog teruggeweest voor mn stukjes pinkerglas op te rapen
              Da's wel durven
              2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jan007 Bekijk Berichten
                ik heb deze foto eens gezien op een site, er werd gezegd dat ze tegen 50 km/h opeen gegaan waren. wilt dus zeggen hetzelfde als op een vast obstakel zoals normale crashtests. de crash werd "veilig" doorstaan.
                absoluut onvoorstelbaar voor een 26 jaar oud automodel vind ik

                de 315... ik reed snachts naar huis en ik was aan het bellen, ik zag geen fietsers of voetgangers, geen kat op de baan, dus ik reed maar door, en rechts stonden autos. ik was tegen een auto afgekaatst naar boven toe, ik zat ff in een hoek van 45 graden in de auto, het klonk alsof ze een betonstrijker afgelate hadde, ma zoals ik al zei er was geen kat. toen ik spontaan doorreed (natuurlijk) zag ik wel dat mn stuur meer dan een kwartslag uit de haak stond en heel den bak trok scheef, maar ik ben gewoon doorgereden omda da gelukkig nog kon. onderwegen stond ik voor rood, en links van mij sloegen flikken af met zwaailichten aan, omda er weer ergens ambras was vermoed ik. gelukkig zagen die niks aan mn linkerkant, twas snachts, pfff... toen ik thuis de schade opnam zag ik zoals verwacht de wielen uit de haak staan, het rechtse naar achter, en het linkse ever ver naar voor, voor de rest was de gardebou puntig opgestuikt (nogal een betonstrijker denk ik) en stond de bumper ook uit de haak... ik had er nog wa geld van gehad dus het viel wel mee, aan de andere auto was eigenlijk verrassend weinig aan, ik ben nog teruggeweest voor mn stukjes pinkerglas op te rapen, de pinker was er ook aan dus...
                hele stevige bak, die me nog schappelijk thuisbracht, achteraf viel er zelfs nog verrasend normaal mee te rijden, ik heb hem een paar keer probleemloos 180° rondgegooid met de handrem... hij was toch al perto... anders deedk da nie, of mss alst goed nat was... zoals toen ook denk ik

                Dappere kerel, gij!
                1991 BMW E30 318is

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                  , achteraf zeiden ze dat ze het een betere kar vonden dan de BMW en dat ze veel respect hadden

                  Is ook niet moeilijk natuurlijk...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                    http://cgi.ebay.fr/MERCEDES-190-2-5L...3A1%7C294%3A50

                    2.5-16V katloos, 175k gelopen.

                    airco, 4elektr ruiten, elektr open dak, cruise control, leder

                    Dat is een dikke ketel.


                    Prijs valt ook goed mee precies.

                    Comment




                    • Ook mss de moeite van eens naar te gaan zien. Vraagprijs is niet zot.

                      achterspoiler, grill, en velgen weggooien uiteraard.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jan007 Bekijk Berichten
                        ik heb deze foto eens gezien op een site, er werd gezegd dat ze tegen 50 km/h opeen gegaan waren. wilt dus zeggen hetzelfde als op een vast obstakel zoals normale crashtests. de crash werd "veilig" doorstaan.
                        absoluut onvoorstelbaar voor een 26 jaar oud automodel vind ik

                        de 315... ik reed snachts naar huis en ik was aan het bellen, ik zag geen fietsers of voetgangers, geen kat op de baan, dus ik reed maar door, en rechts stonden autos. ik was tegen een auto afgekaatst naar boven toe, ik zat ff in een hoek van 45 graden in de auto, het klonk alsof ze een betonstrijker afgelate hadde, ma zoals ik al zei er was geen kat. toen ik spontaan doorreed (natuurlijk) zag ik wel dat mn stuur meer dan een kwartslag uit de haak stond en heel den bak trok scheef, maar ik ben gewoon doorgereden omda da gelukkig nog kon. onderwegen stond ik voor rood, en links van mij sloegen flikken af met zwaailichten aan, omda er weer ergens ambras was vermoed ik. gelukkig zagen die niks aan mn linkerkant, twas snachts, pfff... toen ik thuis de schade opnam zag ik zoals verwacht de wielen uit de haak staan, het rechtse naar achter, en het linkse ever ver naar voor, voor de rest was de gardebou puntig opgestuikt (nogal een betonstrijker denk ik) en stond de bumper ook uit de haak... ik had er nog wa geld van gehad dus het viel wel mee, aan de andere auto was eigenlijk verrassend weinig aan, ik ben nog teruggeweest voor mn stukjes pinkerglas op te rapen, de pinker was er ook aan dus...
                        hele stevige bak, die me nog schappelijk thuisbracht, achteraf viel er zelfs nog verrasend normaal mee te rijden, ik heb hem een paar keer probleemloos 180° rondgegooid met de handrem... hij was toch al perto... anders deedk da nie, of mss alst goed nat was... zoals toen ook denk ik
                        de 315...waar is dat?

                        heb je foto's van jouw wagen?
                        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                          de 315...waar is dat?
                          nergens

                          bmw 315

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                            http://cgi.ebay.fr/MERCEDES-190-2-5L...3A1%7C294%3A50

                            2.5-16V katloos, 175k gelopen.

                            airco, 4elektr ruiten, elektr open dak, cruise control, leder
                            die heeft de verkeerde opties genomen

                            airco

                            leder

                            maak daar eens elektrische zetelverstelling en koplampwissers van en da's een superdikke ketel

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                              die heeft de verkeerde opties genomen

                              airco

                              leder

                              maak daar eens elektrische zetelverstelling en koplampwissers van en da's een superdikke ketel
                              geen carlito kuren krijgen é gij

                              veeleisend ventje!

                              Comment


                              • De grootste autosite van België met meer dan 115.000 nieuwe en tweedehandswagens onmiddellijk beschikbaar. Kosteloos en binnen 24 uur uw auto verkopen? Het kan met AutoScout24!


                                de 3 eigenaren.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                  http://www.2dehands.be/mercedes-benz...es%20190%2016v

                                  Ook mss de moeite van eens naar te gaan zien. Vraagprijs is niet zot.

                                  achterspoiler, grill, en velgen weggooien uiteraard.
                                  tsjoeken

                                  op een andere advertentie staat er een foto waar heel typisch heel de tsjoekenfamilie er rond staat

                                  maar idd niet reteduur, maar heb er ook geen super gevoel bij. Zetels zijn ook aardig doorgesleten (kijk maar naar de wangen, maar valt natuurlijk toevallig nét buiten de foto), wat weliswaar niet noodzakelijk abnormaal is voor die kilometers.... alhoewel ik dus toch al beter heb gezien.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                    geen carlito kuren krijgen é gij

                                    veeleisend ventje!

                                    WTF echt hé.


                                    Fiddy koop gewoon eens een GOEDE 16v.


                                    Opties kan je later altijd nog bijmonteren. Is twee keer niets op die karren.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                      geen carlito kuren krijgen é gij

                                      veeleisend ventje!
                                      neen, maar er staan er genoeg te koop die min of meer aan m'n eisen voldoen....dus nogmaals, waarom me dan niet éérst focussen op die karren


                                      veel eisen heb ik niet:
                                      -16v
                                      -schuifdak
                                      -manueel


                                      verder, qua kleur:
                                      1)blauwzwart
                                      2)amaldine
                                      3)astraal/brilliant/rookzilver

                                      en dan, bij voorkeur
                                      -elektrische ruiten vooraan, is een must
                                      -halflederen interieur >>>> lederen interieur
                                      -koplampwissers, elektrische zetelverstelling en zetelverwarming zijn leuke/coole opties
                                      -hydraulische ophanging is handig, maar dan enkel als ie al vervangen is geweest of niet té veel km's achter de kiezen heeft. Anders is dat enkel een aanleiding tot érg dure herstellingen.... en moet ie toch plaats maken voor een Bilstein B12 of iets dergelijks.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X