Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    WTF echt hé.


    Fiddy koop gewoon eens een GOEDE 16v.


    Opties kan je later altijd nog bijmonteren. Is twee keer niets op die karren.


    neen, voor mij is 't omgekeerd.... opties > staat. Heb het deze week nog in een ander topic gezegd ook.

    Comment


    • er worden toch geen kale karren gepost? Ze hebben allemaal al schuifdak bv

      Zoals matteo zegt, kijk naar de technische staat. Of hij nu een optie'tje mist... ach.

      Prullen gelijk een zingende pont, krakende rubbers, zoemende wiellagers, oliespuitend blok, versleten remmen rondom, een brakke uitlaat, enz enz.... dat telt veel sneller op. En opties gelijk elektr ruiten dat valt wel te retrofitten hoor.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten


        neen, voor mij is 't omgekeerd.... opties > staat. Heb het deze week nog in een ander topic gezegd ook.
        Dan maak je het jezelf mogelijk erg duur op lange termijn.

        projectje is leuk natuurlijk, maar je kan aan een goed exemplaar ook bezig blijven hoor.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
          nergens

          bmw 315
          ik had de post ervoor niet gelezen.
          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jan007 Bekijk Berichten
            ik heb deze foto eens gezien op een site, ...
            Ik heb per ongeluk uwe foto verwijderd. Wou quoten maar duwde op edit.
            1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
              er worden toch geen kale karren gepost? Ze hebben allemaal al schuifdak bv

              Zoals matteo zegt, kijk naar de technische staat. Of hij nu een optie'tje mist.

              Prullen gelijk een zingende pont, krakende rubbers, zoemende wiellagers, oliespuitend blok, versleten remmen rondom, een brakke uitlaat, enz enz.... dat telt veel sneller op. En opties gelijk elektr ruiten dat valt wel te retrofitten hoor.
              ik heb het niet over één optie, ik heb het over een hele resem opties.... en dan wordt het direct belachelijk duur. 't is niet interessant meer om te zeggen 'ik koop een 190 en steek er een ander interieur, een ander middenpaneel, andere deurmechanisme's, andere kabelboom en ik weet niet wat nog allemaal in'.

              Nog eens.... opties hebben nauwelijks of géén invloed op de prijs. Dat zie je goed genoeg, voor een full basic 190 durven ze evenveel te vragen dan voor eentje full option. Maar ze achteraf gaan uitrusten, dan ben je wel een pak geld kwijt.

              Daarentegen, technische mankementen - je moet ze natuurlijk wel kennen voor de aankoop - doen de prijs wél omlaag. Face it, quasi al de karren die we zijn gaan zien hebben technische mankementen of zijn om de één of andere reden niét zuiver. Indien je eentje wil die technisch perfect én zuiver is, ben je 8000€ en meer kwijt.... dat zijn gewoon de huidige marktprijzen.

              En ik geloof ook niet zo gemakkelijk meer dat er véél 16v's zijn waar niéts aan scheelt.
              Dus dan koop ik er liever van de eerste keer eentje naar m'n zin, aan een interessante prijs zodat er nog wat budget overblijft, met de intentie er zelf wat aan te gaan sleutelen (wat ik ook met plezier wil doen, da's een deel van het plezier voor mij) zodat je ook van de eerste keer een reden hebt om enkele zaken te updaten dan dat ik al m'n geld in kale 'goede' 190 steek, er dan nog eens veel geld zou moeten tegenaan smijten om opties te upgraden (wat er dan waarschijnlijk toch niet van komt, dan staat ie al niet origineel meer en dat vind ik zonde) en er dan nog eens ontgoocheld uitkom omdat die waarschijnlijk technisch toch niet zo perfect is dan eerst gedacht.


              Ohja, dat moet natuurlijk ook niet overdreven zijn. Een kar met een zingende pont, krakende ophangingsrubbers, trillende hardy-schijf, losse ophangingsarmen, een boite die uit versnelling springt, een rokende motor en een lak die volledig moet herdaan worden.... daar pas ik ook voor. 't mag niet uitzichtsloos worden....

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten


                neen, voor mij is 't omgekeerd.... opties > staat. Heb het deze week nog in een ander topic gezegd ook.

                Ja ik had het gelezen. Maar dan nog vind ik het niet erg slim. Om de reden die steve hierboven zegt.

                Technische problemen kunnen vaak een pak duurder uitvallen dan gewoon een paar onnodige optie'tjes die je zelf op 1-2-3 kan na-fitten, én waar geen tijdsdruk over heerst, zoals mss wel het geval is bij sommige technische mankementen.

                Elektrische stoelen, elektrische ruiten, een volledig interieur, zetelverwarming, etc... zijn allemaal dingen die je gemakkelijk zelf kunt inbouwen als je wat uitkijkt op ebay.

                Comment


                • Voila, die ene deftig onderhouden 190 zonder fout 2e (of zoveelste) leven moet wel te vinden zijn.

                  Achterstallig onderhoud maakt het duur. Niet op het eerste zicht mss, maar wel de eerst komende maanden na aankoop.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten

                    Ohja, dat moet natuurlijk ook niet overdreven zijn. Een kar met een zingende pont, krakende ophangingsrubbers, trillende hardy-schijf, losse ophangingsarmen, een boite die uit versnelling springt, een rokende motor en een lak die volledig moet herdaan worden.... daar pas ik ook voor. 't mag niet uitzichtsloos worden....

                    Het spijtige is dat een groot deel van de goedkope 16v's weldegelijk nogal onderkomen zijn.


                    Wat ik belangrijk vind op een 16v:
                    - staat van de lak (ik heb geen zin om 2000 euro of meer uit te geven aan een spuitbeurt)
                    - staat van de motor (als ik een motor kan hebben die niet uit elkaar is geweest en niet uit elkaar moet, hou ik het ook liefst zo. Een motor die reeds uit elkaar is geweest... ik heb er altijd second thoughts bij. )
                    - staat van versnellingsbak (een dogleg getrag op ebay in goede conditie kost ook al gauw een pak geld


                    Voor de rest zijn opties altijd leuk, maar die grote technische dingen van hierboven primeren toch over een setje elektrische stoelen?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                      Ja ik had het gelezen. Maar dan nog vind ik het niet erg slim. Om de reden die steve hierboven zegt.

                      Technische problemen kunnen vaak een pak duurder uitvallen dan gewoon een paar onnodige optie'tjes die je zelf op 1-2-3 kan na-fitten, én waar geen tijdsdruk over heerst, zoals mss wel het geval is bij sommige technische mankementen.

                      Elektrische stoelen, elektrische ruiten, een volledig interieur, zetelverwarming, etc... zijn allemaal dingen die je gemakkelijk zelf kunt inbouwen als je wat uitkijkt op ebay.
                      matteo'tje, een zuivere en technisch mint 190 is gewoon financieel niet haalbaar meer. Neem mobile eens door, van zodra ze kunnen aantonen dat ie technisch 100% is zit je bij 16v's niét-EVO's van tussen de 8000 en de 14000€ ofzo.
                      Dus het is imho een illusie er eentje te kunnen kopen aan 4000 waar niéts aan moet gebeuren. Die karren zijn 20 jaar oud, als je hem goed wil ga je toch technisch een aantal zaken moeten opfrissen.



                      En punt 2, alles wat er op technisch vlak aan moet gebeuren geeft aanleiding tot eventuele verbetering. Bandjes op -> EVO1 gulli's. Ophanging gaar -> bilstein. Remmen? misschien ook EVO1/2 remmen overwegen.... Maar dat doe je natuurlijk niét als er, zoals die kar die we deze week gaan zien zijn, net nieuwe banden en remmen opzitten.
                      Maar uiteraard moet de prijs dan ook naar de technische staat zijn.

                      En ik zet liever een kar technisch terug in orde, dan dat ik aan de opties ga gaan prullen. Als ik zo'n kar koop wil ik die op technische updates na origineel houden.


                      En 3, veel tijdsdruk zit er bij mij sowieso niet achter. Ik heb een daily hé.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                        matteo'tje, een zuivere en technisch mint 190 is gewoon financieel niet haalbaar meer. Neem mobile eens door, van zodra ze kunnen aantonen dat ie technisch 100% is zit je bij 16v's niét-EVO's van tussen de 8000 en de 14000€ ofzo.
                        Dus het is imho een illusie er eentje te kunnen kopen aan 4000 waar niéts aan moet gebeuren. Die karren zijn 20 jaar oud, als je hem goed wil ga je toch technisch een aantal zaken moeten opfrissen.

                        Technisch mint = 100% heb je mij nooit horen zeggen en dat zal ik ook nooit zeggen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten

                          En punt 2, alles wat er op technisch vlak aan moet gebeuren geeft aanleiding tot eventuele verbetering. Bandjes op -> EVO1 gulli's. Ophanging gaar -> bilstein. Remmen? misschien ook EVO1/2 remmen overwegen.... Maar dat doe je natuurlijk niét als er, zoals die kar die we deze week gaan zien zijn, net nieuwe banden en remmen opzitten.
                          Maar uiteraard moet de prijs dan ook naar de technische staat zijn.

                          En ik zet liever een kar technisch terug in orde, dan dat ik aan de opties ga gaan prullen. Als ik zo'n kar koop wil ik die op technische updates na origineel houden.


                          En 3, veel tijdsdruk zit er bij mij sowieso niet achter. Ik heb een daily hé.

                          Point taken.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                            Het spijtige is dat een groot deel van de goedkope 16v's weldegelijk nogal onderkomen zijn.


                            Wat ik belangrijk vind op een 16v:
                            - staat van de lak (ik heb geen zin om 2000 euro of meer uit te geven aan een spuitbeurt)
                            - staat van de motor (als ik een motor kan hebben die niet uit elkaar is geweest en niet uit elkaar moet, hou ik het ook liefst zo. Een motor die reeds uit elkaar is geweest... ik heb er altijd second thoughts bij. )
                            - staat van versnellingsbak (een dogleg getrag op ebay in goede conditie kost ook al gauw een pak geld


                            Voor de rest zijn opties altijd leuk, maar die grote technische dingen van hierboven primeren toch over een setje elektrische stoelen?
                            uiteraard. Ik zeg ook niet dat die dingen een vereiste zijn, ik vind ze enkel leuk

                            En een boite wil ik ook niet aan gaan prutsen. Lak daarentegen vind ik iets minder erg, ik verwacht niet dat je nog veel 20 jaar oude karren vinden die in hun originele lak zitten én nog volledig goed zijn. Waarschijnlijk zit daar zoveel steenslag op, en hier en daar een krasje, zodat je hem uiteindelijk toch een respray moet geven als je hem perfect wil.

                            dit blijft voor mij het goede voorbeeld van wat ik wil:



                            die kar staat naar m'n zin (hier heel ver doorgedreven, wat geen noodzaak is voor mij), ziet mij er eerlijk uit, maar heeft z'n kilometers en de prijs is er naar, dus je mag je verwachten aan enkele zaken die je moet vervangen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                              uiteraard. Ik zeg ook niet dat die dingen een vereiste zijn, ik vind ze enkel leuk

                              En een boite wil ik ook niet aan gaan prutsen. Lak daarentegen vind ik iets minder erg, ik verwacht niet dat je nog veel 20 jaar oude karren vinden die in hun originele lak zitten én nog volledig goed zijn. Waarschijnlijk zit daar zoveel steenslag op, en hier en daar een krasje, zodat je hem uiteindelijk toch een respray moet geven als je hem perfect wil.

                              dit blijft voor mij het goede voorbeeld van wat ik wil:



                              die kar staat naar m'n zin (hier heel ver doorgedreven, wat geen noodzaak is voor mij), ziet mij er eerlijk uit, maar heeft z'n kilometers en de prijs is er naar, dus je mag je verwachten aan enkele zaken die je moet vervangen.

                              Staat van lak moet ook niet mint zijn. Dat is onmogelijk voor een auto met die leeftijd die iet of wat gebruikt geweest is.
                              Aanvaardbaar vind ik bijv. de lak van mijn ex-190. Meer moet dat niet zijn. Hier en daar wat krasjes en veegjes, maar de algemene staat goed en het spul moet nog te blinken zijn.


                              Die kar is wel interessant voor die prijs, als alles wat 'ie beschrijft waar is.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten

                                Die kar is wel interessant voor die prijs, als alles wat 'ie beschrijft waar is.
                                ah voila.























                                maar ik heb de verkoper al gecontacteerd gehad, die is al een tijdje verkocht

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                  ah voila.






                                  maar ik heb de verkoper al gecontacteerd gehad, die is al een tijdje verkocht
                                  Wat een sukkel. Dat 'ie dan eens die ad verwijdert...

                                  Comment


                                  • Neenee, een wagen staat of valt met het aantal opties die origineel waren ingebouwd.

                                    Fiddy heeft gelijk

                                    Comment


                                    • 2.3 motor

                                      iemand die met een gewone 190 2.3 gereden heeft? is het verschil de moeite waard tussen een 2.0 bij het inhalen of hernemen?? ik weet dat deze er een second afdoet bij optrekken, en nog steeds een aantal tientjes verliest tov van mn focus 2.0 (die ik heb gehad) en dat zelfs mn clio 1600 16v erbij bleef... ik kan wel gokken dat met een uitlaatje en goede luchtfilter / kelk 140+ pk haalbaar zijn, zijn er voor de rest nog aanpassingen mogelijk aan deze motoren?
                                      ik heb de indruk dat deze motor net iets anders in de motorruimte ligt, dus plug & play zou me verbazen, zit er geen verschil op de motorsteunen etc?
                                      ik weet ook wel dat alles mogelijk is, maar ik weet graag veel

                                      Comment


                                      • Een 2.3 is een fijn blok. Wel al een lange tijd geleden dat ik er met meereed, maar heb er een goeie herinnering aan. Trok op autostrade lekker door.

                                        Comment


                                        • 2.0 motor

                                          ik vind de 2.0 ook een ronde motor en hij trekt ook lekker door naar de top op de snelweg, hoewel ik het nog maar bij 180 hield (5000 tpm) net zoals bij het optrekken, hooguit ff 5000 toertjes, kwestie van dit blokje niet te erg te forceren... eerst zeker 20 km warmpjes rijden
                                          (hoogstens 3000 - 3500 toeren) een 190 2.0 met originele becker radio en 4-bak zal wel niet afgetrapt geweest zijn, twas een gentleman denk ik, de passagiers stoel is afgesleten
                                          aan de linkse hoek vooraan aant zitvlak, door een vrouw met gekruiste benen... hehe playa
                                          achteraan nooit in geleefd, niks vegen of krassen int interieur, geen armsteun natuurlijk, enkel hoofdsteunen en lampje voor de show

                                          Comment

                                          Working...
                                          X