Oorspronkelijk geplaatst door Gere
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes 190: 25 jaar
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gangstertje Bekijk BerichtenDeze stond vandaag op de meeting in Wervik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenin nederland is het oldtimergedoe afgeschaft
ik vrees dat belgie wel eens snel zou kunnen volgen
zo ff terzijde
Comment
-
Aan de telefoon:
Verkoper: Kom jij van Gent voor een Mercedes 190??
Maargoed, ik ga eens gaan kijken naar die grijze!
Comment
-
Godver!
Ik weet nu waarom er geen foto's van de achterkant van die puntgave 190 online stonden!
Had zoals reeds gezegd dus gebeld met de verkoper. Hij vond het precies vervelend dat ik van zo ver kwam (180 km) voor de wagen. Ik vroeg hem of ik misschien nog iets moest weten erover omdat hij niet wou dat ik zo ver zou rijden en de er dan misschien dingen aan de wagen zouden mankeren waar ik niet van op de hoogte was.
Hij vertelde me dat de wagen vorig jaar herspoten was omdat er een paar deukjes in waren en dat hij verder in zeer goede staat was enz. Niets negatiefs dus dat leek wel goed te zitten.
Daar aangekomen is het eerste wat ik zie dat er achteraan op de hoeken boven de achterlichten twee grote deuken zitten die met mastiek of dergelijke zijn opgevuld en vervolgens met een borstel geschilderd... Verschrikkelijk dus.
Verder was er een probleem met de deur-interieurpanelen zoals bij stradge's 190 maar die zou hij nog vervangen.
De auto was voor de rest zeer goed. Nergens roest, superdroge motor en reed perfect. De staat zoals de foto's doen vermoeden.
Zelfde man verkoopt ook een w123 200 benzine en die heb ik ook bekeken en die auto is perfect!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenen wat nu ?
nix
Een prijs onderhandelen inclusief goede herstelling? Dat zou ik doen als de wagen voor de rest zo goed was.Last edited by W201; 16/08/2009, 22:02.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk BerichtenEen prijs onderhandelen inclusief goede herstelling? Dat zou ik doen als de wagen voor de rest zo goed was.
Ik vond zelf €2700 eerlijk gezegd al behoorlijk veel voor een 190E, maar als de staat nu perfect was geweest.
Die hoeken kan je met plamuur niet namaken vrees ik. Er loopt namelijk zo'n reliëflijntje van de flanken een stukje in door. Ik denk dat de hoeken vervangen zullen moeten worden door hoeken van een andere 190, ingewikkeld slijp-en laswerk dus en dan moet er nog een behoorlijk stuk herspoten worden.
Volgens mij wordt de prijs hoedanook te hoog maar ik zal er eens naar vragen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenGere, werk jij al full-time? Je hebt toch een serieus wagenpark voor je leeftijd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichtentenzij je permanente 4 wiel aandrijving hebt
Lukt perfect.
Ze moeten er gewoon zelf opkomen om de testbank links en rechts in tegenovergestelde richting te laten draaien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenLukt perfect.
Ze moeten er gewoon zelf opkomen om de testbank links en rechts in tegenovergestelde richting te laten draaien.
Daarom is er een leuk gadget dat bestaat onder de naam van vertragingsmeter. Kan je lekker gas geven en noodstop doen met tal van karren die ofwel 4x4 zijn (Bentley GT, Lambo VT, Murcie, Gallardo,...) ofwel te laag hangen om in de testbank te gaan op een veilige manier (Enzo, Challenge Stradale, GT2, Carrera GT,...). 6.5m/s² moet je halen
Comment
-
dat is gewoon even gas geven en remmen ofwat?
Maar dan kan je toch nooit voelen hoeveel links/rechts verschillen?
Met de quattro van ne maat van mij was dat hetgeen ze deden :pOorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenLukt perfect.
Ze moeten er gewoon zelf opkomen om de testbank links en rechts in tegenovergestelde richting te laten draaien.Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichtenals die permanente 4wd uit onder meer een platensper bestaat denk ik niet dat het zeer gezond is voor dat diff. En draait de centrale kardan dan niet?
Ja als die voor of achter een automatisch sperrend diff heeft zitten zal dat moeilijk gaan idd.
Centrale cardan draait niet als op één as beide wielen in tegengestelde richting draaien hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
Ik vond zelf €2700 eerlijk gezegd al behoorlijk veel voor een 190E, maar als de staat nu perfect was geweest.
Van 1990 of later denk ik.
W201 zal die 190E ook al zien staan hebben. Miss dat hij meer kan vertellen
Comment
Comment