Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
    Niet iedereen kan elk gebrek vaststellen door te kijken bij de aankoop he. Of de schokdempers nog goed genoeg zijn, of er geen verschil is tussen de remmen L & R, dat lukt zelfs de keuringcentra niet zonder apparatuur.
    tenzij je permanente 4 wiel aandrijving hebt
    Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
    Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Deze stond vandaag op de meeting in Wervik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gangstertje Bekijk Berichten
        Deze stond vandaag op de meeting in Wervik

is van een gelijknamige forummer

Comment

• in nederland is het oldtimergedoe afgeschaft
          ik vrees dat belgie wel eens snel zou kunnen volgen

zo ff terzijde

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            in nederland is het oldtimergedoe afgeschaft
            ik vrees dat belgie wel eens snel zou kunnen volgen

zo ff terzijde
            ik hoop héél hard van niet iig

Comment

• Aan de telefoon:

Verkoper: Kom jij van Gent voor een Mercedes 190??

Maargoed, ik ga eens gaan kijken naar die grijze!
              2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• succes, hopelijk wordt het wat

Comment

• Godver!
                  Ik weet nu waarom er geen foto's van de achterkant van die puntgave 190 online stonden!

Had zoals reeds gezegd dus gebeld met de verkoper. Hij vond het precies vervelend dat ik van zo ver kwam (180 km) voor de wagen. Ik vroeg hem of ik misschien nog iets moest weten erover omdat hij niet wou dat ik zo ver zou rijden en de er dan misschien dingen aan de wagen zouden mankeren waar ik niet van op de hoogte was.
                  Hij vertelde me dat de wagen vorig jaar herspoten was omdat er een paar deukjes in waren en dat hij verder in zeer goede staat was enz. Niets negatiefs dus dat leek wel goed te zitten.

Daar aangekomen is het eerste wat ik zie dat er achteraan op de hoeken boven de achterlichten twee grote deuken zitten die met mastiek of dergelijke zijn opgevuld en vervolgens met een borstel geschilderd... Verschrikkelijk dus.
                  Verder was er een probleem met de deur-interieurpanelen zoals bij stradge's 190 maar die zou hij nog vervangen.

De auto was voor de rest zeer goed. Nergens roest, superdroge motor en reed perfect. De staat zoals de foto's doen vermoeden.

Zelfde man verkoopt ook een w123 200 benzine en die heb ik ook bekeken en die auto is perfect!

Comment

• en wat nu ?

nix

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      en wat nu ?

nix

Een prijs onderhandelen inclusief goede herstelling? Dat zou ik doen als de wagen voor de rest zo goed was.
                      Last edited by W201; 16/08/2009, 22:02.
                      Die letzten Worte ...
                      ... eines Diesel-Fahrers:
                      "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                      W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                      W201 BENZIN

Comment

• Gere, werk jij al full-time? Je hebt toch een serieus wagenpark voor je leeftijd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                          Een prijs onderhandelen inclusief goede herstelling? Dat zou ik doen als de wagen voor de rest zo goed was.
                          Als hij hem laat herstellen kan hij er in NL onmiddellijk een serieus bedrag voor krijgen denk ik en de verkoper is een NL-er.

Ik vond zelf €2700 eerlijk gezegd al behoorlijk veel voor een 190E, maar als de staat nu perfect was geweest.

Die hoeken kan je met plamuur niet namaken vrees ik. Er loopt namelijk zo'n reliëflijntje van de flanken een stukje in door. Ik denk dat de hoeken vervangen zullen moeten worden door hoeken van een andere 190, ingewikkeld slijp-en laswerk dus en dan moet er nog een behoorlijk stuk herspoten worden.

Volgens mij wordt de prijs hoedanook te hoog maar ik zal er eens naar vragen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                            Gere, werk jij al full-time? Je hebt toch een serieus wagenpark voor je leeftijd
                            Ja, ik werk al drie jaar

Comment

• boer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                                tenzij je permanente 4 wiel aandrijving hebt

Lukt perfect.

Ze moeten er gewoon zelf opkomen om de testbank links en rechts in tegenovergestelde richting te laten draaien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                  Lukt perfect.

Ze moeten er gewoon zelf opkomen om de testbank links en rechts in tegenovergestelde richting te laten draaien.
                                  er zijn maar weinig centra in belgie waar dat kan. En dan nog is het lang niet gezond.
                                  Daarom is er een leuk gadget dat bestaat onder de naam van vertragingsmeter. Kan je lekker gas geven en noodstop doen met tal van karren die ofwel 4x4 zijn (Bentley GT, Lambo VT, Murcie, Gallardo,...) ofwel te laag hangen om in de testbank te gaan op een veilige manier (Enzo, Challenge Stradale, GT2, Carrera GT,...). 6.5m/s² moet je halen

Comment

• dat is gewoon even gas geven en remmen ofwat?

Maar dan kan je toch nooit voelen hoeveel links/rechts verschillen?

Met de quattro van ne maat van mij was dat hetgeen ze deden :p
                                    Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                      Lukt perfect.

als die permanente 4wd uit onder meer een platensper bestaat denk ik niet dat het zeer gezond is voor dat diff. En draait de centrale kardan dan niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                                        als die permanente 4wd uit onder meer een platensper bestaat denk ik niet dat het zeer gezond is voor dat diff. En draait de centrale kardan dan niet?

Ja als die voor of achter een automatisch sperrend diff heeft zitten zal dat moeilijk gaan idd.

Centrale cardan draait niet als op één as beide wielen in tegengestelde richting draaien hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten

Ik vond zelf €2700 eerlijk gezegd al behoorlijk veel voor een 190E, maar als de staat nu perfect was geweest.
                                          Hier staat een bordeaux 190E te koop in de buurt. Nog niet naar de vraagprijs gezien.

Van 1990 of later denk ik.

W201 zal die 190E ook al zien staan hebben. Miss dat hij meer kan vertellen

Comment

Working...
                                          X