en is het voldoende om daarna dan de benzine er terug uit te zuigen via de stok, ofni
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes 190: 25 jaar
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenen is het voldoende om daarna dan de benzine er terug uit te zuigen via de stok, ofni
Ma nee, als je dat doet moet je de carterplug losmaken hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenMa nee, als je dat doet moet je de carterplug losmaken hé.
Zelf zou ik durven om dat niet eens spoelen maar afgedraaide is wel goed ja.
Comment
-
Waarom langs de peilstok? Loopt de benzine dan door dat filter in de pan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenBobo bedoelt volgens mij proberen om de sludge uit die aanzuigfilterfilter te krijgen door benzine langs de oliepeilstok te gieten waar Rosse het eens over had. Of bedoel jij dat ook?
Nu ik erover nadenk...
Hoe kan je in godsnaam de pick-up filter schoonmaken door benzine door de oliepeilstokbuis te gieten??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenWaarom langs de peilstok? Loopt de benzine dan door dat filter in de pan?
Nee.
Dat truukje met de benzine kan niet. Dan zou je die benzine langs de oliepomp in het carter moeten kunnen gieten. Dat lukt nooit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenNee.
Dat truukje met de benzine kan niet. Dan zou je die benzine langs de oliepomp in het carter moeten kunnen gieten. Dat lukt nooit.
Als je durft kan je een paar keer de starter laten rondgaan.
Ofwel gewoon dit erinkappen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenNee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenNee gewoon zoals ik het zei: dikkere olie en verse filter. Is op 10 minuten gefixed en het is sowieso eens goed.
Hopelijk hebben ze bij MB een filter liggen dan kan ik dat straks nog doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenJawel. Olie eraf, plug er terug in, paar liter naft erin, goed schudden, naft eruit en dan terug vullen met olie.
Als je durft kan je een paar keer de starter laten rondgaan.
Ofwel gewoon dit erinkappen
http://www.automotion.com/product.as...2&dept_id=4234
Goed schudden? Even motor eruit halen en met de hand wat heen en weer schudden ofzo?
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenTjah doordat het filter ondergedompeld wordt dan. Maar daar heb je wel een paar liter voor nodig.
Vergeet het dat dat lukt.
Het vuil dat in de olie-pick-up zit zit echt vast. Dat haal je er niet uit door even onder te dompelen in naft.
Ik heb mijn pick-up pipe gedemonteerd en heb echt uitbundig met koudontvetter moeten spoelen, herspoelen, uitblazen met perslucht, etc. vooraleer er iet of wat verschil was.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
Heb ik gedaan met de mijne, maar nogmaals: de kans dat je dan koolstofafzettingen verwijdert die nu als dichting fungeren is reëel, zeker als het een motor betreft die veel korte afstanden heeft gedaan, veel koudstarten, etc.
En dat is geen goede zaak. Dan gaat je motor meer olie verbruiken en eventueel gaat de oliedruk nog lager hangen dan voorheen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenKga eens controleren welke olie daar inzit bij mijn W201, was geen standaardtype. Hopelijk dunner en al niet dikker.
Hopelijk hebben ze bij MB een filter liggen dan kan ik dat straks nog doen.
Filters hebben ze sowieso. Anders ga je naar lokale Brezan ofzoiets, die hebben dat ook zeker op't schap liggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk BerichtenWondermooi, maar niet goedkoop:
Deze foto is aan de ring getrokken volgens mij (auto heeft ook een ringsticker):
Dikke bak! Alleen jammer dat hij geen sportline gullideckels heeft, wat lager staat, en een manuele bak heeft.
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenIk ben de wagen pas gaan ophalen. Na de eerste meters was het dubbele gevoel al verdwenen.
Vlotte motor, zeer goede bak, geweldige baanligging. Dat je zoveel taksvrije auto kan hebben voor zo weinig geld! Rijdt eigenlijk zo goed als een nieuwe!
Maar dan...
Ik wierp na 10 km een blik op de oliedrukmeter en wat bleek: hetzelfde probleem als bobo. Te lage oliedruk! Enkele kilometers verder kon ik geen gas meer geven, alsof de gaskabel afgebroken is (zat erg veel speling op). Dan maar verdergebold op stationair naar huis (in die hitte) en wilde de vier pinkers opzetten... maar ook die bleken niet echt te werken
Maar ik zie het nog zitten. Olie is laatst vervangen 450 km geleden in 2005, dus dat verklaart misschien iets.
Heb ook nog een factuur van 600 euro precies een jaar geleden toen de wagen 100 km minder had en dan zijn de voorremmen en schokdempers vervangen.
Wel raar om met de nummerplaat van die overleden vrouw rond te rijden nu.
Da's de Q8 in Eine zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk BerichtenDikke bak! Alleen jammer dat hij geen sportline gullideckels heeft, wat lager staat, en een manuele bak heeft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk BerichtenProficiat Gere! Ziet er een proper karretje uit. Problemen zullen wel snel gefixt zijn, geen nood.
Da's de Q8 in Eine zeker?
Ja inderdaad, de auto was van Petegem ad Schelde.
Comment
Comment