Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bobo bedoelt volgens mij proberen om de sludge uit die aanzuigfilterfilter te krijgen door benzine langs de oliepeilstok te gieten waar Rosse het eens over had. Of bedoel jij dat ook?
Nu ik erover nadenk...
Hoe kan je in godsnaam de pick-up filter schoonmaken door benzine door de oliepeilstokbuis te gieten??
Tjah doordat het filter ondergedompeld wordt dan. Maar daar heb je wel een paar liter voor nodig.
Vergeet het dat dat lukt.
Het vuil dat in de olie-pick-up zit zit echt vast. Dat haal je er niet uit door even onder te dompelen in naft.
Ik heb mijn pick-up pipe gedemonteerd en heb echt uitbundig met koudontvetter moeten spoelen, herspoelen, uitblazen met perslucht, etc. vooraleer er iet of wat verschil was.
Heb ik gedaan met de mijne, maar nogmaals: de kans dat je dan koolstofafzettingen verwijdert die nu als dichting fungeren is reëel, zeker als het een motor betreft die veel korte afstanden heeft gedaan, veel koudstarten, etc.
En dat is geen goede zaak. Dan gaat je motor meer olie verbruiken en eventueel gaat de oliedruk nog lager hangen dan voorheen.
Ik ben de wagen pas gaan ophalen. Na de eerste meters was het dubbele gevoel al verdwenen.
Vlotte motor, zeer goede bak, geweldige baanligging. Dat je zoveel taksvrije auto kan hebben voor zo weinig geld! Rijdt eigenlijk zo goed als een nieuwe!
Maar dan...
Ik wierp na 10 km een blik op de oliedrukmeter en wat bleek: hetzelfde probleem als bobo. Te lage oliedruk! Enkele kilometers verder kon ik geen gas meer geven, alsof de gaskabel afgebroken is (zat erg veel speling op). Dan maar verdergebold op stationair naar huis (in die hitte) en wilde de vier pinkers opzetten... maar ook die bleken niet echt te werken
Maar ik zie het nog zitten. Olie is laatst vervangen 450 km geleden in 2005, dus dat verklaart misschien iets.
Heb ook nog een factuur van 600 euro precies een jaar geleden toen de wagen 100 km minder had en dan zijn de voorremmen en schokdempers vervangen.
Wel raar om met de nummerplaat van die overleden vrouw rond te rijden nu.
Proficiat Gere! Ziet er een proper karretje uit. Problemen zullen wel snel gefixt zijn, geen nood.
Comment