Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    In een 190 moet zo'n 2.6 al écht erg vlot zijn.
    9 sec met automaat.


    én het interessante is dat een 3.0 een directe no nonsense swap is.

    En dan gaat dat écht goed vooruit zo'n ketel.

    Als ik zie hoe snel de 3.0 mijn veel zwaardere W126 richting de 100 katapulteerd veronderstel ik dat een W201 3.0 sneller zal zijn dan al wat er toen origineel in de W201 stak (incl de evo's)

    Mijne doet het al met automaat in 8.39 seconden

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
      Indien interesse in 2dehands banden, ik heb een goede set liggen (6.5mm rondom, gelijkmatig afgesleten, DOT0. Voor weinig eurow.
      Heb je ze nog?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
        Als ik zie hoe snel de 3.0 mijn veel zwaardere W126 richting de 100 katapulteerd veronderstel ik dat een W201 3.0 sneller zal zijn dan al wat er toen origineel in de W201 stak (incl de evo's)

        Mijne doet het al met automaat in 8.39 seconden

        Ja is ook zo.


        Een 190 met 3.0 188'er met handbak doet 0-100 rond de 6.5-7 sec.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
          Ja is ook zo.


          Een 190 met 3.0 188'er met handbak doet 0-100 rond de 6.5-7 sec.

          Ik wil

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
            Zitten er normaal gezien aan de interieurverlichtingsunit van een prefacelift-w201 2 of 3 kabels?
            Daar zitten 4 contactpinnetjes op, één kabel/stekker zit op 2 pinnetjes, en dan nog één fiche op 1 pinnetje. Dus heb ik 1 contactpinnetje over.

            Ik vraag dat hier omdat m'n interieurverlichting niet werkt, en het lampje niet kapot is. Kan dus zijn dat ik gewoon 1 kabel mis.
            Moest er hier iemand met een PFL zo vriendelijk willen zijn dat ding eens los te klikken (schroevendraaier aan de rechterkant) ben ik die persoon dankbaar
            Ik heb eens gekeken maar bij mij lijkt het anders in elkaar te zitten. Begrijp eigenlijk niet goed hoe jij aan vier pinnetjes komt...

            Bij mij zit die ene stekker van die kabel die van de kabelboom komt inderdaad met twee connectors op twee pinnetjes. Dan blijft er nog één pinnetje over dat met een draadje verboden is met het plaatwerk van het dak om zo massa te maken; gewoon een oogje dat vastgevezen zit in het staal onder het lampje.
            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
              Ik heb eens gekeken maar bij mij lijkt het anders in elkaar te zitten. Begrijp eigenlijk niet goed hoe jij aan vier pinnetjes komt...

              Bij mij zit die ene stekker van die kabel die van de kabelboom komt inderdaad met twee connectors op twee pinnetjes. Dan blijft er nog één pinnetje over dat met een draadje verboden is met het plaatwerk van het dak om zo massa te maken; gewoon een oogje dat vastgevezen zit in het staal onder het lampje.
              klopt. Dan heb ik nog een vierde pinnetje over

              soit, als het donker is moet m'n benz toch slapen, dus eigenlijk maakt het maar weinig uit.

              Comment


              • Hoe meer 190's ik zie, hoe harder het begint te kriebelen .

                Een oldtimer 6 cilinder 190 met een motorombouw en een leuk onderstel zou echt nog bij me kunnen passen als funauto/tracktoy.

                Kan iemand me een idee geven in hoeverre een M104 blok van een M103 blok verschilt? Een M103 3.0 is een easy swap in een 190E 2.6, maar what about an M104 3.0-24?

                Comment


                • what about an 190 5.6 ?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    what about an 190 5.6 ?
                    1. Teveel ombouwwerk
                    2. Te zwaar in de neus

                    Comment




                    • knap

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        what about an 190 5.6 ?
                        Het moet realistisch blijven.

                        Ik wil zelfs gewoon op basis van de M103 verder gaan, zodat het allemaal makkelijk past zonder te vee ombouwwerk.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                          knap
                          Idd, die wielen stonden er goed op. Weet jij of dit de gewone 14"ers waren?
                          Die letzten Worte ...
                          ... eines Diesel-Fahrers:
                          "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                          ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                          W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                          W201 BENZIN

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                            Idd, die wielen stonden er goed op. Weet jij of dit de gewone 14"ers waren?

                            Was jij daar ook?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
                              Was jij daar ook?
                              Ja, met de 123 break
                              Die letzten Worte ...
                              ... eines Diesel-Fahrers:
                              "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                              ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                              W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                              W201 BENZIN

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
                                Was jij daar ook?
                                Meende gij da?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                                  Idd, die wielen stonden er goed op. Weet jij of dit de gewone 14"ers waren?
                                  ik heb daar eigelijk niet op gelet, het lijken 14-ers, maar het staat wel breed

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    ik heb daar eigelijk niet op gelet, het lijken 14-ers, maar het staat wel breed
                                    Breed is normaal, omdat die ET30 hebben (van w123), dus die staan 19mm meer naar buiten dan de stalen wielen.
                                    Die letzten Worte ...
                                    ... eines Diesel-Fahrers:
                                    "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                    W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                    W201 BENZIN

                                    Comment


                                    • De 2.3-16 is deze morgen gekeurd zonder opmerkingen

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                                        Ja, met de 123 break
                                        Aaaaaaaaaaaaaaaah zijde gij da

                                        Sorry wist nie da gij W201 zijt

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                          Ja is ook zo.


                                          Een 190 met 3.0 188'er met handbak doet 0-100 rond de 6.5-7 sec.
                                          Vanwaar de snellere acceleratie ten opzichte van een 2.5-16 met meer pk's?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X