Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Goh dat weet ik eigenlijk ook niet. Heb nu niet bepaald veel ervaring met die stuurtjes.
    Zou idd best kunnen dat er een 124 en een 201 variant is, maar veel zal dat iig niet schelen. Dat gaat niet over centimeters gaan.

En kleiner dan het ori gaat het sowieso zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
      Goh dat weet ik eigenlijk ook niet. Heb nu niet bepaald veel ervaring met die stuurtjes.
      Zou idd best kunnen dat er een 124 en een 201 variant is, maar veel zal dat iig niet schelen. Dat gaat niet over centimeters gaan.

En kleiner dan het ori gaat het sowieso zijn.
      toch maar eerst eens aan die verkoper vragen dat hij het opmeet. Voor een verschil in diameter van 1cm ga ik m'n ori stuur er niet afhalen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
        vind je?

dat was ook m'n eerste reactie bij het zien van die foto. Maar als ik de foto's van onder de kap zie, en van het interieur, denk ik eerder 'mooi van ver, ...'.
        Je kan natuurlijk altijd mis zitten, daarvoor moet je zo'n wagen irl beoordelen. Maar die foto van het interieur komt niet bepaald overtuigend over bij mij.

ketel staat wel op 16" gulli's, als ik het goed zie tenminste. Leuk!
        Heb allen foto's van de buitenkant gezien

Kleur + 16" gulli's is wel héél knap.

Comment

• Op die velgen staan wel 205-55-16 banden, die stonden ooit apart te koop
          Die letzten Worte ...
          ... eines Diesel-Fahrers:
          "Lieber tot, als Schwung verlieren"
          ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
          W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
          W201 BENZIN

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door peugeot -freak Bekijk Berichten
            niet bepaald goedkoop nee. En bij EVO's is de kilometerstand wel al redelijk bepalend voor de prijs (als de staat navenant is uiteraard), en je vind ze toch wel makkelijk met minder kilometers. Maar of die goedkoper gaan zijn, daar vrees ik voor.

Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
            Op die velgen staan wel 205-55-16 banden, die stonden ooit apart te koop
            205 op die velgen geeft een klein beetje een getrokken look, vind ik. Maar 225 zou dan weer te breed/zwaar zijn naar het schijnt. 215 = ideale compromis?

Comment

205 op die velgen geeft een klein beetje een getrokken look, vind ik. Maar 225 zou dan weer te breed/zwaar zijn naar het schijnt. 215 = ideale compromis?
              205/55/16 is vooral te groot van omtrek, ik heb even gedacht om z'on extra set te nemen voor wat plezier mee te hebben, maar ben bang dat het de kassen gaat raken bij de 16v.

205/50/16 staat idd wat getrokken en je moet dan zeker banden hebben met zo'n rand om de velgen te beschermen.

215/50/16 zou ideaal zijn, maar in die maat vind je geen fatsoenlijke straatband.

Ik ga dus toch opteren voor 205/50/16 op zo'n velgen.
              Last edited by W201; 24/09/2009, 17:12.
              Die letzten Worte ...
              ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
              W201 BENZIN

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                205/55/16 is vooral te groot van omtrek, ik heb even gedacht om z'on extra set te nemen voor wat plezier mee te hebben, maar ben bang dat het de kassen gaat raken bij de 16v.

205/50/16 staat idd wat getrokken en je moet dan zeker banden hebben met zo'n rand om de velgen te beschermen.

215/50/16 zou ideaal zijn, maar in die maat vind je geen fatsoenlijke straatband.

Ik ga dus toch opteren voor 205/50/16 op zo'n velgen.
                de originele banden (205 55 15) zijn ca. 61cm hoog.

- 205/45r16 = 59,4cm
                - 205/50r16 = 61,5cm
                - 205/55r16 = 63,5cm

- 215/40r16 = 58,2cm
                - 215/45r16 = 60,3cm
                - 215/50r16 = 62,5cm

- 225/40r16 = 59cm
                - 225/45r16 = 61,2cm
                - 225/50r16 = 63,5cm

215/50r16
                lijkt me ook eerder weer aan de grote kant, en in die maat bestaan er inderdaad nauwelijks banden.
                215/45r16 lijkt me beter te passen, en in die maat is het aanbod eveneens niet erg uitgebreid.... maar je hebt toch wel keuze tussen een aantal deftige rubbers:
                Dunlop SP SportMaxx
                Pirelli P7
                Bridgestone Potenze RE040

205/50r16
                sluit dus inderdaad vrij goed aan bij de originele rolomtrek, en in die maat heb je massa's banden. Wel niet erg goedkoop, ondanks dat ze couranter zijn....
                Kumho Ecsta SPT KU31
                Goodyear Eagle F1 GS-D3
                Dunlop SP9000
                Dunlop SP Sport Fastresponse
                Dunlop SP Sport Maxx TT
                Hankook Ventus RS-2
                Pirelli P Zero Nero
                Michelin Pilot Exalto PE2
                225/45r16 past qua rolomtrek het beste, maar uiteraard nog een tikje duurder

De EVO1 die in het Benz-museum staat, heeft 245/40r16 P Zero Corsa semislicks opliggen. Best wel dik

Comment

• 225/45/16 heb ik ook nog op een andere set liggen (AMG velgen, waar ik 205/50/16 op ga leggen), maar ik vrees ook dat dit wat te lomp gaat rijden , want die 16" velgen wegen ook al meer dan de originele 15".
                  Die letzten Worte ...
                  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                  W201 BENZIN

Comment

• edit: foutje
                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Iemand die een Reiserechner wil installeren? Dit staat te koop op 2e hands:

Die letzten Worte ...
                      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                      W201 BENZIN

Comment

• Dat stuur ziet er goed uit van ver precies.

Maar van dicht toch wat minder aan de 'linkse spaak' is't precies wat verwrongen.

't viel alleszins hard op op de foto's wanneer dat stuur nog in een 190 zat...

Comment

toch maar eerst eens aan die verkoper vragen dat hij het opmeet. Voor een verschil in diameter van 1cm ga ik m'n ori stuur er niet afhalen...
                          AMG stuur voor 190, 200-300 E/TE/CE & 300-500 SL is 380mm. (5mm kleiner dan't stuur wat je had in je e30.)

edit: foto toegevoegd.

Last edited by ; 25/09/2009, 11:25.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                            Dat stuur ziet er goed uit van ver precies.

Maar van dicht toch wat minder aan de 'linkse spaak' is't precies wat verwrongen.

't viel alleszins hard op op de foto's wanneer dat stuur nog in een 190 zat...
                            waar heb jij dat stuur in een 190 gezien?
                            Bedoel je in die Brusselse 2.5-16? Want daar zag je inderdaad slijtage op de duimpositie...

Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                            AMG stuur voor 190, 200-300 E/TE/CE & 300-500 SL is 380mm. (5mm kleiner dan't stuur wat je had in je e30.)

da's maar 10mm kleiner dan het originele (sport)stuur in een 16v

Comment

• Maar is wel 10 keer knapper.

Comment

waar heb jij dat stuur in een 190 gezien?
                                Bedoel je in die Brusselse 2.5-16? Want daar zag je inderdaad slijtage op de duimpositie...

da's maar 10mm kleiner dan het originele (sport)stuur in een 16v
                                Zou goed kunnen, onlangs gezien op kapaza in een sportieve 190. 'k weet niet meer juist welke.

Ik heb sinds kort in mijn 318is een mtech 1 stuurtje zitten van 370mm, het originele was 385. 't lijkt een klein verschil, maar 't is toch een wereld van verschil hoor....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                                  Iemand die een Reiserechner wil installeren? Dit staat te koop op 2e hands:

Dit op een 190d

Link?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten

Ik wil ook zo een stuur. Miss wat té in een 190d?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Toffe Bekijk Berichten
                                      190d?
                                      ni aantrekken
                                      als jij dat wil

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Toffe Bekijk Berichten
                                        Ik wil ook zo een stuur. Miss wat té in een 190d?

Vette 190D dan.

Comment

Working...
                                        X