Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ik denk echt dat ik gewoon een sparco-stuurtje ga steken voor trackdays ed. Kost een derde en ligt nog beter in de hand dan zo'n AMG'tje...
Esthetisch is m'n huidig roer oké, maar soms is het echt té groot. Vorig weekend wou ik ergens een klein driftje neerzetten maar bij het tegensturen bleef ik met m'n hand achter mijn knie hangen
En je hoort die absoluut niet, dus het stoort mij niet echt.
Op een diesel zou'k dan weer wel een 5 bak willen.
Serieus? Ik zat met m'n 5-bak al op 3500 bij 120, dacht ik, kan dat kloppen?
En beperkt zo'n 4 bak te topsnelheid niet vrij hard? Niet dat ik het zoveel zou testen, maar toch...
Den uwe al geVmax'd?
Serieus? Ik zat met m'n 5-bak al op 3500 bij 120, dacht ik, kan dat kloppen?
En beperkt zo'n 4 bak te topsnelheid niet vrij hard? Niet dat ik het zoveel zou testen, maar toch...
Den uwe al geVmax'd?
als je daar zeker van bent stradge, dan zit je bij 120 met een 4- en 5-bak op het zelfde toerental (~3400 zelfs bij matteo?). ik heb helaas geen 190 om dit te onderzoeken maar ben er wel curieus achter
En beperkt zo'n 4 bak te topsnelheid niet vrij hard? Niet dat ik het zoveel zou testen, maar toch...
Den uwe al geVmax'd?
Ik heb die indruk zeker niet, zoals matteo zegt is de overbrenging in het diff wat zwaarder bij een vierbak, waardoor je dus minder snel zal optrekken dan met een vijf.
Ik heb geen toerenteller maar het lijkt mij zo goed als onmogelijk om zomaar tot de toerentalbegrenzer te rijden op topsnelheid, er is marge genoeg, dat haalt hij niet zomaar (tenzij je bergaf rijdt ofzo).
Serieus? Ik zat met m'n 5-bak al op 3500 bij 120, dacht ik, kan dat kloppen?
En beperkt zo'n 4 bak te topsnelheid niet vrij hard? Niet dat ik het zoveel zou testen, maar toch...
Den uwe al geVmax'd?
Mijne 1.8 zat op 3200 ongeveer op 120. Met 5-bak.
Maar mss had de uwe een ander diff. Er zijn echt veel verschillende.
Heb met de mijne zonder probleem 190 gehaald, en ik had nog wel wat over denk ik. Dus ik denk dat 'ie eerder zonder vermogen valt dan zonder toeren...
als je daar zeker van bent stradge, dan zit je bij 120 met een 4- en 5-bak op het zelfde toerental (~3400 zelfs bij matteo?). ik heb helaas geen 190 om dit te onderzoeken maar ben er wel curieus achter
Zeker ben ik niet, ik begin weer te twijfelen nu. Maar ik heb altijd in m'n hoofd gehad dat bij m'n 190 120 ongeveer een kleine 3500rpm was. Ik ga nog eens zoeken want ik heb er ergens een foto van denk ik.
Ik heb die indruk zeker niet, zoals matteo zegt is de overbrenging in het diff wat zwaarder bij een vierbak, waardoor je dus minder snel zal optrekken dan met een vijf.
Ik heb geen toerenteller maar het lijkt mij zo goed als onmogelijk om zomaar tot de toerentalbegrenzer te rijden op topsnelheid, er is marge genoeg, dat haalt hij niet zomaar (tenzij je bergaf rijdt ofzo).
Ah dat wist ik niet, ik dacht dat de 4-bak helemaal identiek was aan de 5-bak, zonder 5e versnelling.
Ok, bedankt!
Mijn garagist heeft me ook wijsgemaakt dat de 5-bak sneller kapot gaat dan een 4-bak, kan daar iets van kloppen?
Tgoh, dat heb ik ook al af en toe gehoord. Naar het schijnt is die 4-bak echt onverwoestbaar...
Maar daar heb ik momenteel een andere ervaring mee, aangezien de synchro's van mijn 3de en 4de versnelling echt zwaar naar de zak zijn. Bij amper 198.000km...
Het kan natuurlijk best zijn dat met dat bakje hard geragd geweest is, en daarom die bak versleten is.
Mijn 1.8 had 220.000km en die versnellingsbak was en voelde als nieuw. (5-bak)
Heb met de mijne zonder probleem 190 gehaald, en ik had nog wel wat over denk ik. Dus ik denk dat 'ie eerder zonder vermogen valt dan zonder toeren...
Ja, inderdaad zo is het. Veel meer dan 200 km/u krijg ik er ook niet uit zonder oneindig ver te moeten rijden maar van teveel toeren is dan nog geen sprake.
Tgoh, dat heb ik ook al af en toe gehoord. Naar het schijnt is die 4-bak echt onverwoestbaar...
Maar daar heb ik momenteel een andere ervaring mee, aangezien de synchro's van mijn 3de en 4de versnelling echt zwaar naar de zak zijn. Bij amper 198.000km...
Het kan natuurlijk best zijn dat met dat bakje hard geragd geweest is, en daarom die bak versleten is.
Mijn 1.8 had 220.000km en die versnellingsbak was en voelde als nieuw. (5-bak)
Mijn 5-bak was dan weer naar de kl*ten, maar er zal in het verleden ook wel stevig mee geragd zijn vermoed ik, het zal wel van exemplaar tot exemplaar afhangen denk ik.
Nog een fotoo'tje gevonden, als ik het goed zie een dikke 3000rpm bij 120, ik had me dus vergist, excuses
Comment