Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Idd, ik zou ook veel liever de sedan hebben, m'n favoriete carossorievorm! En je kan al eens gemakkelijk iemand meenemen ook he. Ben benieuwd naar foto's!

Comment

• Technisch gezien is de coupé ook een sedan. Soit, post eens foto's Maarten, lijkt mij al een schoonheid. E30 en diamant schwarz, daar kan je niet slecht met scoren!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
        Idd, ik zou ook veel liever de sedan hebben, m'n favoriete carossorievorm! En je kan al eens gemakkelijk iemand meenemen ook he. Ben benieuwd naar foto's!
        Gohja, daar zit ik niet mee. Ik koop een auto voor mezelf en niet voor iemand anders. In het algemeen zou ik toch liever niet teveel volk meenemen, mensen hebben meestal niet het respect dat autoliefhebbers hebben op hun auto's..

Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
        Technisch gezien is de coupé ook een sedan. Soit, post eens foto's Maarten, lijkt mij al een schoonheid. E30 en diamant schwarz, daar kan je niet slecht met scoren!
        Ik had het puur op het uitzicht, kdenk niet dat je voor de rest een verschil kan merken ? Enja, zwart op een E30 is voor mij de perfectie!
        Uiteindelijk zal hij eruit komen te zien zoals die van CSL lover hier op het forum.
        Foto is aan het laden..

Comment

• Voila, al eentje

Comment

• Ziet er goed uit .

Comment

• Bwa ik zie dagelijks een 325ix touring en ik vind de sedan en de coupé toch nog iets meer hebben
              2012 E92 Bmw 335i DKG
              1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk Berichten
                Gohja, daar zit ik niet mee. Ik koop een auto voor mezelf en niet voor iemand anders. In het algemeen zou ik toch liever niet teveel volk meenemen, mensen hebben meestal niet het respect dat autoliefhebbers hebben op hun auto's..
                ² Als ik mijn is had.. zou ik ook niemand meer meenemen naar school of opstap

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                  ² Als ik mijn is had.. zou ik ook niemand meer meenemen naar school of opstap

Sociaal!

@ Maarten: proficiat met de aankoop! Maareuhh, da's toch die met 280000 km's? Voor 2700 euroots ongeveer? Is ook wel stevig geprijst me dunkt..
                  Maar als je zegt dat je er zelf aan kan werken, ander blok ingooien dan maar!
                  Honda S2000 2002
                  BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

• Redelijk wat kilometers inderdaad.
                    Was er ook eerst ook niet wild over, maar je moet zo'n dingen in het echt bekijken.

De eigenaar heeft een map met ALLE facturen van 20 jaar geleden tot nu en er zit een boekje bij waarop alles wat er ooit aan gedaan is opstaat met kilometers en datum bij.

Kheb hem ook boven een put gezien en kreeg over alles een uitgebreide uitleg.

Ook heeft hij het laatste pak kilometers er op relatief korte tijd bijgezet. Dus autostrade, veel minder dodelijk dan altijd korte afstanden.

Dat in combinatie met het feit dat ik er in de eerste jaren niet zoveel kilometers zal bijzetten en dat er binnen x aantal jaar een 25i blok inkomt maakt het zeker een goeie koop!

(en kheb er geen 2700 euro voor betaalt, kmoet hem zelf nog betalen)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                      nog geen enkele belgische 318is zonder sportzetels tegengekomen.
                      ik wel al 2... de ene was zelfs van de eerste eigenaar met 300k km's met de uberkaero motief standaardstoelen, de andere was een accident die al enkele jaren achteraan een garage stond...
                      maar ze zijn intussen allebei omgetoverd tot crossauto...
                      BMW E10 1600ti 1967
                      BMW E10 2002tii 1973
                      BMW E30 325i sedan 1986
                      BMW E36 318is cabrio 1995
                      BMW E36 320i cabrio 1994
                      BMW E91 318d touring 2006
                      MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

Comment

• Proficiat Maarten Ik zal uitkijken of ik jou hier ook eens zie rondrijden
                        BMW E61 525d LCI '09
                        Suzuki Bandit 1250NA /07
                        Fiesta Red Edition '16

Comment

Redelijk wat kilometers inderdaad.
                          Was er ook eerst ook niet wild over, maar je moet zo'n dingen in het echt bekijken.

De eigenaar heeft een map met ALLE facturen van 20 jaar geleden tot nu en er zit een boekje bij waarop alles wat er ooit aan gedaan is opstaat met kilometers en datum bij.

Kheb hem ook boven een put gezien en kreeg over alles een uitgebreide uitleg.

Ook heeft hij het laatste pak kilometers er op relatief korte tijd bijgezet. Dus autostrade, veel minder dodelijk dan altijd korte afstanden.

Dat in combinatie met het feit dat ik er in de eerste jaren niet zoveel kilometers zal bijzetten en dat er binnen x aantal jaar een 25i blok inkomt maakt het zeker een goeie koop!

(en kheb er geen 2700 euro voor betaalt, kmoet hem zelf nog betalen)

Klinkt al een pak beter zo! Tof dat je de historiek kent en weet wat er al allemaal aan gedaan is. Als hij van een kenner/liefhebber kwam mag je al wat geruster zijn hé. Ik neem dus aan de carrosserie is goede staat is?

Je moet zeker ook rekening houden met het feit dat er veel meer verslijt dan enkel het blok als je veel kilometers doet. Maar zoals al gezegd: veel onderhoudsfacturen geven al een redelijk duidelijke indruk hé.

Alvast veel plezier ermee! En gelieve hem niet rond een boom te plooien
                          Honda S2000 2002
                          BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaphore Bekijk Berichten
                            Klinkt al een pak beter zo! Tof dat je de historiek kent en weet wat er al allemaal aan gedaan is. Als hij van een kenner/liefhebber kwam mag je al wat geruster zijn hé. Ik neem dus aan de carrosserie is goede staat is?

Je moet zeker ook rekening houden met het feit dat er veel meer verslijt dan enkel het blok als je veel kilometers doet. Maar zoals al gezegd: veel onderhoudsfacturen geven al een redelijk duidelijke indruk hé.

Alvast veel plezier ermee! En gelieve hem niet rond een boom te plooien
                            Historiek is een ongelooflijk pluspunt, en zeker bij zo'n oude auto moeilijk te vinden.
                            Carrosserie is in goede staat, enkel krikpunt links vooraan heel klein beetje roest, maar echt niet veel.
                            Hij zal dan ook net zoals de laatste 20 jaar altijd binnen staan.

Jep, ook andere dingen kunnen slijten, maar op de facturen is te zien dat er al veel vernieuwd is.. oa een gereviseerde versnellingsbak..

Veel plezier zal niet mankeren! En kheb al wat 'zot-doen-met-een-auto' ervaring, dus ik kan wel al wat rijden.
                            En het feit dat ik alles zelf moet betalen zal ook wel zorgen dat ik er enorm hard voor zal opletten. E30's zijn niet echt duur te noemen, maar als 17 jarige student is het toch al genoeg, maar ik heb het er voor over

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                              Proficiat Maarten Ik zal uitkijken of ik jou hier ook eens zie rondrijden
                              Dankuwel, je zal hem nog niet meteen zien rondrijden, eerste maanden blijft hij gewoon binnen staan..
                              Later zal het waarschijnlijk wel eens gebeuren, 6 cilinders onder elkaar

Comment

• Leuke aankoop Maarten!
                                Stevige prijs wel, maar de historiek maakt al veel goed ja.

Wat gaten boren in de luchtfilterbehuizing en snorren maar!

Comment

• de prijs die hierboven staat is niet wat ik ervoor gegeven heb hoor. het juiste bedrag gooi ik liever niet op internet

Woensdag ga ik er om. Eerste werk zal de trekhaak verwijderen zijn, ik zit in een jeugdbeweging en heb geen zin om daarvoor continu als werkpaard met de E30 te rijden, plus het is lelijk..
                                  Best de bouter terugsteken zodat er geen water in kan lopen ? Of andere oplossingen daarvoor?

Als er iemand eens oranje pinkers weet liggen of heeft liggen mag dat ook altijd eens laten weten, nu zijn het zwarte..
                                  Eveneens een spoiler zoals op geertt en bram hun E30.

Comment

Als er iemand eens oranje pinkers weet liggen of heeft liggen mag dat ook altijd eens laten weten, nu zijn het zwarte..
                                    Eveneens een spoiler zoals op geertt en bram hun E30.
                                    Aanwezig...

Spoiler heb ik enkel een groter exemplaar wel.

Comment

• Ahnee, tmoet een kleintje zijn, die grote vind ik enkel knap op een PFL.
                                      Maar het is allemaal niet dringend, dusja..

Hoeveel vraag je voor zo 2 voorpinkers ? Mag ev via PM

Comment

• E30-mannen! Klopt het dat je een 320i best niet op LPG legt? Had dat ergens gehoord, maar 'k wil toch nog eens bevestiging horen

Comment

Working...
                                        X