Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Volspuiten met WD40, en een nacht laten intrekken. Vervolgens met schokken de bout los proberen krijgen (steeksleutel+hamer ofzo, of oude dopsleutel en daarop kloppen). Er zijn al momenten geweest dat'k het zelf neit meer zag zitten, en na een nachtje WD40 ging het echt 'gelijk niks'.

    Comment


    • WD40 staat altijd bij mij. Kga nog wel proberen vanavond of morgen. En het zal uiteindelijk wel moeten lukken want ik kan er nu nergens mee naartoe rijden. En hopelijk lukt de rubber makkelijk als de driehoek van de auto is

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk Berichten
        deze:


        Een vriend van me die bij BMW werkt zegt dat ik hem er gewoon moet opduwen, maar dat lukt hem en mij totaal niet .. Volgende stap zal waarschijnlijk heel de driehoek demonteren zijn omdat je het dan gewoon appart van de auto kan doen en dat is makkelijker. Maar daar staat ook een bout vast die enorm vast zit en we niet loskrijgen
        Auto's zijn soms beu om aan te werken!
        Wat doet die vriend bij BMW hopelijk geen monteur.

        Dus de oude CAB (control arm bushing, die rubber in dat oog dus) is al van de triangel?

        Wat is nu het probleem? Die rubber in dat oog krijgen? Dat moet je laten persen, gaat ook met een bankvijs. Als die rubber al in het oog zit en je moet hem nog op de triangel krijgen: triangel inwrijven met vet, vazeline fzoiets, niet iets dat kan bijten. Dan rubber met het gat tegen de triangel duwen, plankje tegen het geheel houden, en dan met een stevige hamer op dat plankje slaan, zodat ie de CAB + oog op de triangel kletst.
        Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
        Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door wsam Bekijk Berichten
          Dit is echt chinees voor mij
          Wat bedoel je met getrokken? Ik kan eig nog even door met de huidige band dus daar kan ik mee naar de keuring, ik wil gewoon een goede band voor de beste rijeigenschappen
          Semislicks
          2012 E92 Bmw 335i DKG
          1991 E30 320i

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
            Wat doet die vriend bij BMW hopelijk geen monteur.

            Dus de oude CAB (control arm bushing, die rubber in dat oog dus) is al van de triangel?

            Wat is nu het probleem? Die rubber in dat oog krijgen? Dat moet je laten persen, gaat ook met een bankvijs. Als die rubber al in het oog zit en je moet hem nog op de triangel krijgen: triangel inwrijven met vet, vazeline fzoiets, niet iets dat kan bijten. Dan rubber met het gat tegen de triangel duwen, plankje tegen het geheel houden, en dan met een stevige hamer op dat plankje slaan, zodat ie de CAB + oog op de triangel kletst.
            enkel het geheel nog op zijn plaats krijgen, rubber zit al in dat oog, heb het in 1 stuk gekocht..
            En dat tweede is dus wat niet lukt. Morgen ga ik er mij nog eens onder leggen. (want deze week bijna geen tijd gehad) en hopen dat het nu wel lukt.

            Comment


            • veel voor betaald? normaal moet je enkel die rubber kopen voor 30 euro.

              Gewoon dus tegen triangel houden, triangel wat insmeren met vet, houten plankje ertegen en goede mot op geven.

              Waarschijnlijk wel makkelijker als de triangel niet op de wagen zit.
              Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
              Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

              Comment


              • 45euro ofzo. kwou dat eens snel vervangen en int geheel is dan makkelijker. Maarja, dat snel is bij deze ook mislukt

                Morgen dus nog eens proberen en mss ook al terug standaard uitlaat onder steken. De andere is los maar hangt er nog onder, beu dat ik om de week er altijd een week niet aan kan werken en dat dus den boel wat vertraagt..

                Daarna keuren en hopen dat hij erdoor is anders moet ik weer Z-platen regelen enzo en dat kost weer geld en tijd!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk Berichten
                  45euro ofzo. kwou dat eens snel vervangen en int geheel is dan makkelijker. Maarja, dat snel is bij deze ook mislukt
                  Hoeveel korting heb je en betaal je btw bij die mannen?

                  Comment


                  • wel btw, en ongeveer 25 procent korting

                    Comment


                    • *zucht*
                      Lukt nog steeds niet.. ik blijf proberen maar ben het al serieus beu..

                      Comment


                      • Ik ga morgen of zaterdag eens kijken voor een 325i .

                        Wat zijn de punten waar ik op moet letten ?
                        2012 E92 Bmw 335i DKG
                        1991 E30 320i

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                          Ik ga morgen of zaterdag eens kijken voor een 325i .

                          Wat zijn de punten waar ik op moet letten ?
                          overal op roest kijken

                          bij de e30 zijn de kriksteunen, koffer en bij de motorkap onder de ruiten zwakke punten. Als ik me nog goed herriner

                          leuke ouders heb jij, direct een 325

                          Comment


                          • Letten op roest gelijk nine-eleven zegt.
                            En vermits je die quasi niet meer vindt zonder moet je bereid zijn er redelijk voor neer te leggen om het te fixen, of om het zelf te doen.
                            Voor de rest the usual gelijk mayo aan oliedop, stijve radiatorleidingen een tijdje na een ritje (koppakking ofzo die stuk is heeft die symptomen), koppeling beetje checken enz...

                            Comment


                            • Ik ben intussen weer een weekje met mijne aan't rijden, heb een tank leeggereden zonder boven de 4000 rpm te komen (auto had half jaar stilgestaan), en nu rustig weer opbouwen.
                              Ik was weer helemaal vergeten hoe soepel zo'n 6cilinder bolt.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                                Ik ga morgen of zaterdag eens kijken voor een 325i .

                                Wat zijn de punten waar ik op moet letten ?
                                Voor u pa of voor jou?

                                Indien voor jou : nice man !

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten
                                  Voor u pa of voor jou?

                                  Indien voor jou : nice man !
                                  Beide als ik 18 ben mag ik ermee rondrijden, enfin dat is het plan toch.
                                  2012 E92 Bmw 335i DKG
                                  1991 E30 320i

                                  Comment


                                  • + YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                    Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                    Comment


                                    • De 325i waar ik naar zou gaan kijken is verkocht aan iemand anders
                                      Maarja ik vind er nogwel eentje .
                                      2012 E92 Bmw 335i DKG
                                      1991 E30 320i

                                      Comment


                                      • Tijd zat he

                                        Het laatst had mijn pa zonder mijn weten contact opgenomen met een kerel die zijn 316i verkocht. Hij is eens gaan kijken en het was niet zo schitterend. Daar komt hij dan gisteren mee af Kheb hem maar duidelijk gemaakt dat een 316i een no go is Om een of andere reden zit hij mij nu een e36 aan te praten...
                                        Dat zie ik ook wel zitten maar mijn volgende word een e30 en daar ga ik niet onderuit

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                          Tijd zat he

                                          Het laatst had mijn pa zonder mijn weten contact opgenomen met een kerel die zijn 316i verkocht. Hij is eens gaan kijken en het was niet zo schitterend. Daar komt hij dan gisteren mee af Kheb hem maar duidelijk gemaakt dat een 316i een no go is Om een of andere reden zit hij mij nu een e36 aan te praten...
                                          Dat zie ik ook wel zitten maar mijn volgende word een e30 en daar ga ik niet onderuit
                                          Als je dat ook ziet zitten, waarom moet het dan sowieso een e30 zijn?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X