Ik ga morgen eens gaan kijken naar een E30, maar ik heb een beetje informatie nodig over wat specifieke pijnpunten zijn bij die wagen. Roestvorming, I know. Andere dingen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW e30: 25 jaar
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichtenma gij kunt toch nog nie met die auto rijden dus waarom zou ge die dan inschrijven?
Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk BerichtenHet is niet omdat we het niet mogen dat we het niet kunnenOorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenEr is al +1500 euro voor geboden
Boden op 2dehands, etc zijn niets waard, mensen die geïntreseerd zijn contacteren de verkoper, en zetten geen bod.
De meeste verkopers weten dat, jij dus niet.
@ methaphore : Is hij echt zo traag?
Zou eerste auto zijn, als ik zie waarmee sommige beginnen dan denk ik toch dat dat vlot genoeg moet zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skyline Bekijk BerichtenIk ga morgen eens gaan kijken naar een E30, maar ik heb een beetje informatie nodig over wat specifieke pijnpunten zijn bij die wagen. Roestvorming, I know. Andere dingen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk BerichtenWelk model/motorisatie?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skyline Bekijk Berichten320i uit '84. M20B20 blok is dat zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten@ methaphore : Is hij echt zo traag?
Zou eerste auto zijn, als ik zie waarmee sommige beginnen dan denk ik toch dat dat vlot genoeg moet zijn?
Je vind voor min of meer dezelfde prijs echt wel goeie exemplaren met een M50 in hoor.
Klein beetje geduld en wat zoekwerk. Ik zie er geregeld voor rond de 1200€ passeren.
@ Skyline: roest in wielkassen, op krikpunten, onderaan de deuren, onder de kofferrubber, schuifdak (opendoen), ...
Er op letten dat er geen blauwe damp uit de uitlaat komt, witte rook is al minder erg.
Check de olievuldop voor mayo (wit goedje): dit kan wijzen op een gescheurde koppakking.
Let er op dat de koper de wagen niet heeft warm laten draaien vooraleer je kwam kijken. Altijd koud starten en laten warm draaien, terwijl goed luisteren voor abnormaliteiten (ratels, tikken, ...). Eens op temperatuur is ritje mee maken, checken voor vreemde geluiden, check de acceleratie, rem hard en laat het stuur los, de wagen mag niet scheeftrekken.
Er zijn zoveel dingen om op te letten, gebruik je gezond verstand en ga niet over één nacht ijs. Als je denkt dat de wagen niet meteen verkocht gaat zijn slaap er dan een nachtje over.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EvO@d1rk.be Bekijk BerichtenBen ik de enige die het nut niet inziet van een wagen tot kopen op je 16de? En of je van je 1ste levensjaar of van je 12de al aan het rijden bent, de verzekering zal er eens goed mee lachen als je ergens tegen zit
Verzekering is geen probleem.
Is het echt zoveel gevraagd om gewoon te antwoorden op de vragen?
Ahnee, want hij is 16 dus hij weet niet wat hij doet
Oorspronkelijk geplaatst door Metaphore Bekijk BerichtenIk vind zo'n M20 in een E34 niet vooruit te branden.
Je vind voor min of meer dezelfde prijs echt wel goeie exemplaren met een M50 in hoor.
Klein beetje geduld en wat zoekwerk. Ik zie er geregeld voor rond de 1200€ passeren.
@ Skyline: roest in wielkassen, op krikpunten, onderaan de deuren, onder de kofferrubber, schuifdak (opendoen), ...
Er op letten dat er geen blauwe damp uit de uitlaat komt, witte rook is al minder erg.
Check de olievuldop voor mayo (wit goedje): dit kan wijzen op een gescheurde koppakking.
Let er op dat de koper de wagen niet heeft warm laten draaien vooraleer je kwam kijken. Altijd koud starten en laten warm draaien, terwijl goed luisteren voor abnormaliteiten (ratels, tikken, ...). Eens op temperatuur is ritje mee maken, checken voor vreemde geluiden, check de acceleratie, rem hard en laat het stuur los, de wagen mag niet scheeftrekken.
Er zijn zoveel dingen om op te letten, gebruik je gezond verstand en ga niet over één nacht ijs. Als je denkt dat de wagen niet meteen verkocht gaat zijn slaap er dan een nachtje over.
Als je es een M50 vind mag je die altijd posten.
Volgend weekend ga ik kijken dusja als ik niets anders vind tegen dan is de kans reeël dat ik die koop.
We zien wel.
Alvast merci, toch iemand die wel normaal kan antwoorden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk BerichtenHeeft misschien niet de uitstraling van een E30 of E34, maar aan die E36 ga je meer plezier beleven
Zal een pak vlotter rijden, is ook al iets moderner, aankoop is niet zo duur, onderdelen zijn ook talrijker en goedkoper, ...
Ik neig ook meer naar die e36 maar ik moet er geraken he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk BerichtenHoe ver is dat?
Geen forummers in uw buurt/ in de buurt van die wagen?
Andere mensen met een auto die je kent?
Er zijn wel forummers in de buurt, maar weinig die het zien zitten
Ouders hebben auto, maar willen niet meegaan. Ze zeggen wij kennen niets van auto's dus wij kunnen daar niks gaan zoeken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk BerichtenAgain, ben bijna 17.
Verzekering is geen probleem.
Is het echt zoveel gevraagd om gewoon te antwoorden op de vragen?
Ahnee, want hij is 16 dus hij weet niet wat hij doetDedication, Determination, Perfection - Senna
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk BerichtenSint-Niklaas idd, maar daarmee weet ik niet hoe ver dat voor u is eh
Oorspronkelijk geplaatst door EvO@d1rk.be Bekijk BerichtenInderdaad ja, dat is precies wat ik in mijn reply zeg. Ookal ben je bijna 17, whatever, dan kan je daar toch nog altijd niet legaal mee rondknallen? Of misschien met de mamie of de papie ernaast met een of andere speciale regeling, maar dan vind ik het persoonlijk geen meerwaarde om een eigen wagen te hebben... Dan kan je beter nog een jaartje doorsparen...
Ik vind het wel een meerwaarde andrs zou ik het niet overwegen.
Maar ik kan verstaan dat anderen dat niet zien.
Het is inderdaad verstandiger om nog een jaar door te sparen.
Maar momenteel zegt mij hart dat ik een e30, e34, e36 moet kopen
Het hart wint momenteel maar we zien wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk BerichtenBen van harelbeke.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk BerichtenOp google maps lig ik knal in het midden, bad luck mate
Anyhow, merci om toch eens op te zoeken of het mogelijk was
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk BerichtenMachelen is toch nog een eindje van Gent hoor... Maar wel totaal niet ver van Temse! (kilometer of 40)
No prob btw, ik wou wel eens een E36 320i testrijden, aangezien ik dat ook wou als eerst auto (maar niet mocht van de mama )
Tot deinze kan ik geraken met de bus voor zover ik weet.
Thad het ideale compromis geweest e, want ik mag toch nog niet testrijden
Comment
Comment