Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
    Jij hebt een auto gekocht zonder er zelf mee gereden te hebben? Viel het dan mee, de eerste keer dat je er mee reed?
    Dat viel zéér goed mee. De auto zag er ronduit eerlijk uit, en was blanco gekeurd, dat was de voorwaarde en dat was zeer duidelijk afgesproken. 't Is niet dat het m'n eerste e30 is, dus

Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
    Waarom zou je niet met een andere auto willen rijden?
    Als ik iets tegen kom
    Ik heb vandaag met m'n firmawagen ook domweg gebotst, en 'k voel me zo schuldig dan, omdat die auto eigenlijk ook niet van mij is, maar van m'n baas.
    Ik heb niet de ingesteldheid van "ooh 't is niet van mij", of "ooh, 't is maar ne leasing, dan mag het kapot."

Comment

• Die mentaliteit snap ik ook niet, ik prak liever mijn eigen auto dan die van iemand anders natuurlijk

Maar bij een testritje ga je die ook niet à fond gebruiken eh (en al zeker niet als de eigenaar er bij zit)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
        Die mentaliteit snap ik ook niet, ik prak liever mijn eigen auto dan die van iemand anders natuurlijk

Maar bij een testritje ga je die ook niet à fond gebruiken eh (en al zeker niet als de eigenaar er bij zit)
        Maar toch, het moet maar eens voorvallen hé.

Comment

Dat testrijden moet wel lukken, ik heb 2 jaar vrij frequent in een E36 320i vertoeft (met wat geluk krijg je G_G ook mee om zijn oude vlam nog eens te zien ). Dus op vlak van beoordelen hoe dat moet rijden zit het wel goed.

Edit: kwestie van die jongen nog wat zotter te maken.
          http://www.youtube.com/user/jumperke1tje?feature=mhum
          Heimwee naar dat spel!

Geen probleem, je moet maar iets laten weten, en ik zie wel of ik mee kan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skyline Bekijk Berichten
            Maar toch, het moet maar eens voorvallen hé.
            Dat is waar...
            Maar voor hetzelfde geld heeft die mens een landingsbaan in zijn achtertuin waar je kan op testen, je weet dat niet eh!
            Oorspronkelijk geplaatst door G_G Bekijk Berichten
            Heimwee naar dat spel!

Geen probleem, je moet maar iets laten weten, en ik zie wel of ik mee kan.
            Kan dat geloven, ik denk er al vaak aan

Hehe, in orde!
            Heb die jongen nog nooit irl gezien, of zelfs nog niet tegen gesproken, maar ik heb er compassie mee dat hij niet naar zijn eerste auto kan gaan kijken. We moeten hem dat geluk toch proberen gunnen eh

Goede daad voor dit jaar weer gesteld, en wat zouden we anders doen dan hele dagen op café zitten en doelloos nafte verrijden...

Comment

Hehe, in orde!
              Heb die jongen nog nooit irl gezien, of zelfs nog niet tegen gesproken, maar ik heb er compassie mee dat hij niet naar zijn eerste auto kan gaan kijken. We moeten hem dat geluk toch proberen gunnen eh

Goede daad voor dit jaar weer gesteld, en wat zouden we anders doen dan hele dagen op café zitten en doelloos nafte verrijden...

Geen probleem, ik wil dat gerust doen.

Comment

Dat is waar...
                Maar voor hetzelfde geld heeft die mens een landingsbaan in zijn achtertuin waar je kan op testen, je weet dat niet eh!

Hehe, in orde!

Als ge eens in de buurt zijt laat ge anders maar eens iets weten e, zie dat wel zitten om eerst eens kennis te maken bij een pîntje
                En ik trakteer, uiteraard
                We zien wel hoe het loopt

EDIT : Over dat filmpke : missie geslaagd zou ik zeggen

Comment

Die mentaliteit snap ik ook niet, ik prak liever mijn eigen auto dan die van iemand anders natuurlijk

Ik rij toch altijd even met een wagen vooraleer ik hem koop.
                  In september ben ik nog naar een 318is E30 gaan kijken, simpelweg mijn platen opgevezen en gaan. Natuurlijk, ALS je er iets mee tegenkomt zal het kosten. Gewoon voorzichtig zijn hé dan. Als je al geen twee kilometer kan rijden zonder ergens tegen te knallen
                  En met die IS heb ik wél eens à fond gegeven. Zou het net raar vinden om dat niet te doen. Een auto kopen die het vooral van de hoge toeren met hebben en dat zelfs niet eens uittesten lijkt mij vreemd.
                  Heb het wel eerst aan de verkoper gevraagd, maar zou het al 'fishy' vinden moest die dat niet toelaten.

Uiteindelijk niet gekocht want... motor voelde tam aan.
                  Honda S2000 2002
                  BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

• @jonas:
                    Jij wilt een E34 kopen met M20 in?

Blijf daar gewoon af. Ik ben iemand die enorm lui is, maar zo'n M20 blok is erger dan mezelf. Prachtige sound maar das dan ook alles eigelijk. Dat zuipt echt een pak, onderin super slap, ...

Als je de kans hebt ALTIJD een M50 nemen. Minder gevoelig, vele betrouwbaarder, modernere techniek, zuiniger, krachtiger,....

En ja ge wilt nu een auto kopen door hier overal mee te lezen enzo maar doe het gewoon niet, je bent 16, wat ga er mee doen? Geloof me, als je 18 bent ga je ook nog koopjes vinden hoor

Blijf daar echt vanaf....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                      @jonas:
                      Jij wilt een E34 kopen met M20 in?

Blijf daar gewoon af. Ik ben iemand die enorm lui is, maar zo'n M20 blok is erger dan mezelf. Prachtige sound maar das dan ook alles eigelijk. Dat zuipt echt een pak, onderin super slap, ...

Als je de kans hebt ALTIJD een M50 nemen. Minder gevoelig, vele betrouwbaarder, modernere techniek, zuiniger, krachtiger,....

En ja ge wilt nu een auto kopen door hier overal mee te lezen enzo maar doe het gewoon niet, je bent 16, wat ga er mee doen? Geloof me, als je 18 bent ga je ook nog koopjes vinden hoor

Blijf daar echt vanaf....
                      Nu inderdaad nog 2 maand niks.
                      Dan kan ik hem wel inschrijven en verzekeren enzo want tegen dan hebk ongeveer mijn rijbewijs.

Maar allé, M20 is dus afgeschreven.
                      Merci

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaphore Bekijk Berichten
                        Ik rij toch altijd even met een wagen vooraleer ik hem koop.
                        In september ben ik nog naar een 318is E30 gaan kijken, simpelweg mijn platen opgevezen en gaan. Natuurlijk, ALS je er iets mee tegenkomt zal het kosten. Gewoon voorzichtig zijn hé dan. Als je al geen twee kilometer kan rijden zonder ergens tegen te knallen
                        En met die IS heb ik wél eens à fond gegeven. Zou het net raar vinden om dat niet te doen. Een auto kopen die het vooral van de hoge toeren met hebben en dat zelfs niet eens uittesten lijkt mij vreemd.
                        Heb het wel eerst aan de verkoper gevraagd, maar zou het al 'fishy' vinden moest die dat niet toelaten.

Uiteindelijk niet gekocht want... motor voelde tam aan.
                        Mijn tweede wagen heb ik ook zo hard getest als het maar kon hoor (geleerde uit mijn fouten die ik de eerste keer gemaakt heb).
                        Het zijn 2 bovenstaande personen die geen andere wagen zouden testen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten
                          Is dat wettelijk?
                          Want anders zal mijn ma dat niet willen doen..
                          Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                          De verzekering maakt daar normaal gezien geen probleem van. Of dat echt wettelijk is weet ik niet zeker, maar het is alleszins iets wat vaak gedaan wordt. Lijkt mij niet echt een misdrijf
                          Niet legaal. Je rijdt verzekerd rond, maar je rijdt met 'n niet-ingeschreven voertuig rond. Althans, als je dat doet op de platen van 'n andere kar. Zorg je dat je via de verkoper de auto op nieuwe platen kan zetten dan is er geen probleem.

Comment

• Sorry voor het spammen. Maar wat vinden jullie van deze?
                            Zijn die ti blokjes betrouwbaar? M.a.w zijn die 200 k km's een probleem?
                            Anders lijkt mij dat wel een mogelijke kanshebber.
                            Ophanging is al redelijk vernieuwd.
                            Ziet er redelijk uit op da blutske na.
                            Is ook redelijk vlot, nee?
                            Valt wel moeilijk te driften zeker met die korte wielbasis?

Weer veel vragen i know

EDIT : de link http://www.2dehands.be/autos/autos/b...-84539491.html
                            Last edited by ; 25/01/2011, 21:05.

Comment

• Specifieke km stand staat er niet bij, voor het zelfde geld heeft hij er 249000.
                              Die blokken zijn betrouwbaar, als de distributieketting op tijd vervangen wordt (of toch alleszins de kettingspanners, nog voor de distributie begint te ratelen).

Dat valt zeker te driften met z'n 140pk. Maar ik vind dit echt geen mooi exemplaar eigenlijk...
                              Honda S2000 2002
                              BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaphore Bekijk Berichten
                                Specifieke km stand staat er niet bij, voor het zelfde geld heeft hij er 249000.
                                Die blokken zijn betrouwbaar, als de distributieketting op tijd vervangen wordt (of toch alleszins de kettingspanners, nog voor de distributie begint te ratelen).

Dat valt zeker te driften met z'n 140pk. Maar ik vind dit echt geen mooi exemplaar eigenlijk...
                                Staat toch op een van de foto's?
                                Heeft 203k.

Ik bedoelde eigelijk, is dat nie moeilijk om te controleren door z'n korte wielbasis?

Edit : Tblijft een compact mooi is dat niet.
                                De voorkant enzo vind ek cva, die achterkant is natuurlijk lelijk ass hell

Comment

• Zo een 323ti vind ik wel te gek, 6 in lijn sound
                                  Maar een e30 heeft toch nog meer karakter imo.
                                  2012 E92 Bmw 335i DKG
                                  1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten
                                    Staat toch op een van de foto's?
                                    Heeft 203k.

Ik bedoelde eigelijk, is dat nie moeilijk om te controleren door z'n korte wielbasis?

Edit : Tblijft een compact mooi is dat niet.
                                    De voorkant enzo vind ek cva, die achterkant is natuurlijk lelijk ass hell
                                    Zou je dan niet liever wat langer zoeken en dan iets kopen wat je écht graag ziet? Is maar een kleine vraag die ik me stel hoor Het is niet dat je er nog 1 moet hebben binnen de maand e... De tijd speelt in uw voordeel, meer dus tijd om eentje te zoeken die wel volledig uw goesting is

Comment

• Jonass,

Bestaat er geen mogelijkheid dat je kan leren rijden met een auto van thuis of in een beperkte mate iets van rijschool volgen eventueel als het met de ouders niet altijd mogelijk is?

Moest ik in uw plaats zijn, ik zou nog wat wachten tot je iets ouder bent om zelf tot een aankoop over te gaan. Je hebt nu mss wel al een budjet voor een bepaalde wagen, maar je moet er altijd bijrekenen dat je wel eens pech kan hebben met een auto van dergelijke leeftijd.
                                      Wat ik wil zeggen is eigenlijk: voorzie uw budjet ook in functie van evenuele pech met iets...

Een auto rijdende houden op jonge leeftijd is helemaal niet goedkoop, dus hoe langer je daarmee kan/wil wachten, hoe meer budjet je dus kan voorzien voor later, zo zie ik dat toch..
                                      Neem geen overhaaste beslissingen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                                        Zo een 323ti vind ik wel te gek, 6 in lijn sound
                                        Maar een e30 heeft toch nog meer karakter imo.
                                        True.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door gl3nn Bekijk Berichten
                                        Zou je dan niet liever wat langer zoeken en dan iets kopen wat je écht graag ziet? Is maar een kleine vraag die ik me stel hoor Het is niet dat je er nog 1 moet hebben binnen de maand e... De tijd speelt in uw voordeel, meer dus tijd om eentje te zoeken die wel volledig uw goesting is
                                        Ja eigelijk wel.
                                        Maar de drang om te kopen is precies groter dan verwacht.
                                        Ik moet echt mijn plannen opbergen.
                                        Toch zeker nog 3 maand, dan kan ik zelf testrijden met mijn voorlopig rijbewijs, etc.
                                        Maar t' is moeilijk.

Comment

• en zet het driften alsjeblieft uit uw hoofd

Comment

Working...
                                          X