Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
    Morgen eens kijken naar een e30.
    Specifieke dingen waar ik op moet letten bij een 320i ?
    een E30 heeft 5 wielen :o
    Captain Turbo
    General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
    Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
      een E30 heeft 5 wielen :o
      en een stuur!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jan.van.gent Bekijk Berichten
        Die moet hij niet vervangen.

Gezien hij de toerenteller van een andere tellerunit heeft ingebouwd in zijn oorspronkelijke tellerunit zit daar dus al de juiste codeer stekker van een 4 cylinder in.

Mij is het voorlopig nog een raadsel waarom het hem niet lukt.
        Bij mij ging dat zonder probleem (wel een 316i)
        Zat er bij hem reeds een toerenteller in? Toch altijd gedacht dat je dat moest vervangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
          Zat er bij hem reeds een toerenteller in? Toch altijd gedacht dat je dat moest vervangen.

Ik heb die codeerstekker niet verwisselt. Dus gewoon een toerenteller van een andere teller unit in mijn eigen teller unit (oorspronkelijk met klok) ingebouwd. Verder heb ik niets veranderd, dus de codeerstekker heb ik niet verstoken enzo.
          Maar misschien is het het proberen waard hé, ik heb echt geen idee waarom het bij hem niet lukt...

Enige wat ik vreemd vind, is dat de tellerunit op zijn foto's een NFL teller unit is, terwijl een 316 toch een vfl is? Of is die nog geproduceerd vlak na de overgang?

Comment

• Het is een zeldzame verschijning, een facelift 316. Mijne is dan ook van 88 en zelfs autoweek geeft aan dat er geen 316 meer is gemaakt na 87..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
              Het is een zeldzame verschijning, een facelift 316. Mijne is dan ook van 88 en zelfs autoweek geeft aan dat er geen 316 meer is gemaakt na 87..
              mijn 316 is van '88

btw waar op het forum kan ik alles van e30's lezen ? enkel dit topic ?

Comment

• Dit topic en dan de afzonderlijke topics van de verschillende eigenaars. voornamelijk te vinden in het subforum van 'mijn oldtimer' Maak je ook een topic aan?

Comment

• JA, eerst zoeken waar dit moet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                    Het is een zeldzame verschijning, een facelift 316. Mijne is dan ook van 88 en zelfs autoweek geeft aan dat er geen 316 meer is gemaakt na 87..

E30 316i van 88-91 op AutoWeek...?

Comment

• leuke link skyline, ja mijne is een 316I

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skyline Bekijk Berichten
                        de i staat voor injectie, als ik spreek van een 316 dan heeft deze geen injectie maar een carburator. De 316 heeft nog een oud blok dat zijn roots heeft in de jaren 60 en levert de volle 90pk en is een 1.8 in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden. Die zat dus in de pfl e30 als goedkoop basismodel maar na de facelift is deze nog een jaar geleverd geweest, namelijk in 1988 en zo'n model heb ik. Daarna kwam de 316i met het M40 blok. In de pfl was ook nog een 318i verkrijgbaar die had ook het m10 blok zoals de 316 maar dan met injectie en 105 pk.

Comment

• Vandaag voor 't eerst met de mijne gereden, meteen top-down

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                            Vandaag voor 't eerst met de mijne gereden, meteen top-down
                            haha nice, en het vriest

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                              Vandaag voor 't eerst met de mijne gereden, meteen top-down
                              Ik ook, niet cabrio wel te verstaan
                              Ben wel niet ver geraakt, na 2 km begaf de radiateur het
                              Klote vrieskou

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                                haha nice, en het vriest
                                't Was zalig. Poepstoof, verwarming, jas, sjaal

Comment

• Net terug van een allerlaatste ritje voor dit seizoen. (ofja, eigenlijk het vorige)
                                  Het is wat uitgelopen, maar ga hem nu toch een maand of vier stil zetten. Beetje aan bijwerken enz.
                                  Heb eindelijk nog eens wat filmmateriaal, een van dees eens erop zetten.

Comment

• Heb daarnet mijn 316i gekocht. Topic volgt wanneer ik thuis ben.

Comment

Heb daarnet mijn 316i gekocht. Topic volgt wanneer ik thuis ben.
                                      Haha en mijn pa een 320i
                                      2012 E92 Bmw 335i DKG
                                      1991 E30 320i

Comment

Heb daarnet mijn 316i gekocht. Topic volgt wanneer ik thuis ben.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                                        Haha en mijn pa een 320i
                                        Zalig! Het begint hier weer E30's te regenen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                                          Haha en mijn pa een 320i
                                          En gij gene?

proficiat aan beide

Comment

Working...
                                          X