Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• wow vlugge reacties,

die spoiler is 1 die hij liggen had (heeft wel wat onderdelen) maar ben blij dat ik nu weet wat voor spoiler er 'zou moeten' op zitten.

thnks

(als er mooie fotos zijn van volledige kits gemonteerd...)

Comment

• Ik ga eens zoeken, want die foto da ik nu gepost heb doet het geen eer aan. Volledige M tech I kit is echt super!

Om wat voor motor gaat het hier? Ik zie een M10 zitten met precies al een andere carbu op?

De M10B18 (316 met de 1.8 90pk is trouwens op 190pk te krijgen )

Comment

• is idd M10 motor, komt uit een 2002.
        dubbele dell'orto, scherpere nokkenas, spaghetti collector, andere coulasse met grotere kleppen, hoge compressie pistons,...zou ongeveer 160pk moeten scoren (soortgelijke blokjes die dit halen)

zelf ook foto gevonden
        Last edited by ; 18/11/2008, 21:25.

Comment

• Jup, 160 a 170pk is makkelijk haalbaar, dan kunde nog iets verder gaan, maar dan draaid em moeilijk in idle, en is er in lage toeren niemand thuis.

Hoeveel hebde daar ongeveer aan uitgegeven als ik da mag weten? Mag via PM, wil mijne M10 ook oppeppen. De 2002 motor is infeite ni nodig, de standaard M10 die er in zit, met een andere kop en krukas is identiek hetzelfde. Met gewoon een andere krukas heb je zo een 2l ook, handig die blokjes op carbu, moet ge de injectors enzo ni gaan veranderen

En draaid die al? Want dat moet wel een enorm vet geluid maken

Comment

• het blok wat je ziet op de fotos draait, maar dat is denk zijn std blok voor de keuring, het andere blok is nog vollop in opbouw...heeft wel alle stukken.
            carbus moeten wel nog afgesteld worden.

Zijn idd heel hoogtoerige blokjes, 8000-9000tr zou moeten haalbaar zijn.

Prijs van het boeltje weet ik niet is dan ook van ne maat.

Comment

• Van 03/84, standaard is dat al vet

Wel een spiegel rechts moeten naplaatsen

900kg als ik mij niet vergis, dus euhm, met 160pk krijgen de 325i's het serieus moeilijk

En als z'n 160pk gebaseerd is op de Alpina specs:

Wenn man den Motor noch kompromißloser aufmacht (z.B. 324°-Welle, 47mm Einlaßventile, ...), kann man dem Motor mit 45er Weber so 190 PS entlocken.

324°, dat met een licht vliegwiel, moet wat onregelmatig draaien
              Last edited by ; 18/11/2008, 21:44.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Coussee Bekijk Berichten
                het blok wat je ziet op de fotos draait, maar dat is denk zijn std blok voor de keuring, het andere blok is nog vollop in opbouw...heeft wel alle stukken.
                carbus moeten wel nog afgesteld worden.

Zijn idd heel hoogtoerige blokjes, 8000-9000tr zou moeten haalbaar zijn.

Prijs van het boeltje weet ik niet is dan ook van ne maat.

wordt zeker een mooie auto e..

dat ie maar snel nog wa verder doet eraan

Comment

• bmw e30 bj 83

ja over dat verderwerken mijn E12 cilinderkop is bijna af.
                  Hij is gevlakt getest kleppen en klepzittingen gelsepen. is als nieuw. (foto's volgen )
                  Nu nog enkel inlaat kanalen polieren.
                  De volgende stap is mijn onderblok van een 2002 Ti met hoge druk zuigers eens voledig demonteren nazien of alles nog ok is.
                  dan kan ik mijn blokje monteren met 304° nokkenas een licht vliegwiel en dubbele weber 45 carbu's. met al dit moois hoop ik op 150-160 Pk moet wel lukken denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VDP Bekijk Berichten
                    ja over dat verderwerken mijn E12 cilinderkop is bijna af.
                    Hij is gevlakt getest kleppen en klepzittingen gelsepen. is als nieuw. (foto's volgen )
                    Nu nog enkel inlaat kanalen polieren.
                    De volgende stap is mijn onderblok van een 2002 Ti met hoge druk zuigers eens voledig demonteren nazien of alles nog ok is.
                    dan kan ik mijn blokje monteren met 304° nokkenas een licht vliegwiel en dubbele weber 45 carbu's. met al dit moois hoop ik op 150-160 Pk moet wel lukken denk ik.

zou je eigenlijk niet beter zijn met 48'ers?

Comment

• Dit is M tech I:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                        Dit is M tech I:

E30 hatchback/touring?

die opengeklapte achterruitjes vind ik niet zo geslaagd....

Comment

• Mooie fotos, die ramen zie je ook zelden tot nooit, en al zeker niet open staan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                            E30 hatchback/touring?

Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                            Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Coussee Bekijk Berichten
                              Mooie fotos, die ramen zie je ook zelden tot nooit, en al zeker niet open staan
                              Heb er zo Wel enkel en alleen omdat ge dat met moeite ziet, vind het zelf maar lelijk

Comment

• De mijne is verkocht, volgende week komen ze hem halen
                                2014 Bmw 118d Estorill //M
                                2000 Bmw 320d
                                2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
                                2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
                                https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
                                Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
                                http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
                                Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

• proficiat!

Comment

• The M10 block went on to Formula 1, winning the 1983 championship for Nelson Piquet and Brabham — something which very few 20 year old road car engine designs accomplish. The same applies for the rise in power: twenty-fold from 75 hp to about 1500 hp.
                                    En dit gaat over de 1.5. Er moet echt iets van te maken zijn denk ik dan...

Go CAS...
                                    1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                      En dit gaat over de 1.5. Er moet echt iets van te maken zijn denk ik dan...

Go CAS...
                                      Volgens mij was het wel 1300pk :p Maar kan mij altijd vergissen. En euhm, dat was enkel tijdens qualificatie. Die blokjes gingen ook niet langer mee! Leuk om te weten is wel dat dat geen nieuwe blokken waren omdat BMW geloofde dat een oud blok beter geschikt was

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                                        Volgens mij was het wel 1300pk :p Maar kan mij altijd vergissen. En euhm, dat was enkel tijdens qualificatie. Die blokjes gingen ook niet langer mee! Leuk om te weten is wel dat dat geen nieuwe blokken waren omdat BMW geloofde dat een oud blok beter geschikt was

Ooit eens gelezen dat ze die blokken in weer en wind buiten lieten liggen en er nu en dan eens enen op ging p$ssen om de "stress" uit het metaal te krijgen. kan ook nonsens geweest zijn dusja...

Comment

• Dat zeggen ze idd, maar volgens mij is da er toch achteraf bij verzonnen 't Is al waanzinnig genoeg dat er meer dan 1000pk uit een 4cilinderke met amper 1500cc kwam

Comment

Working...
                                          X