Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
    Been there, done that, didn't work.
    Dan moet je ze het anders voorstellen.

Nu kar kopen, of half jaar wachten, alleen gaan wonen en dan kar kopen.

Comment

• Toen mijn ma zei dat ik geen huisdieren mocht hebben, kwam ik gewoon thuis met een lief klein katje. Dat beest loopt hier nu nog voor mijn voeten...

Toen ze zei dat ik niet meer dan 1 auto mocht kopen, was het al te laat.

Doe gewoon u ding man 't Is binnenkort toch nieuwjaar! Zet gewoon ne E30 op die oprit, hang er ne grote strik rond, zet hem als ge het thuis viert iets voor 12 op de oprit en loop dan naar binnen en knuffel uw ouders en zeg da ze super bedankt zijn voor die cadeau

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Wat ik dan niet snap is dat je wel een kar mag kopen voor in de weekends.

Aankoop: Hetzelfde
        Verzekering: hetzelfde
        Taks: hetzelfde

Enkel de prijs van de brandstof verschilt.
        Dat mag in principe ook niet. Daarom dat ik nu echt serieus op argumenten als 'belangrijk voor mijn studie' aan het hameren ben.

Comment

Dat mag in principe ook niet. Daarom dat ik nu echt serieus op argumenten als 'belangrijk voor mijn studie' aan het hameren ben.
          E30 is niet belangrijk voor uw studie.

Mazda 3/6 MPS is dat wel

Comment

Dan moet je ze het anders voorstellen.

Nu kar kopen, of half jaar wachten, alleen gaan wonen en dan kar kopen.
            Zij weten ook dat ik dat niet kan, en niet ga doen. En 'chanteren' werkt averechts bij hun.

Comment

E30 is niet belangrijk voor uw studie.

Mazda 3/6 MPS is dat wel
              Maar daar kan ik dan weer niet zelf aan werken.

Comment

Zij weten ook dat ik dat niet kan, en niet ga doen. En 'chanteren' werkt averechts bij hun.
                Laat dan dat alleen wonen weg he.

Maar een eigen kar is op dit moment toch alleen maar een kwestie van tijd? Over een half jaar ga je werken, en dan heb je toch een kar nodig? Of ga je dan ook elke dag de kar van je ouders meekrijgen?

Comment

Laat dan dat alleen wonen weg he.

Maar een eigen kar is op dit moment toch alleen maar een kwestie van tijd? Over een half jaar ga je werken, en dan heb je toch een kar nodig? Of ga je dan ook elke dag de kar van je ouders meekrijgen?
                  Over een half jaar ga ik nog 2 jaar verder studeren.

Comment

Over een half jaar ga ik nog 2 jaar verder studeren.
                    Ahja, just.

Dan geef ik je ouders gelijk. Als ingenieur heb je geen ervaring nodig, maar wordt je een kantoorpik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                      Toen mijn ma zei dat ik geen huisdieren mocht hebben, kwam ik gewoon thuis met een lief klein katje. Dat beest loopt hier nu nog voor mijn voeten...

Toen ze zei dat ik niet meer dan 1 auto mocht kopen, was het al te laat.

Doe gewoon u ding man 't Is binnenkort toch nieuwjaar! Zet gewoon ne E30 op die oprit, hang er ne grote strik rond, zet hem als ge het thuis viert iets voor 12 op de oprit en loop dan naar binnen en knuffel uw ouders en zeg da ze super bedankt zijn voor die cadeau

Zalig idee'ke.

Comment

• Tommetje T, koop IETS.

Comment

• TomT, ik zit in dezelfde situatie, alleen dat ik m'n ouders niet écht moet overtuigen (ze zijn er wel tegen, maar heb m'n XR ook gekocht zonder hun toestemming)

Comment

Wat wil je, ik heb nog nooit aan een auto gewerkt/mogen werken van mijn ouders, en op KdG leer je het ook niet. Vanwaar zou ik dan werklplaatservaring moeten halen?
                            pm me uw msn/gsm nummer. Volgende keer dat we E30 sleutelen moogde afkomen
                            Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                            Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                              pm me uw msn/gsm nummer. Volgende keer dat we E30 sleutelen moogde afkomen
                              Ik zal hem alvast leren hoe je er voor zorgt dat je op de foto's continu aan het werken bent terwijl je eigenlijk het werk door 2 anderen laat doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                324Td op PPO en tunen.

--> Zescilinder
                                --> geen diesel
                                --> 180pk/veel koppel
                                --> Roetblazen
                                --> snel
                                --> Zuinig en goedkoop

Enige nadeel: continu een verse cilinderkop op voorraad hebben liggen.
                                Kan je daar es wat meer info over geven aub? Heb daar ook al aan gedacht, maar dacht dat die BMW diesels daar niet zó geschikt voor waren?

en uiteindelijk als het echt moet zou ik toch voor lpg kiezen maar dat wil niet zeggen dat ik er niet over wil bijleren!

ahja, en 3k is teveel voor die 318is.
                                Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                                  Ik zal hem alvast leren hoe je er voor zorgt dat je op de foto's continu aan het werken bent terwijl je eigenlijk het werk door 2 anderen laat doen
                                  nobody can beat you in doing that!

voorbeeldje:

Iedereen die nu denkt dat CAS het meeste gewerkt heeft die avond...
                                  Last edited by Asserti; 01/12/2008, 23:30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                                    Kan je daar es wat meer info over geven aub? Heb daar ook al aan gedacht, maar dacht dat die BMW diesels daar niet zó geschikt voor waren?

en uiteindelijk als het echt moet zou ik toch voor lpg kiezen maar dat wil niet zeggen dat ik er niet over wil bijleren!

Die ombouw naar PPO is redelijk eenvoudig hoor. Alleen moet je bij deze motoren goed voor de pomp zorgen. D.w.z. niet alleen een goede warmtewisselaar, maar ook een elektrische verwarmingsblok om de brandstof op te warmen wanneer de motor nog koud is.

Voor de rest hebben die 24Td blokken de naam van cilinderkoppen te vreten. Die scheuren vaak rond de wervelkamers en rond de kleppen. Ze gaan water verbruiken. Veelal wordt er gezegd dat je met 1 cilinderkop 160-200.000km kan doen, voordat die terug rijp is voor de schroot.
                                    Deftige 24Td cilinderkoppen vinden is dan ook heel erg moeilijk. Je kan dan eventueel een kop van een 24d motor nemen, die zijn veel minder zwaar thermisch en drukgewijs belast, en verkeren in goede conditie.

Intercoolen, mooi rijk laten draaien, en injectietijdstip heel correct instellen; en het koelsysteem van de motor optimaliseren, en zo'n 24Td blok is al een PAK betrouwbaarder.

Comment

• Heb mijn overall aan en em is vuil... zegt genoeg?

Comment

• TomT heeft gelijk, beter direct een propere kopen. Al is die ene wel wat veel geld voor dergelijke km-stand. Maar vraagprijs is meestel =/= verkoopprijs.

@Avantus en Beertje:

Een 320i is een tam hok dat standaard niets speciaals te bieden heeft.

En het sound aspect is zever, een 'is klinkt ook lekker.

@Cas:
                                        En een rooie in showroomstaat krijgen is poepsimpel: Max Dish heeft het al gedaan met Mafia Coureuro zijn kraam....
                                        het zo houden wanneer de zon schijnt is echter andere koek.

Comment

Wat wil je, ik heb nog nooit aan een auto gewerkt/mogen werken van mijn ouders, en op KdG leer je het ook niet. Vanwaar zou ik dan werklplaatservaring moeten halen?
                                          sorry voor de offtopic en de nieuwgierigheid, maar wat vreten jullie daar dan wel uit in die garage met (al dan niet) propere overalls? jullie doen wss veel metingen en waarnemingen, maar 3j lang? ik heb er echt geen idee van

Comment

Working...
                                          X