Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Jij hebt makkelijk spreken, met je perfecte gewichtsverhouding
    Uiteraard kan hem dat niet schelen of hij 7pk meer of minder heeft.
    Op z'n boot heeft hij er 40 minder dan normaal.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
      Uiteraard kan hem dat niet schelen of hij 7pk meer of minder heeft.
      Op z'n boot heeft hij er 40 minder dan normaal.
      40?

      Ga nog maar eens terug naar wiskunde dan! Hier bij HPS zit je dan niet goed

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
        Alsof een 320i slecht rijdt


        Om dagelijks rond te bollen (of hell, zelfs als het een weekend-kar zou zijn), heb ik geen perfecte gewichtsverdeling nodig in een auto. Karakter, smoothnes, sound, 'Kraftentfaltung', etc zijn mij een pak belangrijker.

        Uiteraard moet het wel goed rijden hé, maar kiezen tussen een gewichtsverdeling 50/50 of 53/47 (ofzo) kan me eigenlijk niet zoveel schelen.
        'k zeg toch niet dat een 320i slecht rijdt, een 318is doet dat gewoon allemaal beter.

        Bovendien is beter rijden is iets anders dan enkel gewichtsverdeling hé.

        factoren die dit rechtstreeks nog beinvloeden:

        ter vergelijk:

        standaard 320i vs standaard 318is

        totaal gewicht
        14" stalen velgen met dunne bandjes/ 14" BBS velgen
        4*4 wobbly onderstel / iets lager M tech onderstel
        achteraan trommels/rondom schijven
        ontbreken van stabilisatorstangen achteraan / zowel voor als achteraan
        vooraan dunnere stabi / dikkere stabi vooraan

        Zo.

        Comment


        • tzijn allebei vette karren, alleen is de 318is iets vetter!
          Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
          Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
            40?

            Ga nog maar eens terug naar wiskunde dan! Hier bij HPS zit je dan niet goed
            Ruwe schatting hé.
            Jij kent het verschil nog niet tussen pk's aan de wielen, en pk's aan de motor. Passeer nog eens langs het eerste jaar, jong.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
              Ruwe schatting hé.
              Jij kent het verschil nog niet tussen pk's aan de wielen, en pk's aan de motor. Passeer nog eens langs het eerste jaar, jong.
              Ik heb dat al 2 keer gedaan.

              Toch bedankt!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                Jij hebt makkelijk spreken, met je perfecte gewichtsverhouding

                Tja, ben verwend hé.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                  'k zeg toch niet dat een 320i slecht rijdt, een 318is doet dat gewoon allemaal beter.

                  Bovendien is beter rijden is iets anders dan enkel gewichtsverdeling hé.

                  factoren die dit rechtstreeks nog beinvloeden:

                  ter vergelijk:

                  standaard 320i vs standaard 318is

                  totaal gewicht
                  14" stalen velgen met dunne bandjes/ 14" BBS velgen
                  4*4 wobbly onderstel / iets lager M tech onderstel
                  achteraan trommels/rondom schijven
                  ontbreken van stabilisatorstangen achteraan / zowel voor als achteraan
                  vooraan dunnere stabi / dikkere stabi vooraan

                  Zo.
                  Bla bla.

                  Als ik een E30 zoek om hard mee te gaan, koop ik wel een M3 of een 325i met tuning op.


                  Voor de prijs dat een goede 318is kost, kan je gemakkelijk een propere 320i kopen, deftig ophangingetje eronder steken, en de remmen wat upgraden.

                  Comment


                  • Eat this 4 cilindertjes

                    + YouTube Video
                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                    Comment


                    • mayo, stalen velgen zijn heel vaak lichter dan alu.

                      trommels achteraan idd, bagger de bagger. Maar voor dagelijks gedoe, zelfs sportievere ritjes, maakt dat weinig uit op zo'n lichte koekendoos.

                      Comment


                      • zalig, typische gio-revstyle

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                          zalig, typische gio-revstyle
                          Dampeeeuuuh

                          Comment


                          • lekker korte stootjes op de gas, elkaar snel opvolgend, en op slecht enkele toeren van de begrenzer verwijderd

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                              lekker korte stootjes op de gas, elkaar snel opvolgend, en op slecht enkele toeren van de begrenzer verwijderd
                              Lekker

                              En als je die ff in de lage toeren houdt (max 2500 toeren) begint die lekker zwart te dampen
                              Vet

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                mayo, stalen velgen zijn heel vaak lichter dan alu.

                                trommels achteraan idd, bagger de bagger. Maar voor dagelijks gedoe, zelfs sportievere ritjes, maakt dat weinig uit op zo'n lichte koekendoos.
                                En dan nog is een 320i zwaarder.

                                En op die alu velgen liggen bredere banden en staan breder op de weg.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                  koop ik wel een M3 of een 325i met tuning op.
                                  Zalig, appels met peren vergelijken.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                  Voor de prijs dat een goede 318is kost, kan je gemakkelijk een propere 320i kopen, deftig ophangingetje eronder steken, en de remmen wat upgraden.
                                  Vraag dat maar eens aan Denduvel & Asserti.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                                    Vraag dat maar eens aan Denduvel & Asserti.

                                    Denduvel zijn auto heb ik nog niet gezien. Asserti zijne wel en meegereden.

                                    Met alle respect voor Asserti's kar, maar dat is niet mijn idee van een 318is die in heel goede staat verkeerd.

                                    Feit blijft dat mijn stelling over het algemeen wel klopt.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                                      'k zeg toch niet dat een 320i slecht rijdt, een 318is doet dat gewoon allemaal beter.

                                      Bovendien is beter rijden is iets anders dan enkel gewichtsverdeling hé.

                                      factoren die dit rechtstreeks nog beinvloeden:

                                      ter vergelijk:

                                      standaard 320i vs standaard 318is

                                      totaal gewicht
                                      14" stalen velgen met dunne bandjes/ 14" BBS velgen
                                      4*4 wobbly onderstel / iets lager M tech onderstel
                                      achteraan trommels/rondom schijven
                                      ontbreken van stabilisatorstangen achteraan / zowel voor als achteraan
                                      vooraan dunnere stabi / dikkere stabi vooraan

                                      Zo.
                                      + het is goedkoper rijden

                                      Het 'is' front

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                                        Zalig, appels met peren vergelijken.



                                        Vraag dat maar eens aan Denduvel & Asserti.
                                        DenDuvel vindt van nie.

                                        Ik heb al met beide gereden, en een 320i klinkt best vet. Maar m'n 318is is veel meer fun om mee te karren.

                                        En hij was niet duurder dan een 320.
                                        1991 BMW E30 318is

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                          Met alle respect voor Asserti's kar, maar dat is niet mijn idee van een 318is die in heel goede staat verkeerd.


                                          wrijf het er nog maar eens in!
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                          Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X