Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
http://www.kapaza.be/Autos/BMW/13110...6i_bj1990.html
Wat denken jullie van deze? Ziet dat er wat goed uit? En hoe presteert een 316i? Is dat echt traag of nog vlot? Hij zou dienen als 2e kar om af en toe eens zot te doen (driften in nat, gewoon bochtjes nemen, af en toe eens goed gassen).
Carburateur zeker?
Carburateur is enkel op de eerste M10's. 316 met 1.8 M10. 90pk en niet kapot te krijgen!
Dwars kun je met alles gaan, persoonlijk amuseer ik mij toch met een 316i ja. Maar als ik moet kiezen tussen de 316i of de 325i
Kunt die altijd kopen en daarna eens langskomen voor een IS blok
Carburateur is enkel op de eerste M10's. 316 met 1.8 M10. 90pk en niet kapot te krijgen!
Dwars kun je met alles gaan, persoonlijk amuseer ik mij toch met een 316i ja. Maar als ik moet kiezen tussen de 316i of de 325i
Kunt die altijd kopen en daarna eens langskomen voor een IS blok
Dus een 316i is een goede koop, ook al is het voor een funbak.
Dat IS blok zie ik ook wel zitten, maar het blijft een 2e goedkope funbak dus ik wil het goedkoop houden
Maar zijn er andere ingrepen waarmee je een 316i wat pittiger kunt maken? Luchtfilter misschien?
Die lijkt mij misschien nog de moeite. Heeft wel al een ongevalletje gehad linksvoor.
Als 'ie na m'n examens nog te koop staat, ga ik ernaar gaan kijken.
Ah jij bent gaan kijken ofwat? Het was te mooi om waar te zijn
Neen, maar iemand anders wel en die zei:
Wagen is rot. Gardebous rot, schuifdak roestblaasjes, interieur kapot, allerlei zaken kapot of los in de wagen. Koffer is aquarium. Kofferklep en koffer met deuken. Deuren ook deukjes. Enkel de uitlaat leek nog redelijk maar heb er niet onder gelegen want stond in het slijk.
Kan dus enkel voor onderdelen gebruikt worden maar de vraag is welke ?? Motor heb ik niet horen draaien..(M40)
Niet de moeite om te gaan zien eigenlijk. Kleur = Delphin
Dus niet echt de moeite. Al bij al, 100 a 150euro is ie wss wel waard als de motor niet draaid. Met draaiende motor 200, mss zelfs zijn prijs, hoewel ik er voor vrees. En dan ook enkel als je zelf die onderdelen kan gebruiken. Winst ga je er niet zo snel op maken.
Dus een 316i is een goede koop, ook al is het voor een funbak.
Dat IS blok zie ik ook wel zitten, maar het blijft een 2e goedkope funbak dus ik wil het goedkoop houden
Maar zijn er andere ingrepen waarmee je een 316i wat pittiger kunt maken? Luchtfilter misschien?
Luchtfilter moet je bij BMW afblijven.
En een 1.6 modificeren zou ik niet aan beginnen. Hoeveel betaal je voor ECU? Voor 5 a 600euro koop je zo'n blok en heb je vermogenwinst van 37pk.
316i touring en je moet de remmen eigenlijk al niet meer aanpassen
Maar moest ik van u zijn, ik zou zo eens met een 316i gaan rijden. Super is dat niet hé, maar toch 99pk voor iets dat niet overdreven veel weegt. Er zijn er die het met minder moeten stellen. Corsa rijders enzo...
Nog niet, maar ik heb hem gisteren gemaild. Ik vind het wel raar dat die er aan zo'n prijs al meer dan 80 dagen opstaat en hij er nog opstaat, ik vrees dat hij al lang verkocht is ofwel scheelt er iets met die kar
Maar misschien ga ik een van de dagen op E30-tocht hier in de provincie Antwerpen. Ik zoek dus een 316i of een 318i, liefst sedan met schuifdak die door de keuring raakt en redelijk betrouwbaar is voor <€1000, als er iemand nog eentje weet staan, laat maar weten. Eerst nog wel de papa meekrijgen want die vind het natuurlijk een zot idee (ben 4 maanden 18 en heb al een oude oude staan (Saab 900) en nu wil ik er nog een om goedkoop plezier te hebben en ik vind maar geen goede reden om mijn idee te staven "papa ik wil een kar om te driften" pakt niet en hij moet wel voor verzekering akkoord zijn
Dus niet echt de moeite. Al bij al, 100 a 150euro is ie wss wel waard als de motor niet draaid. Met draaiende motor 200, mss zelfs zijn prijs, hoewel ik er voor vrees. En dan ook enkel als je zelf die onderdelen kan gebruiken. Winst ga je er niet zo snel op maken.
Luchtfilter moet je bij BMW afblijven.
En een 1.6 modificeren zou ik niet aan beginnen. Hoeveel betaal je voor ECU? Voor 5 a 600euro koop je zo'n blok en heb je vermogenwinst van 37pk.
316i touring en je moet de remmen eigenlijk al niet meer aanpassen
Maar moest ik van u zijn, ik zou zo eens met een 316i gaan rijden. Super is dat niet hé, maar toch 99pk voor iets dat niet overdreven veel weegt. Er zijn er die het met minder moeten stellen. Corsa rijders enzo...
Thx voor de goede raad
Ik hoor meestal dat ik op zoek moet gaan naar een M10-blok, omdat deze oersterk zijn, maar hoe weet ik dat er in een 316i een M10 ligt en geen M40?
Nog niet, maar ik heb hem gisteren gemaild. Ik vind het wel raar dat die er aan zo'n prijs al meer dan 80 dagen opstaat en hij er nog opstaat, ik vrees dat hij al lang verkocht is ofwel scheelt er iets met die kar
Maar misschien ga ik een van de dagen op E30-tocht hier in de provincie Antwerpen. Ik zoek dus een 316i of een 318i, liefst sedan met schuifdak die door de keuring raakt en redelijk betrouwbaar is voor <€1000, als er iemand nog eentje weet staan, laat maar weten. Eerst nog wel de papa meekrijgen want die vind het natuurlijk een zot idee (ben 4 maanden 18 en heb al een oude oude staan (Saab 900) en nu wil ik er nog een om goedkoop plezier te hebben en ik vind maar geen goede reden om mijn idee te staven "papa ik wil een kar om te driften" pakt niet en hij moet wel voor verzekering akkoord zijn
Thx voor de goede raad
Ik hoor meestal dat ik op zoek moet gaan naar een M10-blok, omdat deze oersterk zijn, maar hoe weet ik dat er in een 316i een M10 ligt en geen M40?
316 met m10 blok is een 316. en geen 316i. Je kan het verschil optisch zien aan de vorm van het kleppendeksel:
En idd die M10 blokken zijn megasterk, maar 't is dan wel de bedoeling dat je ze dan ook tuned... Anders heb je enkel een blok dat veel verbruikt en niet vooruit gaat.
Op RON101 verbruikt zo'n spel 9l bij goed doorblazen... Dus valt al bij al nog mee. Op 98 had ik wel 12l en soms iets meer.
4bak... En dat spel open sleuren en de benzinegeur kwam je zo te gemoet.
Om eerlijk te zijn, een 316 met 1.8M10 met carbu rijd VEEEEEL leuker dan een 316i met 1.6 en 99pk.
Ze wegen een pak minder, die carbu ronkt veel harder... Het verbruik ligt gewoon net iets hoger. Maar met een carbu moet je wat leren rijden eigenlijk. Niet altijd volgas geven want dan verzuipt die wel al eens een beetje.
Das een blok dat je niet naar moet omzien. M40 is om de 40k nieuwe distributieriem. Niet zo'n grote kost als je het zelf doet. Onderdelen kan je kopen bij Gates. 130euro voor volledige kit ongeveer (met nieuwe spanners dan). Nieuwe spanners zijn om de 80dkm aan te raden.
Ah de M10 is dan de carburatorversie zeker? Dan ga ik beter voor een 316i denk ik
je hebt 316 = M10 1.8 met carbu 90pk
je hebt 318i = M10 1.8 met injectie 105pk of M40 1.8(zowieso injectie)
je hebt 316i = M10 1.8 met injectie 102pk of M40 1.6
Dit is zo'n 318i
op de 316 staat er zo'n schoon groot rond luchtfilterhuis op de motor
Comment