Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• en ik heb het al meer gevraagd en het antwoord waarschijnlijk al meer als 20 keer gerateerd
    maar zit er verschil op ontdubbeling tss de non servo en de servo exemplaren ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      en ik heb het al meer gevraagd en het antwoord waarschijnlijk al meer als 20 keer gerateerd
      maar zit er verschil op ontdubbeling tss de non servo en de servo exemplaren ?
      ik heb er 4,75 (ongeveer). Als malaise of gio die van hem eens telt, dan heb je het antwoord. Zo zou ik het niet durven zeggen...

Comment

• dankje g55
        daar heb je wat aan
        ik dacht altijd dat een 325 maar 3.5 of zo deed, door die servo

Comment

• 3.25 mss zelfs maar

Comment

3.25 mss zelfs maar
            toch wel een heel verschil hé

eens zien of ik daar geen groter tandwiel kan opzetten....

Comment

• audi was nog erger vroeger

Comment

• 't is da'k voor een servo een extra poulie en een andere riem nodig heb? Of haalt die z'n servodruk bij z'n remdruk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                  ik heb er 4,75 (ongeveer). Als malaise of gio die van hem eens telt, dan heb je het antwoord. Zo zou ik het niet durven zeggen...
                  servo of non servo is klak tzelfde

Comment

• Ja! Dat wil ik dus ook weten.

Valt een servo makkelijk na te plaatsen in een E30 ?!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten
                      Ja! Dat wil ik dus ook weten.
                      Lees dan

Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten

Valt een servo makkelijk na te plaatsen in een E30 ?!
                      'k heb al gehoord dat je 'vrij makkelijk' een e36 stuurhuis daarin kunt placeren.

Comment

• Oké... Het is nu niet bepaald middag ofzo... Ik zit met een stukje in m'n jasje hier nu om 4u16 midden in de nacht!

Waarom E36 ?! Er was toch evengoed servo beschikbaar op E30's.

Ik moet dat weten! En wat zou het ongeveer kosten om het na te plaatsen? Stel dat ik een goede 325i tegenkom maar zonder servo... Dan laat ik die mss daarvoor niet staan.

Comment

• Ola... Ik was vergeten een leuke smily in m'n vorige post te zetten...

Ziezo.

Comment

Oké... Het is nu niet bepaald middag ofzo... Ik zit met een stukje in m'n jasje hier nu om 4u16 midden in de nacht!

Ik moet dat weten! En wat zou het ongeveer kosten om het na te plaatsen? Stel dat ik een goede 325i tegenkom maar zonder servo... Dan laat ik die mss daarvoor niet staan.
                            OMdat een e36 minder omwentelingen moet maken dan een e30.

'k weet nu wel niet ofdat het simpel is om een non-servo e30, servo te maken.
                            maar er zijn er wel veel die van een servo e30 een servo e30 met e36 stuurhuis maken, om het stuur een pak directer te maken.

Comment

Oké... Het is nu niet bepaald middag ofzo... Ik zit met een stukje in m'n jasje hier nu om 4u16 midden in de nacht!

E36 stuurhuis is makkelijk te vinden en maakt 3.2 omwentelingen als ik mij niet vergis. E30 M3 zou er 3 doen. Maar is moeilijker te vinden en kost meer. Je kan zij bij sommige shops nieuw bestellen, als 3.2, 3.0 en 2.7. Servo is gewoon reservoirtankske, pompje en aansluiten. Ook extra riem, alles zit eigenlijk wel voorzien en is dus om te bouwen. Heb het zelf nog niet gedaan dus weet niet of het makkelijk is. Maar servo op een FR wagen is toch overbodig. Mss als ik naar minder omwentelingen ga dat ik servo plaats. Die dat ik al mee gereden heb die M3 stuurhuis had en servo was zelfs aangenaam rijden. Geen servo zoals bij de fransen ofzo, maar echt aangenaam.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                                servo of non servo is klak tzelfde
                                gadver zeg, meer dan 4 omwentelingen op een e30 325i
                                en dat geeft dan nog steeds zo'n 'rijplezier'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                                  E36 stuurhuis is makkelijk te vinden en maakt 3.2 omwentelingen als ik mij niet vergis. E30 M3 zou er 3 doen. Maar is moeilijker te vinden en kost meer. Je kan zij bij sommige shops nieuw bestellen, als 3.2, 3.0 en 2.7. Servo is gewoon reservoirtankske, pompje en aansluiten. Ook extra riem, alles zit eigenlijk wel voorzien en is dus om te bouwen. Heb het zelf nog niet gedaan dus weet niet of het makkelijk is. Maar servo op een FR wagen is toch overbodig. Mss als ik naar minder omwentelingen ga dat ik servo plaats. Die dat ik al mee gereden heb die M3 stuurhuis had en servo was zelfs aangenaam rijden. Geen servo zoals bij de fransen ofzo, maar echt aangenaam.
                                  Dus je kan ook naar minder omwentelingen gaan zonder servo? Ga verder, dit interesseert me wel....
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  gadver zeg, meer dan 4 omwentelingen op een e30 325i
                                  en dat geeft dan nog steeds zo'n 'rijplezier'
                                  Neen.

Stuurinrichting is een domper op de rijpret, in zekere zin...

Comment

• bij de audi 80 in die tijd ging met servo het aantal omwentelingen drastisch naar beneden

weet jij hoeveel een standaard 190 er doet ?

Comment

bij de audi 80 in die tijd ging met servo het aantal omwentelingen drastisch naar beneden

weet jij hoeveel een standaard 190 er doet ?
                                      De mijne zo'n 3,5 geloof ik. Ik geloof dat een standaard niet minder direct is.... da's een vraagje voor matteo.

Comment

• t'is ook afhankelijk van hoe het verloop is. Een stuur met 4 omwentelingen kan directer (bij kleine uitslagen) sturen dan eentje met 3.5 omwentelingen...

Comment

dat geeft dan nog steeds zo'n 'rijplezier'

stuur 124 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> e30

Das een feit.

Comment

Working...
                                          X