Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW e30: 25 jaar
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichtenik zou liever een hebben zonder servo.
Heb nu met beide robin z'n auto en malaise z'n auto gereden, en dat licht servootje op zo'n auto vind ik niet leuk. Oké je kan was sneller grote bewegingen maken, maar vond het niet bepaald involving.
non-servo blijft puurder.
Dus servo moet ik m'n geld niet aangeven, directere stuuroverbrenging mag wel
Eerst eens zien wat 205/55r15 doet ipv 195/65r14
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten190E had altijd servo hé.
of bedoelen jullie verschil tussen 16v's en gewone 190's?
16v's hebben volgens mij een iets directere stuurinrichting, en wss dan ook een beetje minder aanslagtotaanslag. maar ik weet dat dat écht niet veel scheelt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichtenhttp://www.kapaza.be/Autos/BMW/89063...uring_e30.html
700 voor eentje met 15" bbs, sportzetels en een alpina stuurtje. (wel zonder blok , maar cas of asserti fixen dat dus voor 1000 )
hint: op een touring zit servo en rondom schijven standaard
doet dat weg
rotverkoper ik had 'm 3 maand terug 400€ meer dan z'n vraagprijs gegeven, als 'm toen simpelweg z'n telefoon had opgepakt. En dan had ik nu een 320i 2.5.
Echt een dwaas. Heb zin om hem een mail te sturen maar ga dat niet doen. Misschien wel eens een beoordeling geven....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichtendankje voor het vergelijk, aangezien ik niet met malaise z'n kar mag rijden () kan ik tot nu toe ook niet vergelijken.
Dus servo moet ik m'n geld niet aangeven, directere stuuroverbrenging mag wel
'k mag er zelf niet mee rijden.
(als je eens afkomt kunnen we wel iets regelen maar zonder platen rij'k écht wel niet ver)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
een bredere band stuurt gemakkelijker.
maar dan hebben we geen rekening gehouden met de ET waarde, die uiteindelijk de grootste invloed zal hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
'k mag er zelf niet mee rijden.
(als je eens afkomt kunnen we wel iets regelen maar zonder platen rij'k écht wel niet ver)
ik wacht wel tot hij terug ingeschreven is, ik wil niet rijden met andermans niet-ingeschreven/verzekerde auto
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichteneen bredere band stuurt gemakkelijker.
maar dan hebben we geen rekening gehouden met de ET waarde, die uiteindelijk de grootste invloed zal hebben.
Afwachten dus wat de praktijk geeft
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichteneen bredere band stuurt gemakkelijker.
De rolgeluiden zijn eigenlijk ook een pak toegenomen. (Fulda Carat extreme).
Kheb dan es banden met profiel
imho hoeft een servo op een standaard E30 niet. Heb es met zo'n 318is gereden :crazy: en vond het op het eerste moment wat te licht sturen... Ma heb niet uitgebreid kunnen testen.
Je kan altijd een E36 stuurhuis steken, maakt niet uit of die servo had of niet.. Als je de 2 gaten voor de darmpjes afsluit marsjeert dat ook.Last edited by Asserti; 14/04/2008, 16:52.Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichtendoink? Mijn E30 'zoekt' veel meer nu en ik vind da'k harder moet aan het stuur draaien dan met mijn 195's. Nu liggen er 205's op.
De rolgeluiden zijn eigenlijk ook een pak toegenomen. (Fulda Carat extreme).
Kheb dan es banden met profiel
imho hoeft een servo op een standaard E30 niet. Heb es met zo'n 318is gereden :crazy: en vond het op het eerste moment wat te licht sturen... Ma heb niet uitgebreid kunnen testen.
Je kan altijd een E36 stuurhuis steken, maakt niet uit of die servo had of niet.. Als je de 2 gaten voor de darmpjes afsluit marsjeert dat ook.
En type band doet ook wonderen. Met mijn winterbanden stuur ik super zacht, maar zoekt het stuur niet echt het rechtdoor rijden. Je moet precies zelf rechtuit sturen. Terwijl ik met de keuringsbanden harder aan het stuur moet draaien maar als ik het los laat wil het precies zo snel mogelijk rechtuit sturen (heeft dit eigenlijk een benaming?).
Rolgeluiden ligt puur aan de band, en Fulda zijn mindere banden, dusja, veel kan je er niet van verwachten
En ik rij nu ook eens dagelijks met een legale maat zie Maar kheb het gevoel dat die semperit's niet lang gaan meegaan...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenet doet veel, maar smallere banden op een non servo is wel fijn, je rijdt niet kontenu 200
Rij nu met 205/55R15 en die zijn ook iets aangenamer dan die 185/65R14 (Uniroyal Rallye 580)
Nuja, die Rallye's zijn zeker niet slecht kwa grip voor hetgeen wat die bandjes maar kosten. Ze zijn zelfs ergens goed te noemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk BerichtenNet even de omwentellingen van de 320i met servo van Gio getsjeckt.
Het zijn net 4 toerkes!
Nog altijd veel, maar dus toch een verschil!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten4 tegenover 4.75.
Nog altijd veel, maar dus toch een verschil!
En... meer dan genoeg imo ! maar het stoort niet door de servo.
Non-servo moet ik echt niet meer hebben.
Comment
-
De mijne heeft geen servo, en hoewel de voortrein nog een beetje bagger is, vind ik dat ie juist verschrikkelijk zalig stuurt!
Comment
-
Daarnet wat pics gemaakt van de e30 van mijn overgebuur :
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door putje Bekijk BerichtenDaarnet wat pics gemaakt van de e30 van mijn overgebuur :
Comment
Comment