Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dat zeggen ze idd, maar volgens mij is da er toch achteraf bij verzonnen 't Is al waanzinnig genoeg dat er meer dan 1000pk uit een 4cilinderke met amper 1500cc kwam
19.000rpm? om uit een 1.5L 4cil atmo blokje 1300pk te halen zul je wel meer dan 19.000 toeren moeten maken
het was (in de F1) een turbo blok, dat rev'de tot 11.500 toeren en 1300pk ontwikkelde bij 5.5 bar druk tijdens qualificaties in '86 en 900pk bij 3.8 bar tijdens de races in '87
Ik zou graag een E30 als ragbak kopen: een kar waarmee ik trackdays kan doen en gewoon ook wat lol mee kan beleven, zonder ik me te veel zorgen moet maken, want met m'n 900 durf ik niet, omdat deze in zo'n goede staat is en de versnellingsbak zwak is. Liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk (<1000€). Maar denken jullie dat een E30 als deze voorbeeldjes daar voor geschikt zijn? Of beter opzoek gaan naar een Ford Sierra ofzo?
edit: de staat van koetswerk en interieur zijn niet zo belangrijk (wel niet te veel roest, maar blusten en krassen mogen wel), als de techniek nog maar betrouwbaar is.
316i zou ik idd niet nemen maar het was maar een voorbeeld voor de staat van de auto
Het moet ook geen snelheidsmonster zijn, hij moet vlot zijn en vooral fun zijn in bochten en genoeg power hebben om dwars te gaan als het wat nat is
Zoiets zoek ik dus.
Denk je dat dit betrouwbaar en goed genoeg is om te spelen (regelmatig, na deftig warm te rijden, planche tot tegen het rood trekken, drift regelmatig en af en toe een trackday?)
Dan wil ik een Touring of een Sedan
Maar ik ben tot het besef gekomen dat ik nooit een deftige E30 voor minder dan €1000 zal vinden op deze moment
En dan nog inschrijven en verzekeren, en 2 auto's voor een 18-jarige is misschien er wat over
Eerst nog wat sparen
Comment