Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dan wil ik een Touring of een Sedan
Maar ik ben tot het besef gekomen dat ik nooit een deftige E30 voor minder dan €1000 zal vinden op deze moment
En dan nog inschrijven en verzekeren, en 2 auto's voor een 18-jarige is misschien er wat over
Eerst nog wat sparen
Een E30 hoeft echt geen 1000€ te kosten hoor, op de juiste plaatsen zoeken!
Oke
Maar eigelijk is die 318is echt wel nice, en niet duur om in te schrijven en verzekeren zeker? Ik ga eens een eerste voorzichtige poging bij de papa doen
Dan wil ik een Touring of een Sedan
Maar ik ben tot het besef gekomen dat ik nooit een deftige E30 voor minder dan €1000 zal vinden op deze moment
En dan nog inschrijven en verzekeren, en 2 auto's voor een 18-jarige is misschien er wat over
Eerst nog wat sparen
Laatste dat ik gekocht heb heb ik 650 voor betaald. ABS, servo, verwarmde zetels, touring, '92, kruisspaakvelgen, open dakje...
Wel maar een 318i, maar tot mijn verbazing is dat nog redelijk vlot. Heb zelfs vorig jaar ofzo één gekocht voor 150euro en de keuring was nog geldig
Waar vind je die karren dan, gewoon op internet? Geduld hebben zeker? En is er dan niet nog veel werk aan?
't Probleem met kapaza enzo is dat mensen denken dat de vraagprijs ook de actuele prijs is. Kijk, m'n 316i op gas stond te koop voor 1000euro dacht ik, of zelfs iets meer. Die kar intereseerde me eigenlijk geen lichamelijk lichaamsdeel, maar heb toch eens gebeld en tegen die pit gezegd dat ik voor 750euro die kar kwam halen.
Voor 800 heb ik die dan meegenomen met 4 extra velgen met band bij. Dus gewoon altijd eens bellen en ni te haastig zijn eigenlijk.
Die Touring heeft mij gevonden, die stond vroeger altijd in Gent, knap exemplaar, heb die toevallig tegengekomen toen een maat van mij die had opgekocht. Heb daar dan een mooi prijsje op gekregen. En die van 150euro heeft Stancke mij voor gebeld om te vragen of ik die wou kopen Voor dat geld zeg ik geen nee, zaten trouwens 4 nieuwe banden op...
Nu, ik geef ook eerlijk toe dat ik niet ga zitten zagen op nadelen aan een auto. Zit er een deukje in, dan zit er een deukje in. Als je één wilt dat echt perfect staat, vragen ze 9/10 teveel en of dat dan echt perfect staat?
Het interieur maakt voor mij persoonlijk niks uit, gelijk wat daar in zit, op een halve dag heb je het toch veranderd. En de staat van de lak kan je altijd wat aan doen...
Gewoon goed rondkijken, en spreek gerust mensen eens aan. M'n eerste E30 stond niet eens te koop. Maar de eigenaar had hem een Jaguar gekocht (z'n 2de) en aangezien die zijn verzekering en dergelijke deed bij een maat van mij wist ik dat die 537km had gereden op een heel jaar met die E30. Dus hem even gevraagd of die hem niet wegdoet, en voor 500euro stond die bij mij op de oprit. 89037km stonden er op Was trouwens 1ste eigenaar.
Om het over het werk te hebben. Bij die 316i op lpg heb ik de ophanging veranderd (KW onderstel) en ga ik de motor veranderen, die heeft een ingesleten nokkenas. Dus die heb ik ergens teveel betaald. Die touring heeft een darm die wat versleten is (zal geen 50euro kosten) en de uitlaat heeft een klein gaatje. Wss niet erg voor de keuring, maar voor 59,30euro heb ik een nieuwe aan huis laten leveren... Dus das ook het eind van de wereld niet. Al bij al, nog een paar kleine dingen aan gedaan en pakt dat tegen dat em gekeurd is en ingeschreven die een 1000euro gekost heeft. Dan staat die wel perfect en is em goed tot het volgende onderhoud tegen dat die kosten heeft.
Trouwens, een 320i heeft wel het 6cilinder geluid en kan je zo ombouwen tot 325i/327i. Iets dat je mss in het achterhoofd wilt houden?
Comment