Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
    @Avantus en Beertje:

    Een 320i is een tam hok dat standaard niets speciaals te bieden heeft.

    En het sound aspect is zever, een 'is klinkt ook lekker.

    Sorry maar het verschil in sound tussen de ex-320i van Beertje (of de 325i van Cas, maakt al niet uit), tegenover dat uit een 318is, vind ik toch wel groot hoor.

    Idd, een 'is klinkt heel goed voor een 4 pittertje. Mss een beetje 'flets' naar mijn persoonlijke goesting, maar wel lekker racy.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
      ...
      Nice! Mss dat ik het es doe als ik ooit es geld heb . Die blokjes zijn zeer goed tuneable, maar ten koste van de betrouwbaarheid zeker? (but who needs that?!)

      Zou dat goed werken op PPO, zo'n opgevoerd td blokje?



      Voor de rest heeft Mayo gelijk
      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
        Sorry maar het verschil in sound tussen de ex-320i van Beertje (of de 325i van Cas, maakt al niet uit), tegenover dat uit een 318is, vind ik toch wel groot hoor.

        Idd, een 'is klinkt heel goed voor een 4 pittertje. Mss een beetje 'flets' naar mijn persoonlijke goesting, maar wel lekker racy.
        Ik zeg niet dat ze niet anders klinken hé.

        Het sound aspect = Men laat een 318is staan voor een 320i omwille van de sound.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
          sorry voor de offtopic en de nieuwgierigheid, maar wat vreten jullie daar dan wel uit in die garage met (al dan niet) propere overalls? jullie doen wss veel metingen en waarnemingen, maar 3j lang? ik heb er echt geen idee van

          Wij leren vooral reeds gedemonteerde onderdelen uit elkaar halen, bestuderen en opmeten, en terug in elkaar steken.

          Iets herstellen zit niet echt in het leerprogramma. Er wordt een beetje vanuit gegaan dat je weet hoe je het moet herstellen, als je weet hoe het in elkaar zit. Wat natuurlijk wel grotendeels waarheid bevat, maar de 'handigheid' en algemene ervaring kweek je daar toch niet mee.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
            Nice! Mss dat ik het es doe als ik ooit es geld heb . Die blokjes zijn zeer goed tuneable, maar ten koste van de betrouwbaarheid zeker? (but who needs that?!)
            Problemen met lezen zeker?
            Ik zeg net het omgekeerde.


            Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
            Zou dat goed werken op PPO, zo'n opgevoerd td blokje?
            Uiteraard. Er is geen reden waarom dat niet goed zou werken.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
              TomT heeft gelijk, beter direct een propere kopen. Al is die ene wel wat veel geld voor dergelijke km-stand. Maar vraagprijs is meestel =/= verkoopprijs.

              @Avantus en Beertje:

              Een 320i is een tam hok dat standaard niets speciaals te bieden heeft.

              En het sound aspect is zever, een 'is klinkt ook lekker.
              bwoa, als je het wat de sporen geeft (wat je met een 'is ook moet doen) vond ik dat nog best ok gaan.
              En qua geluid mag dat je mening zijn
              Max dish z'n 'is klinkt heel lekker ja, maar als ik terugdenk aan het gehuil van m'n karretje, of beter nog, aan dat van Fiddy... dat is toch andere koek
              En qua verbruik zat ik rond de 8.5 a 9l, iets wat een 'is niet beter doet denk ik!

              20i >>> 18is, all the way

              Comment


              • Het enige waar een 'is veel punten op kan pakken imo is de gewichtsverdeling en handling.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                  Het enige waar een 'is veel punten op kan pakken imo is de gewichtsverdeling en handling.
                  En het karakter van de motor. 't Is wat gelijk een Honda é, goeie wagens, maar toch liever een vette BMW Zelfs al is die iets trager.

                  6 in lijn is gewoon de maks. Ook al voel je dat er meer gewicht achter zit, en dat die motoren precies wat traaglopers zijn. Het geluid, die directere respons op lage toeren, die langere slag

                  Ik irriteer er mij toch aan als ge op een rond punt komt met die 4cilinders en ge vertraagt, maar stopt net niet, dat je dan toch naar 1ste moet.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                    En het karakter van de motor. 't Is wat gelijk een Honda é, goeie wagens, maar toch liever een vette BMW Zelfs al is die iets trager.

                    Bwoa kweet niet. Imo verschilt het karakter van beide motoren niet zo veel. Beide zijn onderin relatief koppelarm, en hebben toeren nodig om goed vooruit te gaan.

                    Comment


                    • 6 cilinders zijn gewoon altijd (met uitzondering van 190E 16v) beter.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                        Bwoa kweet niet. Imo verschilt het karakter van beide motoren niet zo veel. Beide zijn onderin relatief koppelarm, en hebben toeren nodig om goed vooruit te gaan.
                        dat koppelarm is een feit, heb ik daarmee afgezien aan de ring
                        maar verder een leuk en opzwepend stukje motor eens je het de sporen geeft

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                          Bwoa kweet niet. Imo verschilt het karakter van beide motoren niet zo veel. Beide zijn onderin relatief koppelarm, en hebben toeren nodig om goed vooruit te gaan.
                          Ja, dat wel, maar bij een IS voel je toch dat dat motortje minder gewicht met zich meegeeft. Een 320i is wat meer gelijk een sumoworstelaar en de IS een ninja pitjen.

                          Hoewel ze beiden te weinig macht hebben

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                            Problemen met lezen zeker?
                            Ik zeg net het omgekeerde.


                            mijn dieselkennis is zo goed als nihil, meestal staat tunen omgekeerd evenredig met betrouwbaarheid
                            thx voor de info allezins

                            nen is vs 2.5i is eigenlijk beetje zoals de zonda Roadster F vs de Veyron. De Veyron mag mss wat sneller zijn, uiteindelijk is de Zonda the way to go als ge echt wilt rijden
                            Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                            Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                              6 cilinders zijn gewoon altijd (met uitzondering van 190E 16v) beter.
                              laten we het beste van de 4 en de 6 cilinderwereld nemen.

                              de vijfcilinder

                              Comment


                              • Een 'is is echt pakken beter op lage toeren dan een 320i.

                                Als 'is eigenaar klink ik miss niet zo geloofwaardig. (maar datzelfde geldt voor de 320i mannen)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                  laten we het beste van de 4 en de 6 cilinderwereld nemen.

                                  de vijfcilinder
                                  Das gelijk ne kleine die Tsjernobyl heeft meegemaakt, er klopt iets niet mee! Das gewoon ni natuurlijk :p

                                  Maar heeft wel nog een wijze ronk. Toch, 6cilinder in lijn, van zijn eigen in balans.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                                    Das gelijk ne kleine die Tsjernobyl heeft meegemaakt, er klopt iets niet mee! Das gewoon ni natuurlijk :p
                                    zalig

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                                      Een 'is is echt pakken beter op lage toeren dan een 320i.

                                      Als 'is eigenaar klink ik miss niet zo geloofwaardig. (maar datzelfde geldt voor de 320i mannen)
                                      Maar 320i heeft meer mogelijkheden! 325i/327i 328i als ge wa teveel geld hebt.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                                        Mijn 320i heeft meer mogelijkheden! 325i/327i 328i als ge wa teveel geld hebt.
                                        Wie geld teveel heeft koopt een e30 m3 en dat is een 4cyl.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                                          Een 'is is echt pakken beter op lage toeren dan een 320i.

                                          Ik vind dat écht niet hé. Ik heb met uw 'is gereden en meegereden, met die van maxdish meegereden, en met die van Porker. En heb ook gereden en meegereden met beertje's 320 en Avantus' 320.

                                          De zespitters blijven hun aantal cilinders meehebben tov de 'is. De 'is is gewoon ietsje vinniger, en je voelt dat het een lichte, speelse motor is. Terwijl dat bij de zespitters vooral toerengeilheid is. Maar op lage toeren blijft zo'n zescilinder beter.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X