Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik vind dat écht niet hé. Ik heb met uw 'is gereden en meegereden, met die van maxdish meegereden, en met die van Porker. En heb ook gereden en meegereden met beertje's 320 en Avantus' 320.
De zespitters blijven hun aantal cilinders meehebben tov de 'is. De 'is is gewoon ietsje vinniger, en je voelt dat het een lichte, speelse motor is. Terwijl dat bij de zespitters vooral toerengeilheid is. Maar op lage toeren blijft zo'n zescilinder beter.
Mijn kraam heeft een metamorfose ondergaan na het veranderen van een volledig verzadigde luchtfilter.
Ja, maar BMW heeft te lang de oude V12 gebruikt, waardoor je bij ombouw van je E30 naar V12 eigenlijk verplicht bent de nieuwe 6l te gebruiken met 445pk. Ik heb er nog geen gevonden onder de 20k (dan heb je nog wat onderdelen die je wel kwijt geraakt) en das toch wat duur
De oude V12 (m70) is eigenlijk tov de V8 in alle opzichten slechter. Ook al heeft die meer pk, echt sneller is die niet. Moet maar eens specs op zoeken van een 840i en 850i.
En, de oude V12 zit veel aan een 4traps automaat, 5traps of 6 is mogelijk en een handgeschakelde 6 is moeilijk te vinden. De V8 daarintegen kan je makkelijk de manuele 5bak van de 3l gebruiken.
Dus voor een E30 is eigenlijk de V8 het best. Nu wachten tot Matthi om frietjes gaat. (N/O é)
Ja. Omdat mijn ouders hebben wat ze nu hebben door veel te sparen, en ze willen mij dat ook bijbrengen. En dus mag ik mijn spaargeld niet door ramen en deuren naar buiten gooien en een eigen auto kopen. Ik mag wel hun 2 auto's gebruiken, en da's meer dan genoeg voor hen. Een derde auto is er niet nodig volgens hun. Zelfs niet als ik die met mijn eigen geld betaal.
Herkenbaarheid intkwadraat!
toen ik een half jaar geleden met het idee van m'n E30 op de proppen kwam waren ze ook alles behalve fan... (ook verdiende al ik m'n eigen kost, zij hadden ook jaren gewacht met zo'n 'zotte kosten' en eerst gespaard voor belangrijker zaken, waar ik hun redenering wel in volg natuurlijk)
'k Heb ontelbare keren uitgelegd dat het best waardevast is, zo'n ding, en dat'k er m'n broek niet aan zou scheuren, enz, maar 't was allemaal zever en 'ik zou er nog wel achterkomen'...
Tot hij er was... 't Heeft niet lang geduurd of ze draaiden al bij.
En akkoord, 't is een beetje overbodig om twee auto's te hebben op m'n leeftijd, maar telkens ik ermee rij of ik krijgt een complimentje, dan weet ik waarom het de aankoop waard was!
Echt, hoe moeilijk ze er thuis ook over doen nu(dat verandert nog wel als je'm hebt), 'k zou hierin zeker proberen door te duwen, je krijgt er geen spijt van!
Een 320i is een tam hok dat standaard niets speciaals te bieden heeft.
En het sound aspect is zever, een 'is klinkt ook lekker.
de zes in lijn (ook al is de mijne net een tikkie minder pittig dan een IS) is nu net hetgene waarvoor ik persee m’n E30 wilde hebben…
Zo zalig typisch BMW, dat geluidje. Ik zeg niet dat een IS lelijk klinkt, maar ‘k zou echt nooit een BMW met een vierpitter naft moeten hebben… Vanaf het moment dat’k daarvoor op zoek was ging’k ook bij andere merken zien. Een E30 M3 is VET en waarschijnlijk super efficiënt, maar absoluut niet m’n droom-E30; een 325 met Mtech en de nodige dingen spreekt me zeker zoveel aan…
Dit weekend met het beste van 2 werelden gereden: een E30 met een 24klepper 6 in lijn… Er zat een 2500 van de E36 in, met aangepast motormanagement enzo, kwam op ongeveer 200 pk uit; M3-prestaties met 6 cilinder-sound dus, i-de-aal!
Een van dees zal’k eens wat straight-6 videomateriaal posten.
Comment