Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Ik vind dat écht niet hé. Ik heb met uw 'is gereden en meegereden, met die van maxdish meegereden, en met die van Porker. En heb ook gereden en meegereden met beertje's 320 en Avantus' 320.

De zespitters blijven hun aantal cilinders meehebben tov de 'is. De 'is is gewoon ietsje vinniger, en je voelt dat het een lichte, speelse motor is. Terwijl dat bij de zespitters vooral toerengeilheid is. Maar op lage toeren blijft zo'n zescilinder beter.
    Mijn kraam heeft een metamorfose ondergaan na het veranderen van een volledig verzadigde luchtfilter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
      Das gelijk ne kleine die Tsjernobyl heeft meegemaakt, er klopt iets niet mee! Das gewoon ni natuurlijk :p

Maar heeft wel nog een wijze ronk. Toch, 6cilinder in lijn, van zijn eigen in balans.

V12 nog beter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
        Wie geld teveel heeft koopt een e30 m3 en dat is een 4cyl.
        En steekt er dan een S52 in

M3 ga ik mij niet rap kopen. De 327i moet wel sneller dan de M3 zijn. Anders vliegt die van dag 1 buiten

Nu dag 1 laten komen

Comment

Mijn kraam heeft een metamorfose ondergaan na het veranderen van een volledig verzadigde luchtfilter.

Ja naar't schijnt. Maar dan nog blijven die van Porker en DaxMish tellen hé.

Comment

• Gewoon een 335i mosselman biturbo.

Dikheid² en retesnel.

Comment

• zinloze discussie...

tis beke zoals BMW vs Merc vs Audi.

Iedereen weet dat het eerste beter is, toch hebben de laatste 2 ook aanhangers
              Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
              Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• e30 m3

Licht en snel, meer heb je niet nodig.

Comment

V12 nog beter.
                  Ja, maar BMW heeft te lang de oude V12 gebruikt, waardoor je bij ombouw van je E30 naar V12 eigenlijk verplicht bent de nieuwe 6l te gebruiken met 445pk. Ik heb er nog geen gevonden onder de 20k (dan heb je nog wat onderdelen die je wel kwijt geraakt) en das toch wat duur

De oude V12 (m70) is eigenlijk tov de V8 in alle opzichten slechter. Ook al heeft die meer pk, echt sneller is die niet. Moet maar eens specs op zoeken van een 840i en 850i.

En, de oude V12 zit veel aan een 4traps automaat, 5traps of 6 is mogelijk en een handgeschakelde 6 is moeilijk te vinden. De V8 daarintegen kan je makkelijk de manuele 5bak van de 3l gebruiken.

Dus voor een E30 is eigenlijk de V8 het best. Nu wachten tot Matthi om frietjes gaat. (N/O é)

Comment

• waar is den tijd

+ YouTube Video
                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                    Last edited by ; 02/12/2008, 00:12.

Comment

• vid no longer available
                      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• edit dubbel

Comment

Ja naar't schijnt. Maar dan nog blijven die van Porker en DaxMish tellen hé.
                          Bovendien reed beermans met een veel te kleine bandomtrek.

Leg dat op een 'is en 't is nog meer feest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                            vid no longer available
                            raar, en nu?

Comment

• toch kunnen zien!

Vet, ik mis dat 6pak geluid

CAS!!!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                                toch kunnen zien!

Vet, ik mis dat 6pak geluid

CAS!!!!!
                                Zondag?

Ik zal de garage warm maken door die 320i dat in dat hoekje staat te laten draaien
                                Last edited by ; 02/12/2008, 00:21.

Comment

• Een filmpje voor het slapengaan.

320i (St@ckdump) vs. 318is (ik) allebei geen performance mods.

+ YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• trage 20i

Comment

• dragracen

kan bij momenten zo zalig zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                        Ja. Omdat mijn ouders hebben wat ze nu hebben door veel te sparen, en ze willen mij dat ook bijbrengen. En dus mag ik mijn spaargeld niet door ramen en deuren naar buiten gooien en een eigen auto kopen. Ik mag wel hun 2 auto's gebruiken, en da's meer dan genoeg voor hen. Een derde auto is er niet nodig volgens hun. Zelfs niet als ik die met mijn eigen geld betaal.
                                        Herkenbaarheid intkwadraat!
                                        toen ik een half jaar geleden met het idee van m'n E30 op de proppen kwam waren ze ook alles behalve fan... (ook verdiende al ik m'n eigen kost, zij hadden ook jaren gewacht met zo'n 'zotte kosten' en eerst gespaard voor belangrijker zaken, waar ik hun redenering wel in volg natuurlijk)
                                        'k Heb ontelbare keren uitgelegd dat het best waardevast is, zo'n ding, en dat'k er m'n broek niet aan zou scheuren, enz, maar 't was allemaal zever en 'ik zou er nog wel achterkomen'...
                                        Tot hij er was... 't Heeft niet lang geduurd of ze draaiden al bij.
                                        En akkoord, 't is een beetje overbodig om twee auto's te hebben op m'n leeftijd, maar telkens ik ermee rij of ik krijgt een complimentje, dan weet ik waarom het de aankoop waard was!

Echt, hoe moeilijk ze er thuis ook over doen nu(dat verandert nog wel als je'm hebt), 'k zou hierin zeker proberen door te duwen, je krijgt er geen spijt van!

Comment

@Avantus en Beertje:

Een 320i is een tam hok dat standaard niets speciaals te bieden heeft.

En het sound aspect is zever, een 'is klinkt ook lekker.
                                          de zes in lijn (ook al is de mijne net een tikkie minder pittig dan een IS) is nu net hetgene waarvoor ik persee m’n E30 wilde hebben…
                                          Zo zalig typisch BMW, dat geluidje. Ik zeg niet dat een IS lelijk klinkt, maar ‘k zou echt nooit een BMW met een vierpitter naft moeten hebben… Vanaf het moment dat’k daarvoor op zoek was ging’k ook bij andere merken zien. Een E30 M3 is VET en waarschijnlijk super efficiënt, maar absoluut niet m’n droom-E30; een 325 met Mtech en de nodige dingen spreekt me zeker zoveel aan…
                                          Dit weekend met het beste van 2 werelden gereden: een E30 met een 24klepper 6 in lijn… Er zat een 2500 van de E36 in, met aangepast motormanagement enzo, kwam op ongeveer 200 pk uit; M3-prestaties met 6 cilinder-sound dus, i-de-aal!

Een van dees zal’k eens wat straight-6 videomateriaal posten.

Comment

Working...
                                          X