Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Zo'n 24v ontbreekt wel wat koppel onderin tov 327i

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
      Dat zeggen ze idd, maar volgens mij is da er toch achteraf bij verzonnen 't Is al waanzinnig genoeg dat er meer dan 1000pk uit een 4cilinderke met amper 1500cc kwam
      Ik heb gehoord dat ze blokken namen van rond de 100.000 kilometer, omdat ze dan zeker waren dat de kop goe was...
      1991 BMW E30 318is

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
        Toen mijn ma zei dat ik geen huisdieren mocht hebben, kwam ik gewoon thuis met een lief klein katje. Dat beest loopt hier nu nog voor mijn voeten...

        Toen ze zei dat ik niet meer dan 1 auto mocht kopen, was het al te laat.

        Doe gewoon u ding man 't Is binnenkort toch nieuwjaar! Zet gewoon ne E30 op die oprit, hang er ne grote strik rond, zet hem als ge het thuis viert iets voor 12 op de oprit en loop dan naar binnen en knuffel uw ouders en zeg da ze super bedankt zijn voor die cadeau
        schitterend


        echt wel goed idee. Doen Tom

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
          TomT, ik zit in dezelfde situatie, alleen dat ik m'n ouders niet écht moet overtuigen (ze zijn er wel tegen, maar heb m'n XR ook gekocht zonder hun toestemming)
          Beetje assertief zijn hé.

          Ik heb ook aan m'n pa gevraagd of ik een 190 mocht kopen, en het antwoord was 'neen'.

          Maar toen ik dat vroeg stond ie thuis al in de garage

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
            Ik zeg niet dat ze niet anders klinken hé.

            Het sound aspect = Men laat een 318is staan voor een 320i omwille van de sound.
            Correct. Nu snap je het.

            Comment


            • eerst zeggen dant e goekoop wrak is
              dan zeggen dant gewoon om aan te sleutelen is, niet om in te schrijven
              maand later inschrijven
              done
              Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
              Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                Het enige waar een 'is veel punten op kan pakken imo is de gewichtsverdeling en handling.
                Feit.

                En het verbruik een beetje (pak 1 à 2 liter verschil), en wat minder taks... verzekering is dan weer evenveel hoger dan dat de taks lager is.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                  Correct. Nu snap je het.
                  Je moet wel mijn post ervoor lezen he.

                  Het sound aspect is gewoon zever.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                    Een 'is is echt pakken beter op lage toeren dan een 320i.

                    Als 'is eigenaar klink ik miss niet zo geloofwaardig. (maar datzelfde geldt voor de 320i mannen)
                    Avantus en ik zijn géén 320i-eigenaar, dus volkomen objectief

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                      Je moet wel mijn post ervoor lezen he.

                      Het sound aspect is gewoon zever.
                      Had ik gedaan hoor


                      mijn antwoord: verre van. Dat was voor mij zelfs doorslaggevend om toch maar voor een sixpack te gaan.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                        Had ik gedaan hoor


                        mijn antwoord: verre van. Dat was voor mij zelfs doorslaggevend om toch maar voor een sixpack te gaan.

                        Volgens mij speelde de prijs ook wel een rol. Een 318is in de staat waarin jouw 320i verkeerde kost gewoon dubbel zoveel, minstens.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                          Volgens mij speelde de prijs ook wel een rol. Een 318is in de staat waarin jouw 320i verkeerde kost gewoon dubbel zoveel, minstens.
                          en da's belachelijk hé, niet?







                          ohja, ik moet je nog een PM sturen *lui*


                          edit: ik had die avond thans een 'is'je kunnen kopen voor minder geld dan dat ik m'n 20i toen heb gehaald.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                            en da's belachelijk hé, niet?







                            ohja, ik moet je nog een PM sturen *lui*


                            edit: ik had die avond thans een 'is'je kunnen kopen voor minder geld dan dat ik m'n 20i toen heb gehaald.
                            Er staat wel bij, in dezelfde staat.

                            Comment


                            • En wat is er belachelijk?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                                de zes in lijn (ook al is de mijne net een tikkie minder pittig dan een IS) is nu net hetgene waarvoor ik persee m’n E30 wilde hebben…
                                Zo zalig typisch BMW, dat geluidje. Ik zeg niet dat een IS lelijk klinkt, maar ‘k zou echt nooit een BMW met een vierpitter naft moeten hebben… Vanaf het moment dat’k daarvoor op zoek was ging’k ook bij andere merken zien. Een E30 M3 is VET en waarschijnlijk super efficiënt, maar absoluut niet m’n droom-E30; een 325 met Mtech en de nodige dingen spreekt me zeker zoveel aan…
                                Dit weekend met het beste van 2 werelden gereden: een E30 met een 24klepper 6 in lijn… Er zat een 2500 van de E36 in, met aangepast motormanagement enzo, kwam op ongeveer 200 pk uit; M3-prestaties met 6 cilinder-sound dus, i-de-aal!

                                Een van dees zal’k eens wat straight-6 videomateriaal posten.
                                jaaaaaaaaaaaa, doen!

                                of kom maar eens langs, m'n cam staat nog klaar van Jerain z'n auspufvid

                                ohja.... ik vind wel - persoonlijk - dat een 24-klepper 6-pack uit de E36 een PAK minder knap/opzwepend/luid/... klinkt dan de 12-klepper, en toch zeker dan jouw 20i met 25i-uitlaat....

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                                  En wat is er belachelijk?
                                  dat die bakjes eigenlijk way overpriced zijn

                                  Daar zorgen die mayomannen voor met hun hoge prijzen

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                    dat die bakjes eigenlijk way overpriced zijn

                                    Daar zorgen die mayomannen voor met hun hoge prijzen

                                    Jouw '20i was, aan het eind van de rit toch ook verdubbeld van 'aankoopprijs', niet?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                                      Jouw '20i was, aan het eind van de rit toch ook verdubbeld van 'aankoopprijs', niet?
                                      ja. Maar toen was dat een heel goede 20i, onderhoudshistorie, technisch in orde, met een paar leuke extra's, die nog steeds een pak minder kost dan de meeste 'isjes

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                        ja. Maar toen was dat een heel goede 20i, onderhoudshistorie, technisch in orde, met een paar leuke extra's, die nog steeds een pak minder kost dan de meeste 'isjes
                                        Duuuuuuuuuusssssss,

                                        Enkel het soundaspect is zever. De prijs is doorslaggevend dan.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                                          Duuuuuuuuuusssssss,

                                          Enkel het soundaspect is zever. De prijs is doorslaggevend dan.
                                          Net niet. Ik vind het belachelijk dat je een pak meer zou moeten betalen voor een auto die quasi niets meer heeft te bieden, enkel wat lichter vooraan, en wel de romigheid/elasticiteit en vooral de sound moet missen van de goedkopere sixpack.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X