Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • tussen haakjes, ik zou ook wel eens een 'is willen hoor.

    Maar dan uit ragbaarheidsoogpunt, om mee te spelen. En voor de geruite stoeltjes. En ik zou de sixpacksound wel keihard missen dan

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
      jaaaaaaaaaaaa, doen!

      of kom maar eens langs, m'n cam staat nog klaar van Jerain z'n auspufvid

      ohja.... ik vind wel - persoonlijk - dat een 24-klepper 6-pack uit de E36 een PAK minder knap/opzwepend/luid/... klinkt dan de 12-klepper, en toch zeker dan jouw 20i met 25i-uitlaat....
      Klopt volledig wat je daar zegt! Heb ook een rev-filmpje van de 24klepper, zal eens een vergelijking maken (miss morgen, als ik tijd heb, anders is't volgende week ergens) in een filmpje. Broer zat bij me en zei direct dat de sound zeker niet sjieker was (de prestaties daarentegen waren daaaamn nice ).
      Dat geluid is iets minder 'vol', neigt al ietsje naar het metaalachtige aan van M3's die daarna gekomen zijn (maar een kleeein beetje, want moest het de sound van de E46 M3 benaderen zou't heaven zijn). Zo'n E30 6cilinder heeft toch echt n typerend geluid eigenlijk, al heb'k de mijne nog niet echt kunnen vergelijken met andere 20's of 25's.

      Seg Robin, 'k heb nog vaak aan u gedacht om langs te komen, ben weer 1 avond per week in Hasselt voor een paar weken, en bij toeval is de E30 nog niet op rust gezet(ging vorige zondag binnen gezet worden, maar m'n Golf zit tijdelijk zonder remmen enzo ). Het 'probleem' is dat'k te weinig tijd heb om langs te komen tussen m'n werk en de les in...
      Het enige moment wat voor ons twee makkelijk zou zijn is een quick meet aan de sluis van Godsheide daar, kort bij uw thuis, daar sta'k m'n frietjes op te eten tussen kwart na zes en kwart voor zeven...
      Ge laat maar weten of ge kunt passeren (en als ge'm gewoon nog es wilt zien, hij staat geparkeerd aan de garagegebouwen van de VDAB/Sintra, daar gelegen langs carglas)...

      grtzzz

      Comment


      • Ze stonden al in het BMW-loverstopic, maar mogen zeker ook hier:







        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten

          ohja.... ik vind wel - persoonlijk - dat een 24-klepper 6-pack uit de E36 een PAK minder knap/opzwepend/luid/... klinkt dan de 12-klepper, en toch zeker dan jouw 20i met 25i-uitlaat....
          Die mening delen we dan

          Een 24v klinkt veel te braafjes.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
            Ze stonden al in het BMW-loverstopic, maar mogen zeker ook hier:







            Knappe foto's.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
              Die mening delen we dan

              Een 24v klinkt veel te braafjes.
              oh ja???

              This is my 325i with the stock exhaust,and i think it sounds perfect :-)I had a sportsexhaust on it for the last six months,but i changed it back to the orig...


              Just going for my sunday drive :-) enjoying the sound from my 325i with stock exhaust.


              Another video with the great sound from my stock e36 325i.


              toegegeven,de latere 323i en 328i klinken héél wat braver, maar een goeie ouwe 325i e36 zonder Vanos klinkt toch slecht.

              Comment


              • Das toch niet met standaard uitlaat?

                Een 325i/328i met M3 eindemper klinkt wel super. Maar puur standaard, vind ik dat de M20 iets bruter klinkt.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                  Das toch niet met standaard uitlaat?

                  Een 325i/328i met M3 eindemper klinkt wel super. Maar puur standaard, vind ik dat de M20 iets bruter klinkt.
                  Het is inderdaad met standaarduitlaat De eerste M50 zescilinders zonder Vanos hadden andere uitlaten dan de latere e36's ....waardoor ze bij bmw redelijk wat klachten kregen m.b.t. te luide uitlaten. Mij hoor je niet klagen .

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Sam325 Bekijk Berichten
                    Het is inderdaad met standaarduitlaat De eerste M50 zescilinders zonder Vanos hadden andere uitlaten dan de latere e36's ....waardoor ze bij bmw redelijk wat klachten kregen m.b.t. te luide uitlaten. Mij hoor je niet klagen .
                    Ik kwam er op weg naar 't school elke dag eentje tegen indertijd, 325i 193 pk. Echt een geweldig mooie klank (inderdaad luid voor een BMW), en ook helemaal standaard
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                    Bestelt
                    1995 Mazda MX-5 1.8

                    Comment


                    • 320i > 318is
                      No!



                      De juiste sequentie is als volgt (diesels, achtklepper vierpitters, de 325ix, de 325e, alle exoten (Alpina and such) niet meegerekend, net zomin als omgebouwd gedoe) :

                      M3 > 320is > 325i > 318is > 320i




                      Geen dank.

                      Comment


                      • En ik herinner me nog goed de tijd dat we thuis elke 2-3 weken andere Bimmers hadden. De eerste 24-klepper sixpack die we ter beschikking hadden was een E34 525i, nagelnieuw, één van de eerste (of zelfs dé eerste) in België, een ... effe denken hoe die kleur weer juist heette ... 't was groen, een koeler groen dat het malachietgroen (enkel te krijgen op de twaalfkleppers) kwam te vervangen ... damn hoe heet 't nou weer. Enfin. Nog niet lang daarvoor hadden we een E34 525i twaalfklepper gehad. En de 24-kleppers klinken, nieuw, in dezelfde auto, met originele en intacte uitlaat, weldegelijk racier, potenter, melodieuzer ook. Je hoort de 24 kleppen duidelijk, kar maakt een iets nerveuzer, potenter geluid. Lijkt continu "stamp me!" te grollen, de M20 is dan eerder een gezapige dopper die vanuit z'n luie zetel met z'n pint in z'n hand denkt "hé, als ge mij ni opjaagt dan DOE ik ook niks". Enfin, zeer subjectief allemaal.

                        Hedentendage kan je daar no way nog op voortgaan vind ik, want er zijn geen 10 karren in originele staat met originele uitlaat over. Ofzo.

                        De eerste E36 325i hadden de knapste klank ever (samen met de S50B30), vind ik, als ze een jaar of 5-6 waren. Zeker als 't een goed gereden exemplaar was : uitlaat werd geleidelijk aan luider (roest, weet ik veel), en 'ie klonk magistraal zo. Heb nooit 'n M20 zo vol weten klinken. Enkel de M30 deed dat, bij momenten nog méér zelfs (E34 535i sixpack met versleten uitlaat, daaaamn ... en de geur! ), en de M50.

                        M20 klinkt mooi, zeer mooi zelfs, maar 'k vind de vierentwintigkleppers mooier klinken. Een M20 gaat pijnlijk klinken in hoogste toeren vind ik en lijkt wel een beetje schrik te hebben van de begrenzer, een M50 lijkt wel die begrenzer weg te willen shotten.

                        Vind ik hé.
                        Last edited by ; 03/12/2008, 03:32.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Een M20 gaat pijnlijk klinken in hoogste toeren vind ik en lijkt wel een beetje schrik te hebben van de begrenzer, een M50 lijkt wel die begrenzer weg te willen shotten.

                          Vind ik hé.
                          Dat ervaar ik toch niet. Vanaf 5000 toeren voel je nog de laatste pk's die eruit geperst worden, bij 5500 toeren brult ie het uit van plezier (door de mod aan de airbox) om dan pas bij zo'n 6200 toeren een hogere versnelling te kiezen. Zo nét 1 tikje tegen de begrenzer geven.

                          Dat is sixpack genot.

                          Comment


                          • een M20 blaast , heeft echt turbinegeluid wat de M50 mist.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                            Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                            Comment


                            • Dat is de wind die aan hoge snelheden door uw ruitenrubbers naar binnen komt.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                                een M20 blaast , heeft echt turbinegeluid wat de M50 mist.
                                Ik ben eventjes de tel kwijt...
                                E39 520i van 1998 met 110kw, is dat een M20 of M50?
                                Ik gok M50?

                                Comment


                                • idd. M20 gaat maar tot in de E30 en E34 tot 1993 fzo.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                  Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Dat is de wind die aan hoge snelheden door uw ruitenrubbers naar binnen komt.

                                    Altijd lachen als je wat sneller rijd en iemand rijd mee dat ze dan checken of de ramen wel toe zijn

                                    Comment


                                    • Ooit heb ik ook zo een E30

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                                        Ooit heb ik ook zo een E30
                                        Ik ook, het grote broertje van de huidige
                                        En met ooit hoop ik binnen de 3 maand

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          En ik herinner me nog goed de tijd dat we thuis elke 2-3 weken andere Bimmers hadden. De eerste 24-klepper sixpack die we ter beschikking hadden was een E34 525i, nagelnieuw, één van de eerste (of zelfs dé eerste) in België, een ... effe denken hoe die kleur weer juist heette ... 't was groen, een koeler groen dat het malachietgroen (enkel te krijgen op de twaalfkleppers) kwam te vervangen ... damn hoe heet 't nou weer. Enfin. Nog niet lang daarvoor hadden we een E34 525i twaalfklepper gehad. En de 24-kleppers klinken, nieuw, in dezelfde auto, met originele en intacte uitlaat, weldegelijk racier, potenter, melodieuzer ook. Je hoort de 24 kleppen duidelijk, kar maakt een iets nerveuzer, potenter geluid. Lijkt continu "stamp me!" te grollen, de M20 is dan eerder een gezapige dopper die vanuit z'n luie zetel met z'n pint in z'n hand denkt "hé, als ge mij ni opjaagt dan DOE ik ook niks". Enfin, zeer subjectief allemaal.

                                          Hedentendage kan je daar no way nog op voortgaan vind ik, want er zijn geen 10 karren in originele staat met originele uitlaat over. Ofzo.

                                          De eerste E36 325i hadden de knapste klank ever (samen met de S50B30), vind ik, als ze een jaar of 5-6 waren. Zeker als 't een goed gereden exemplaar was : uitlaat werd geleidelijk aan luider (roest, weet ik veel), en 'ie klonk magistraal zo. Heb nooit 'n M20 zo vol weten klinken. Enkel de M30 deed dat, bij momenten nog méér zelfs (E34 535i sixpack met versleten uitlaat, daaaamn ... en de geur! ), en de M50.

                                          M20 klinkt mooi, zeer mooi zelfs, maar 'k vind de vierentwintigkleppers mooier klinken. Een M20 gaat pijnlijk klinken in hoogste toeren vind ik en lijkt wel een beetje schrik te hebben van de begrenzer, een M50 lijkt wel die begrenzer weg te willen shotten.

                                          Vind ik hé.
                                          Kunt ge ook zo een verhaalke schrijven over de E36 318is (1992 eerste reeks dus? )

                                          Comment

                                          Working...
                                          X