Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• volgens autoweek.nl weegt een 318is evenveel als een 320i... klopt dat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
      Alle 318is-ers deelden de mening dat een 6cilinder nu eenmaal beter klinkt al van voor jouw filmpje. Vrij nutteloos dus.

Een standaard 318is, is goedkoper in gebruik, rijdt beter, is sneller en ziet er beter uit dan een standaard 320i. Geluid is dan maar een bijzaak.

Ken je prioriteiten.
      goedkoper in gebruik ben je vet mee als je wel eerst 2 keer zoveel op tafel moet leggen bij aankoop.
      Rijdt beter is een kwestie van voorkeur. Een iets betere handling idd, wat betere remmen en standaard betere ophanging, dat klopt. Maar iedere E30-man steekt toch een andere ophanging. En de smoothness van een M20-blok draagt ook weer toe aan 'rijkwaliteit'.

Prestatiecijfers zijn niet zo uiteenlopend, en prestaties wennen eveneens zeer snel. Ik kan moeilijk gaan beweren dat een 320i of een 318is me enige kick geeft door z'n acceleratie.
      Geluid went een pak minder snel, en daar geniet ik wel nog keer op keer van.

Ieder z'n eigen prioriteiten zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
        mayo, stalen velgen zijn heel vaak lichter dan alu.

trommels achteraan idd, bagger de bagger. Maar voor dagelijks gedoe, zelfs sportievere ritjes, maakt dat weinig uit op zo'n lichte koekendoos.
        die trommeltjes gaven nu al soms teveel remkracht voor die kleine bandjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
          heb jij ooit meegereden?

Geertt, ik begin spijt te krijgen dat ik hem verkocht heb, ik mis de sound en die heerlijke bediening enzo veel te hard
          verkoop je 'm niet?
          Nooit meegereden. Wel op de ardennenrit je kar meerdere malen horen brullen bij het voobijrijden en vertrekken op die laatste stopplaats, tussen La Roche en de oprit van de autosnelweg.
          En dat klonk lekker!

Comment

Ieder z'n eigen prioriteiten zeker?
            Misschien best dat we daarmee afsluiten, want we komen er niet uit.

Comment

verkoop je 'm niet?
              Wat zei je weer gisternavond?

I told yaa
              Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
              Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                mayo, stalen velgen zijn heel vaak lichter dan alu.
                Standaard bmw stalen velgen voor de e30 zijn een pak zwaarder dan zelf OEM 15" BBS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                  Misschien best dat we daarmee afsluiten, want we komen er niet uit.
                  Indd...

E30 is gewoon !

Comment

heb jij ooit meegereden?

Geertt, ik begin spijt te krijgen dat ik hem verkocht heb, ik mis de sound en die heerlijke bediening enzo veel te hard
                    verkoop je 'm niet?
                    Die wil'k nooit (hoop toch dat het nooit moet) van m'n leven wegdoen eigenlijk, sorry!

eigenlijk stom, maar ik denk moesten ze voorstellen om die te ruilen tegen bijvoorbeeld een 25i met een gewone kleur en gewone alu velgen, dat'k het niet deed (of hij moest echt al vèt uitgerust zijn) die niet-alledaagse combinatie die de auto nu heeft doet het iedere dag opnieuw voor me

als hij terug in verkeer is doen we het nodige om nog es te gaan bollen, goeie?
                    Laat je iets weten ivm dat pookzakje? Dan gaan we daar eens achter, met alle plezier (anders moet'k het een beetje op tijd weten dat'k voor anders uitkijk ).

Comment

• Zij er mensen die geregeld ebay in de gatenn houden en me willen waarschuwen als volgende zaken te vinden zijn (wat liefst op voorhand al geen stukken van mensen lijkt te kosten):

- 2 sportzetels (zonder achterbank), in't grijs
                      - M3 achteruitkijkspiegel
                      - vooral: shadowline voor een vierdeurs

Kapaza en die toestanden hebben me tot noch toe niet veel bijgebracht voor die zaken...
                      merci!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                        Zij er mensen die geregeld ebay in de gatenn houden en me willen waarschuwen als volgende zaken te vinden zijn (wat liefst op voorhand al geen stukken van mensen lijkt te kosten):

- 2 sportzetels (zonder achterbank), in't grijs
                        - M3 achteruitkijkspiegel
                        - vooral: shadowline voor een vierdeurs

Kapaza en die toestanden hebben me tot noch toe niet veel bijgebracht voor die zaken...
                        merci!
                        Je bedoeld de achteruitkijkspiegel met leeslampjes?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                          Je bedoeld de achteruitkijkspiegel met leeslampjes?
                          Ja, 't hoeft niet persee uit M3 te komen ze

Comment

Ja, 't hoeft niet persee uit M3 te komen ze
                            Pas op, op ebay zul je het wel zo vinden tegen een hogere prijs net zoals E30 M3 spiegels...

Nu, je weet toch dat de dakbekleding daar voor weg moet hé? Als je een electrisch open dak heb, valt er wel nog wat te regelen, mss dat er zo ook wel iets te doen is dat je dat kan aftappen.

In de 325i touring zit er ook zo'n ding, niet aangesloten

Comment

Pas op, op ebay zul je het wel zo vinden tegen een hogere prijs net zoals E30 M3 spiegels...

Nu, je weet toch dat de dakbekleding daar voor weg moet hé? Als je een electrisch open dak heb, valt er wel nog wat te regelen, mss dat er zo ook wel iets te doen is dat je dat kan aftappen.

In de 325i touring zit er ook zo'n ding, niet aangesloten
                              ah, dat wist'k dus niet nee
                              En das moeilijk om dat achteraf deftig terug te steken ofzo?

Comment

ah, dat wist'k dus niet nee
                                En das moeilijk om dat achteraf deftig terug te steken ofzo?
                                Goh, tis toch wat gesukkel, en alleen zou ik het niet aanraden.

Persoonlijk vind ik het de moeite niet, maar ik moet wel zeggen dat ik naar zo'n dingen niet echt kijk. Mechanisch moet het bij mij in orde zijn, zowel op onderhoud als op prestatie.

Een spiegeltje dat licht heeft heb ik nog nooit nood aan gehad eigenlijk. Het staat natuurlijk wel iets mooier. Maar die spullen kraken wel wat, vandaar dat ge die tegen de ruit kunt aanspannen.

't Is wat een hebbeding é, gelijk klapramen in een coupé, schoon vind ik dat niet, maar toch heb ik er liggen

Comment

Goh, tis toch wat gesukkel, en alleen zou ik het niet aanraden.

Persoonlijk vind ik het de moeite niet, maar ik moet wel zeggen dat ik naar zo'n dingen niet echt kijk. Mechanisch moet het bij mij in orde zijn, zowel op onderhoud als op prestatie.

Een spiegeltje dat licht heeft heb ik nog nooit nood aan gehad eigenlijk. Het staat natuurlijk wel iets mooier. Maar die spullen kraken wel wat, vandaar dat ge die tegen de ruit kunt aanspannen.

't Is wat een hebbeding é, gelijk klapramen in een coupé, schoon vind ik dat niet, maar toch heb ik er liggen
                                  das just

maar hier is het weldegelijk voor de functionaliteit dat'k dat wil.
                                  Meer dan de helft van de tijd werken m'n lampjes in't interieur niet, en ze gaan alleen maar als'k m'n deur open doe (en dan nog vaak niet). Dat kan natuurlijk gefixt worden, maar wat verlichting boven de middenconsole is altijd damn handig als je s avonds je sleutels en gsm aan't zoeken bent bij het uitstappen...

Comment

das just

maar hier is het weldegelijk voor de functionaliteit dat'k dat wil.
                                    Meer dan de helft van de tijd werken m'n lampjes in't interieur niet, en ze gaan alleen maar als'k m'n deur open doe (en dan nog vaak niet). Dat kan natuurlijk gefixt worden, maar wat verlichting boven de middenconsole is altijd damn handig als je s avonds je sleutels en gsm aan't zoeken bent bij het uitstappen...
                                    Die drukknopjes in de deuren zijn versleten, die zijn er makkelijk uit te halen, gewoon eens inspuiten met WD40 of wat afschuren eerst. Dan is dat probleem meestal wel opgelost. Heb dat bij mij gedaan. Moet wel zeggen dat na een tijd dat probleem weer voor kwam, en heb die dan vervangen.

Deze staan trouwens te koop, jij zocht er zeker?

Wat voor iets zoekte eigenlijk? Heb hier ook nog interieurs staan, maar moet zeggen dat het één kapot leder heeft. Gekocht om te laten overtrekken (kussens en wangen zijn super goed) maar is er nog ni van gekomen

Comment

Die drukknopjes in de deuren zijn versleten, die zijn er makkelijk uit te halen, gewoon eens inspuiten met WD40 of wat afschuren eerst. Dan is dat probleem meestal wel opgelost. Heb dat bij mij gedaan. Moet wel zeggen dat na een tijd dat probleem weer voor kwam, en heb die dan vervangen.

Deze staan trouwens te koop, jij zocht er zeker?

Wat voor iets zoekte eigenlijk? Heb hier ook nog interieurs staan, maar moet zeggen dat het één kapot leder heeft. Gekocht om te laten overtrekken (kussens en wangen zijn super goed) maar is er nog ni van gekomen
                                      Ah, bedankt voor de info!

die zetels, waar staan die online ofzo? Zeg me wel iets iig.
                                      Goh, wat'k just zoek... Sportzetels met deze kleur, dat effe grijs; dan moet'k m'n deurpanelen enzo niet vervangen en achterbank kan erin blijven.
                                      Alleen vraag'k me af of het de moeite is om dit te kopen, daar m'n huidige zetels nog in perfecte staat zijn. Heb je er zoveel meer plezier aan? Is het z'n aankoop waard? ('k heb het in m'n Golf en het zit echt fijn, maar daar doe'k ook veel meer km's mee en loont zich zoiets meer, denk ik)
                                      Moest hij ooit weg moeten is't wel een item wat em iets meer waard maakt waarschijnlijk, maar daar doe'k het niet speciaal voor...
                                      En zetels om te overtrekken, loont zich dat, of kom je dan in verhouding niet veel duurder uit? Kunnen die mannen hetzelfde resultaat behalen als de originele bekleding ed?

Comment

• die sportzeteltjes lijken me ideaal. Doen als de prijs niet té gek is.

Voor die pook.... ik ga m'n ma deze week een mailtje laten vertalen, mijn schrijf-duits laat te wensen over

Comment

die sportzeteltjes lijken me ideaal. Doen als de prijs niet té gek is.

Voor die pook.... ik ga m'n ma deze week een mailtje laten vertalen, mijn schrijf-duits laat te wensen over
                                          Als je wil kan'k het hier ook laten vertalen, ken wel iemand die al ettelijke maanden in duitsland zit, dus die moet dat kunnen...
                                          edit: zie net dat je zei dat je het je ma ging laten doen, das ook goed

Comment

Working...
                                          X