Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
    'k zie niks anders nee...
    Deftige bbskes en deftig leer kan je dat wel relatief wat kosten op de aankoop van een kale E30, als je die dingen echt wil, vandaar dat'k die twee zaken wel vind tellen op deze. Dat icm die km's rechtvaardigt de prijs ja...
    Die BBS'kes zijn een twijfelgeval aangezien 'k niet 100% zeker ben of het nu 14" of 15" is.

Dat leer is 2x niets waard omdat het gewone zetels zijn, en geen sportzetels.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
      Die BBS'kes zijn een twijfelgeval aangezien 'k niet 100% zeker ben of het nu 14" of 15" is.

daar zit wat in

Comment

Mij lijken het 14" te zijn...
        1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
          ah dan was het een andere kar die hier overlaatst gepasseerd is.

maar ge gaat mij toch niet zeggen dat dat een veel genomen optie was? Hier op het forum zit bv niemand met een E30 met leder, right?
          Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
          Sam06 heeft leder recaro zetels

St@ckdump had een leder interieur maar heeft dit geswitcht naar een stof sportinterieur

Cas heeft een leder M3 interieur

Ik denk dat er nog zijn maar die schieten mij niet direct te binnen.
          Aanvulling:

Gio en Spyker hebben ook leder.

Comment

• ah juist

my mistake!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
              ah dan was het een andere kar die hier overlaatst gepasseerd is.

maar ge gaat mij toch niet zeggen dat dat een veel genomen optie was? Hier op het forum zit bv niemand met een E30 met leder, right?
              Doorloop mijn topic eens

Hmm, beetje te laat gepost eigenlijk

Maar euhm, Mayo, ik heb wel de zetels van de Sports Evolution é :p M3 interieur heb ik ook, gewoon lederen interieur ook. Sport lederen interieur zat vroeger in m'n oude 316 Maar heb dat dan maar verkocht.

Comment

• Vraagsken aan de sleutelaars:

wat is volgens jullie het beste werkplaatshandboek voor de E30 en waar is het te bestellen? Kan waarschijnlijk ook dat je er 2 nodig hebt om de perfecte combinatie te hebben...
                maar 'k heb daar dus vrij weinig ervaring mee en zou graag een cadeau onder de kerstboom willen waar'k nog lang plezier aan ga hebben!

Comment

Vraagsken aan de sleutelaars:

wat is volgens jullie het beste werkplaatshandboek voor de E30 en waar is het te bestellen? Kan waarschijnlijk ook dat je er 2 nodig hebt om de perfecte combinatie te hebben...
                  maar 'k heb daar dus vrij weinig ervaring mee en zou graag een cadeau onder de kerstboom willen waar'k nog lang plezier aan ga hebben!
                  Het beste is een wrak van een E30 opkopen en die opknappen

Ik vraag meestal om hulp als er iets niet gaan. M'n vader heeft kennis, ik ken wel wat mensen met kennis en op fora vind je ook wel genoeg info. En al doende kan men dan wat bijleren.

Enigste nadeel is dat je dan toch de ruimte moet hebben om 1 wagen te stallen zonder dat die echt in de weg staat. Wat niet altijd even voor de handliggend is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                    Het beste is een wrak van een E30 opkopen en die opknappen

Ik vraag meestal om hulp als er iets niet gaan. M'n vader heeft kennis, ik ken wel wat mensen met kennis en op fora vind je ook wel genoeg info. En al doende kan men dan wat bijleren.

Enigste nadeel is dat je dan toch de ruimte moet hebben om 1 wagen te stallen zonder dat die echt in de weg staat. Wat niet altijd even voor de handliggend is.
                    inderdaad!
                    had'k de plaats dan had'k overlaatst misschien een 316 bijgekocht voor een appel en een ei, om er op die manier 'al ondervindend' zelf vanalles aan te proberen... Maar dat is dus niet zo evident.
                    'k Mag al blij zijn dat mijn wrak hier binnen mag staan in de winter.

Comment

• http://www.scribd.com/doc/413516/Hay...mw-e30-e28-e34 enjoy. Morgen krijg je mss nog eentje
                      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Zalig man, thanks!

ik zal morgen nog eens komen kijken dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door putje Bekijk Berichten
                          En voor mijn eigen PK-monster komen morgen 15" BBS wheels eronder

Zal direct heel wat anders zijn dan die plastic dingen

Lap...nu staat mn e36 op het net, nu de belachelijke winterwielen eronder zitten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sam325 Bekijk Berichten
                            Lap...nu staat mn e36 op het net, nu de belachelijke winterwielen eronder zitten

Niemand die het ziet want er staat een e30 voor ! why look any further !

Comment

Oeioei das lelijk.
                              Naast mn vorige OEM bbs'en en (onbetaalbare...)bbs rs'en zijn dit mn favoriete velgen voor een e30. De 15duimers zitten nu dus op putje zn touring, en staan em eerlijk gezegd beter dan op mijn vfl...
                              Op de photoshop ziet het er nogal "cartoon"-achtig uit en zijn ze wat aan de grote kant, kzal wel foto's posten als ze eronder zitten....
                              Hier op een M-tech2 vind ik ze alvast prachtig
                              Mss zal de verlaging worden aangepast naar een KW 60/40-kit om de velgen beter tot hun recht te laten komen, want met de lage banden 215/40 zal de huidige setup niet laag genoeg zijn, vrees ik.
                              Bijgevoegde Bestanden

Comment

Niemand die het ziet want er staat een e30 voor ! why look any further !
                                Post dan maar rap eens wa pics waar ze onder uw touring zitten of sebiet kom ik ze weer afdraaien en steek ik ze terug op mijn e30, met 4 verschillende anti-diefstalbouten!

Comment

Happy now ? i am !
                                  Supervet!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sam325 Bekijk Berichten
                                    Naast mn vorige OEM bbs'en en (onbetaalbare...)bbs rs'en zijn dit mn favoriete velgen voor een e30. De 15duimers zitten nu dus op putje zn touring, en staan em eerlijk gezegd beter dan op mijn vfl...
                                    Op de photoshop ziet het er nogal "cartoon"-achtig uit en zijn ze wat aan de grote kant, kzal wel foto's posten als ze eronder zitten....
                                    Hier op een M-tech2 vind ik ze alvast prachtig
                                    Mss zal de verlaging worden aangepast naar een KW 60/40-kit om de velgen beter tot hun recht te laten komen, want met de lage banden 215/40 zal de huidige setup niet laag genoeg zijn, vrees ik.

Die waren prachtig op je vfl.

Comment

Die waren prachtig op je vfl.
                                      Dan zou je hem nu eens moeten zien met de Übervette kroonkurkvelgen

Nu ja,die Keskins zit ik al jaren mee in mn hoofd, zeker in de staggered combinatie met 9duim breed achteraan
                                      Staan ze er niet mooi onder, dan verkoop ik die gewoon terug é
                                      OEM bbs waren mooi, maar ik wil gewoon een staggered setup....
                                      Een andere optie waren de Lenso bsx geweest (bbs rs replica) maar die maken ze enkel in 7*15 en 7,5*16.... dus niet breed genoeg
                                      Ik post wel enkele pics eens ze onder de e30 zitten

Comment

Dit weekend met het beste van 2 werelden gereden: een E30 met een 24klepper 6 in lijn… Er zat een 2500 van de E36 in, met aangepast motormanagement enzo, kwam op ongeveer 200 pk uit; ...

Nog iets meer over m'n kennismaking met en E30 met E30M3prestaties, 't was de eerste keer dat'k eens een jarentachentigger met dat pk-aantal aan de tand kon voelen.
                                        Heb em nog wat gespaard, maar 't was wel redelijk nice om mee door te duwen... Eindelijk eens ne naft waarvan de duw in de rug blijft aanhouden. Van't geluid had'k meer verwacht wel, maar daar draaide het hier niet echt om uiteraard.
                                        Auto had uiteraard ook v-bak uit de E36, met shortsifter. Awel, dat wil'k nog wel, zo'n precies, kort schakelende bak (dat vind'k echt de E30 zijn sterkste punt niet...).
                                        Al bij al een zeer schoon knutselwerk, deze cocktail, en volgens mij de ideale basis om op cirquit de eerste deftige stappen te doen (mede door z'n straffere remmen, billstein enz)!

Hier een paar pics:

Nice work:

Volgens mne maat had hij met z'n 200 pk voldoende om een E36 M3 op cirquit redelijk bij te houden, das wel een nice gedacht.
                                        Hij heeft er een een hele tijd mee rondgebold, maar doet em stilaan weg voor z'n volgende E30. Prijs weet ik niet direct, maar de rolkooi voor het betere cirquitwerk is iig inbegrepen .
                                        Last edited by Geertt; 16/12/2008, 21:30.

Comment

Working...
                                        X