Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
    Die is door de keuring voor verkoop geraakt. Staat in het ombouwtopic...
    jups. Heeft ie me zelfs nog een PM voor gestuurd om me toch te overtuigen.

    Maar da's nog geen garantie dat je het jaar er op niet iemand anders hebt die er wél iets van kent en je grandioos afkeurt....
    Als het er eenmaal opstaat begint de miserie, je moet terug naar hetzelfde keuringsstation dus dan mag je een ander blok zoeken en heel de nest overbouwen. Tenzij ie me op papier zet dat hij het jaar er op voor de keuring zorgt, maar dat zal toch niet het geval zijn, vertrouw ik het dus niet helemaal.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
      meer dan 2500 zou ik daar niet aan geven idd.
      neen idd, moet nog geld overblijven voor een M30B35 of een CAS-engine-rebuild zodat ik uw oudi enigszins kan bijhouden

      Comment


      • En deze:




        't moet dan wel een 2.5 inkomen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
          reteknap, echt.

          maar ik zoek een karretje waar ik vooral stuurplezier aan zou hebben, de rest heb ik niet nodig.

          'k moet toegeven dat ik zot loop van de lijn van een E34T, maar..... dan wel liefst een 540i of een M5 als het even kan
          M5 zoeken.

          Je ging Lupo rijden om te (be)sparen, en dan zou je paar maand later al terug een 325i kopen?

          Goed gek...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
            neen idd, moet nog geld overblijven voor een M30B35 of een CAS-engine-rebuild zodat ik uw oudi enigszins kan bijhouden
            Nen M30 lijkt me te zwaar en verouderd. M50 of andere gaan beter zijn in je E30. Ze kunnen da niet echt zien dat die motor niet honderd percent klopt. En er rijden er zo nog rond...
            1991 BMW E30 318is

            Comment


            • Zo vet die E30 touring met M50 in!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                M5 zoeken.

                Je ging Lupo rijden om te (be)sparen, en dan zou je paar maand later al terug een 325i kopen?

                Goed gek...
                dan bespaar ik toch nog?

                -cheap kilometervretertje, goedkoper kan bijna niet om eens ff ergens naar toe te bollen
                -voor bij ethias een classic te verzekeren moet ik reeds een auto verzekerd hebben (maakt niet uit waar). Dus terwijl ik anders voor een 325i zo'n 1100 zou betalen, betaal ik nu 200. Dankzij die Lupo. Da's toch besparen, ofnie?


                Enja, die E30 touring kan nog altijd goedkoper hé. RRD-style

                Comment


                • Wat heb je tot nu toe met die Lupo verbruikt, gemiddeld per 100km?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                    Wat heb je tot nu toe met die Lupo verbruikt, gemiddeld per 100km?
                    uh.....

                    juist nog eens gereset voordat ik vertrok, nu staat ie op 5.7l




                    boerenbaantjes hé.... da's enkel volgas of niets

                    maar eerlijk: ik heb het niet bijgehouden. Ik zou dat eigenlijk wel eens moeten doen, maar m'n ma heeft 'm al 2 keer achter m'n rug volgekapt omdat ze er eens even mee wegging en dacht dat ze met een kwart tank er niet zou geraken.



                    En daarnaas, ik doe momenteel vooral korte afstanden, dat ding rijdt tussen mijn thuis en Hasselt, en dan nog wat de kleine baantjes er rond... dus vooral koude motor en de hele tijd vertrekken/remmen. Met dat gebruik staat hij op zo'n 4.5l ongeveer.


                    Paar weken terug er mee naar rond Amsterdam ergens gereden, toen had ik ca 4l. Wel waar mogelijk 140 à 160 met uitschieters in zoverre dat de wind het toeliet

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                      Wat heb je tot nu toe met die Lupo verbruikt, gemiddeld per 100km?
                      maybe da'k eens ga spritsmonitorren!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                        maybe da'k eens ga spritsmonitorren!
                        Niet doen!
                        Ik wou dat ook eens doen, in de veronderstelling dat ik +/- 6,5l/100km verbruikte...

                        Nuja, zie onderschrift, best pijnlijk om dat te constateren.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                          Niet doen!
                          Ik wou dat ook eens doen, in de veronderstelling dat ik +/- 6,5l/100km verbruikte...

                          Nuja, zie onderschrift, best pijnlijk om dat te constateren.


                          ach, dat klein litertje gaat het niet maken hé.

                          wat kost de diesel eigenlijk? Met die examens niet meer veel gereden, laatste keer aan 78ct getankt maar da's ondertussen al een paar weken terug...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten


                            ach, dat klein litertje gaat het niet maken hé.

                            wat kost de diesel eigenlijk? Met die examens niet meer veel gereden, laatste keer aan 78ct getankt maar da's ondertussen al een paar weken terug...
                            Ik heb nooit onder de 0,8 getankt. Nu 0,82.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                              Niet doen!
                              Ik wou dat ook eens doen, in de veronderstelling dat ik +/- 6,5l/100km verbruikte...

                              Nuja, zie onderschrift, best pijnlijk om dat te constateren.
                              Moet jij dat betalen dan?

                              Ik vertrouw op de 8.5 van de boordcomputer. Wss zijn dat er 9.5 ofzo, maar who cares, rekening is toch niet voor mij

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                Moet jij dat betalen dan?

                                Ik vertrouw op de 8.5 van de boordcomputer. Wss zijn dat er 9.5 ofzo, maar who cares, rekening is toch niet voor mij
                                Neen, maar als ik om de 3 dagen ipv om de 4 dagen de bankkaart moet vragen, dan is dat wel soms met het schaamrood op de wangen. Meestal rij ik 130km/u op de snelweg, met af en toe een uitschieter. (zoals nu tijdens de examens, zo lang mogelijk leren, zo rap mogelijk ter plekke geraken.)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                  Neen, maar als ik om de 3 dagen ipv om de 4 dagen de bankkaart moet vragen, dan is dat wel soms met het schaamrood op de wangen. Meestal rij ik 130km/u op de snelweg, met af en toe een uitschieter. (zoals nu tijdens de examens, zo lang mogelijk leren, zo rap mogelijk ter plekke geraken.)
                                  echt hé!

                                  zelfs warm rijden doe ik plots een pak minder nauwgezet.... geen tijd voor net voor m'n examen

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                    Neen, maar als ik om de 3 dagen ipv om de 4 dagen de bankkaart moet vragen, dan is dat wel soms met het schaamrood op de wangen. Meestal rij ik 130km/u op de snelweg, met af en toe een uitschieter. (zoals nu tijdens de examens, zo lang mogelijk leren, zo rap mogelijk ter plekke geraken.)
                                    WTF

                                    Tijdens de examens heb ik net tijd genoeg op de heenweg. Maandag tegen 120 op CC naar school gereden

                                    Terugweg was wel iets sneller, had zin om voor TV te liggen

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                      jups. Heeft ie me zelfs nog een PM voor gestuurd om me toch te overtuigen.

                                      Maar da's nog geen garantie dat je het jaar er op niet iemand anders hebt die er wél iets van kent en je grandioos afkeurt....
                                      Als het er eenmaal opstaat begint de miserie, je moet terug naar hetzelfde keuringsstation dus dan mag je een ander blok zoeken en heel de nest overbouwen. Tenzij ie me op papier zet dat hij het jaar er op voor de keuring zorgt, maar dat zal toch niet het geval zijn, vertrouw ik het dus niet helemaal.
                                      Gewoon niet meer naar de keuring gaan

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                        Nen M30 lijkt me te zwaar en verouderd. M50 of andere gaan beter zijn in je E30. Ze kunnen da niet echt zien dat die motor niet honderd percent klopt. En er rijden er zo nog rond...
                                        M20 2.7 zien ze volledig niet, meer koppel onderin en meer pk...

                                        Tenzij je voor een M52B28 gaat met 2.5 inlaat en nog wat kleine mods, dan zit je op een 230pk ipv een 210.

                                        Als is er tegen de 230 ook uit je M20 te krijgen, maar de kostprijs is er dan... 2.7 kost ook iets meer dan M50 ombouw, maar dan kan je wel zeggen wat je aan de motor hebt gedaan :p

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                                          M20 2.7 zien ze volledig niet, meer koppel onderin en meer pk...

                                          Tenzij je voor een M52B28 gaat met 2.5 inlaat en nog wat kleine mods, dan zit je op een 230pk ipv een 210.

                                          Als is er tegen de 230 ook uit je M20 te krijgen, maar de kostprijs is er dan... 2.7 kost ook iets meer dan M50 ombouw, maar dan kan je wel zeggen wat je aan de motor hebt gedaan :p
                                          ik ben ook pro M20 2.7. Veel liever dan M50. Ze zien het niet dus geen probs op keuring of bij een accident ofzo, het geluid is vetter, en motortuning is gewoon zelf pokkevet!


                                          zou je mij - als je dat wilt uiteraard - eens een ruwgeschatte kostenraming kunnen doorpm'en van alles wat je aan je 2.7 gedaan hebt of nog gaat doen?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X