Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW e30: 25 jaar
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichtengelast diff, te veel is te veel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
Zal u alle specs wel eens meedelen, ga nu slapen, morgen om 6u15 starten. Oja, op de foto's zit er niks van motor ofzo in, vandaar dat die zo hoog staat.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk BerichtenHoe weet je dat het een gelast is?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk BerichtenMisschien dat ik ooit nog een e30 koop, stel je voor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
voor wat dienen die knopjes voor de schakelaars van de ruitbediening?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk BerichtenDe knoppen voor de elektrische ruiten blokkeren.
high-tech
wel jammer van dat gecracqueleerd leder (mooi woord maar ik zou begot niet weten hoe het te spellen )
stoffen interieur was beter geweest. Imo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichtengoeienavond Cas!
Eerst en vooral, motor heeft nieuwe distributieriem, spanrollers, waterpomp, afgevlakt, bougie's, olie, filtertjes enzo gehad toen em geplaatst werd in m'n coupé. Daarna heeft die een 12000km gereden, laat ons zeggen 15000, want het kan iets meer dan 12 zijn.
Nu gaat die dus in de touring en krijgt die dus weer een onderhoud. Dus, alle filters, bougie's en olie word ververst. Van vbak, diff, motor en uiteraard de remolie...
Dan, de ophangingsrubbers zijn nieuw, alle dingskes die te maken hebben met het schakelen zijn ook vernieuwd (dus geen speling op de pook) en nieuwe handremschoentjes (of hoe heet dat )
De remmen zijn Zimmermans, maar ik geef eerlijk toe, ik heb er al mee gereden, dus slaan wat blauw uit en er zitten al lichte scheurtjes in. De remblokjes zijn er al op ingereden (3000km) en zijn Ferodo's DS 2500. Als de remmen nu op zijn zou ik denken de schijven te gaan vervangen, maar zit nog geen rand op.
Ophanging is van ACS, dat zijn Bilstein dempers met Eibach veren. Heb geen weet van hoe lang ze er op zitten, maar een nieuw setje B6/B8 dempers met H&R veren is toch iets harder. Ofwel ligt het puur aan de veren?
Opties weet ik niet vanbuiten, het spel heeft electrische ruiten. Geen ABS of Servo (kan wel gestoken worden) en geen oliekoeling. Maar dat kan eigenlijk ook geplaatst worden.
Stabi's rondom, maar das standaard.
Denk dat dat het zo wat is?
Onderhoud:
- 5000km = motorolie + oliefilter
- 15000km = bougie's
- 60000km (volgens BMW 80 000km dacht ik) = distriebutieriem + spanrollers + waterpomp (moet niet altijd samen, maar als je toch bezig bent...).
- 100000km = diffolie + vbak
Remolie om de 2jaar.
Dat zijn de kosten buiten remblokjes en schijven die er aan zijn :p Als je meer km's doet per jaar kunde wel iets langer met u olie rijden. Bij mij was het olieverbruik 1l per 8 a 10 000km (ongeveer). Das zeer aanvaardbaar voor een 325i. En had 6x 9,8 dacht ik kwa compressie, maar ben die papieren verloren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk BerichtenOk, maar kan zijn dat ik wat vergeet.
Eerst en vooral, motor heeft nieuwe distributieriem, spanrollers, waterpomp, afgevlakt, bougie's, olie, filtertjes enzo gehad toen em geplaatst werd in m'n coupé. Daarna heeft die een 12000km gereden, laat ons zeggen 15000, want het kan iets meer dan 12 zijn.
Nu gaat die dus in de touring en krijgt die dus weer een onderhoud. Dus, alle filters, bougie's en olie word ververst. Van vbak, diff, motor en uiteraard de remolie...
Dan, de ophangingsrubbers zijn nieuw, alle dingskes die te maken hebben met het schakelen zijn ook vernieuwd (dus geen speling op de pook) en nieuwe handremschoentjes (of hoe heet dat )
De remmen zijn Zimmermans, maar ik geef eerlijk toe, ik heb er al mee gereden, dus slaan wat blauw uit en er zitten al lichte scheurtjes in. De remblokjes zijn er al op ingereden (3000km) en zijn Ferodo's DS 2500. Als de remmen nu op zijn zou ik denken de schijven te gaan vervangen, maar zit nog geen rand op.
Ophanging is van ACS, dat zijn Bilstein dempers met Eibach veren. Heb geen weet van hoe lang ze er op zitten, maar een nieuw setje B6/B8 dempers met H&R veren is toch iets harder. Ofwel ligt het puur aan de veren?
Opties weet ik niet vanbuiten, het spel heeft electrische ruiten. Geen ABS of Servo (kan wel gestoken worden) en geen oliekoeling. Maar dat kan eigenlijk ook geplaatst worden.
Stabi's rondom, maar das standaard.
Denk dat dat het zo wat is?
Onderhoud:
- 5000km = motorolie + oliefilter
- 15000km = bougie's
- 60000km (volgens BMW 80 000km dacht ik) = distriebutieriem + spanrollers + waterpomp (moet niet altijd samen, maar als je toch bezig bent...).
- 100000km = diffolie + vbak
Remolie om de 2jaar.
Dat zijn de kosten buiten remblokjes en schijven die er aan zijn :p Als je meer km's doet per jaar kunde wel iets langer met u olie rijden. Bij mij was het olieverbruik 1l per 8 a 10 000km (ongeveer). Das zeer aanvaardbaar voor een 325i. En had 6x 9,8 dacht ik kwa compressie, maar ben die papieren verloren.
en dan evt per pm nog de prijs en de opties....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichtenahzo!
en dan evt per pm nog de prijs en de opties....
Prijs is 2500.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk BerichtenSpiegel met leeslampjes! (niet aangesloten )
Prijs is 2500.
en is dat op papier een 20i?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichtentot zover de optielijst?
en is dat op papier een 20i?
Optie's ga ik eens bekijken, maar ik wil bvb niet zeggen dat die een groene zonneband in z'n ruit heeft om dan als je eventueel komt kijken te zien dat dat niet zo is (maar ik denk van wel). Sportinterieur zit er zowiezo in, in goeie staat... En de wijzertjes van het dash zijn rood, maar das wel een beetje amateuristisch gedaan
Nuja, moest je intresse hebben, de wagen zit nog niet in elkaar é :p Motor moet er nog in, remmen moeten nog gemonteerd worden enzo...
Vandaar dat alle olieen vers gaan zijn ook. Een weekendje werk, als ik er eens kan aan beginnen (samen met den Asserti )
Zelfs een lederen handremhoesje! Ziet da af man!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenAls dat voldoende gevoedt wordt, kan dat leder dan niet terug wat soepeler worden waardoor de 'barsten' minder nadrukkelijk zichtbaar worden?
Of is zo'n schade echt blijvend?
Comment
Comment