Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW e30: 25 jaar
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenCas, nooit gedacht zo'n turbo diesel te kopen en dan flink te tunen?
Maaa nigga.
324Td met 180pk is vet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenCas, nooit gedacht zo'n turbo diesel te kopen en dan flink te tunen?
Maar zoals Fiddy zegt, diesel stinkt. Denk dat het dan leuker is om een E46 330d fl motor in een E30 te steken. Maar dan zit ge met een wagen die wss ni door onze keuring gaat en moeilijk verkocht geraakt... Das enkel wijs als ge der zelf mee zou rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk BerichtenMaar 204pk en 410Nm om mee te starten
Is leuk in een E46 idd.
Het leuke aan oude diesels vind ik dat die nog wat aan de gas hangen. Als je een moderne commonrail even throttle-blipped (W.B.-style), heb je gewoon bijna géén reactie van de motor. Traagheid ten top gewoon.
Idem bij snel willen hernemen, terugschakelen, tussengassen, etc.
Hatelijk gewoon.
Nee, geef mij op vlak van karakter-eigenschappen toch nog steeds mijn geliefde oude dieselblokje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenIs leuk in een E46 idd.
Het leuke aan oude diesels vind ik dat die nog wat aan de gas hangen. Als je een moderne commonrail even throttle-blipped (W.B.-style), heb je gewoon bijna géén reactie van de motor. Traagheid ten top gewoon.
Idem bij snel willen hernemen, terugschakelen, tussengassen, etc.
Hatelijk gewoon.
Nee, geef mij op vlak van karakter-eigenschappen toch nog steeds mijn geliefde oude dieselblokje.
Heb gisteren en vandaag nog met een oude Jetta met een platte diesel gereden. Van Sint Denijs Westrem naar regio Brussel en mocht nog een mooi stukje R0 meenemen. Zalig kot gewoon, en dat geluid is ook nog totaal anders. En dat spel was eigenlijk nog niet zo traag te noemen. Heb er mij geen moment aan gestoord. Hernemingen aan 140 zijn wel wat teleurstellend, maar ja, het spel haalt maar 154 Mss als ik wat langer gas kon aanhouden dat die de 160 wel haalde!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk BerichtenDaar heb je wel volledig gelijk in. Maar is dat ook niet met die electronische gaspedaal? Of bedoel je dat met aan de gas hangen?
Ja zo'n drive-by-wire gaspedaal heeft er zeker mee te maken. Die filtert zo'n dingen heel gemakkelijk.
Maar dan nog, het ligt vooral aan de traagheid van moderne turbo's (hoe vreemd het ook moge klinken), de common rail systemen, en inderdaad wel aan de software die eigenlijk voor jou bepaalt hoeveel er wordt ingespoten en hoe snel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
Ze zitten er wel 2seconden naast met hun 0-100 tijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
VETTE POST, miljaar!
Deze die bij related stond is ook nog vet:
Comment
-
Comment