Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk Berichten
    Ik zit vaak in duitsland te kijken naar E30's, iemand een idee hoeveel het kost om een E30 in te voeren in België ?
    nikske wegens Europa zijnde

Comment

• Maar als je met transitplaten van daar naar hier komt kost het toch iest é?
      En is het achteraf moeilijk te doen om hem in te voeren, of komt er veel papierwerk bij kijken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk Berichten
        Maar als je met transitplaten van daar naar hier komt kost het toch iest é?
        En is het achteraf moeilijk te doen om hem in te voeren, of komt er veel papierwerk bij kijken?
        Een maat van me heeft net een E36 uit Dl gehaald en 't zit ongeveer als volgt:

- bakken van voor 96 (denkkk) hebben nog geen gelijkvormigheidsattest wat overal geldig is (geen Europees dus). Dus is het aan jou om naar bornem te gaan en hem daar volledig te laten keuren opdat zij je je attest geven. OF je kan naar de keuring gaan (hier in Limburg is dat het station van Alken), en dan checken zij je wagen volledig. En pas daarna krijg je je gelijkvormigheidsattest. Dit alles kost een kleine 100 EURO.
        - de shit is dat hij nu een aantaal getunede zaken (bijvorbeeld vering enz) moet vervangen alvorens ze hem daar gaan goedkeuren. Als je in zijn geval kijkt dan kost het grapje alleen met de vering al minsten 500 EURO.
        - DUS the point is (wat ik eruit kan opmaken, als het niet klopt dan hoor ik het wel): probeer een zo OEM mogelijke E30 te kopen als je hem wil invoeren!
        - Eens hij ingevoerd is moet je nog even naar de douane om een invoersattest te gaan halen; dat kost je welgeteld 50 EUROcent.

Dit is wat ik voorlopig uit zo'n importpoging kan opmaken, hopelijk heb je nu een iets duidelijker beeld daarvan!

EDIT: wie wil me eens uitleggen hoe dat met transitplaten in zijn werk gaat? Waar aan te vragen en hoeveel kost zoiets? En waarom zou je zoiets eigenlijk aanvragen? Iedere keer als hier een auto gekocht wordt dan zetten we gewoon de verzekering van een andere auto een dag over op de 'nieuwe'. Gewoon platen omhangen, papieren meepakken en je bent in orde; kost welgeteld 1 telefoontje...
        Last edited by Geertt; 21/02/2009, 11:11.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten

- bakken van voor 96 (denkkk) hebben nog geen gelijkvormigheidsattest wat overal geldig is (geen Europees dus). Dus is het aan jou om naar bornem te gaan en hem daar volledig te laten keuren opdat zij je je attest geven. OF je kan naar de keuring gaan (hier in Limburg is dat het station van Alken), en dan checken zij je wagen volledig. En pas daarna krijg je je gelijkvormigheidsattest. Dit alles kost een kleine 100 EURO.
          - de shit is dat hij nu een aantaal getunede zaken (bijvorbeeld vering enz) moet vervangen alvorens ze hem daar gaan goedkeuren. Als je in zijn geval kijkt dan kost het grapje alleen met de vering al minsten 500 EURO.
          - DUS the point is (wat ik eruit kan opmaken, als het niet klopt dan hoor ik het wel): probeer een zo OEM mogelijke E30 te kopen als je hem wil invoeren!
          - Eens hij ingevoerd is moet je nog even naar de douane om een invoersattest te gaan halen; dat kost je welgeteld 50 EUROcent.

Dit is wat ik voorlopig uit zo'n importpoging kan opmaken, hopelijk heb je nu een iets duidelijker beeld daarvan!

EDIT: wie wil me eens uitleggen hoe dat met transitplaten in zijn werk gaat? Waar aan te vragen en hoeveel kost zoiets? En waarom zou je zoiets eigenlijk aanvragen? Iedere keer als hier een auto gekocht wordt dan zetten we gewoon de verzekering van een andere auto een dag over op de 'nieuwe'. Gewoon platen omhangen, papieren meepakken en je bent in orde; kost welgeteld 1 telefoontje...
          best van al met een kar achter die auto gaan ! niks van platen en verzekering nodig. of inderdaad de platen van een andere auto overzetten voor een dagske al dikwijls gedaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten

Dat laatste is niet ok.

Als je in belgië wordt tegengehouden heb je
            a) geen geldige keuring
            b) geen geldige inschrijving

aan uw been. Met een goede advocaat en een welwillende rechter kan je van die 2, één maken en dan kost je het maar 175 euro ipv 175 *2.
            Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
            Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
              Dat laatste is niet ok.

Als je in belgië wordt tegengehouden heb je
              a) geen geldige keuring
              b) geen geldige inschrijving

aan uw been. Met een goede advocaat en een welwillende rechter kan je van die 2, één maken en dan kost je het maar 175 euro ipv 175 *2.
              Ik ken nogthans iemand die al met een plaat van zijn mercedes op zijn alfa gesnapt is omdat ze los was gekomen en die is daar met 50€ vanaf gekomen !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door putje Bekijk Berichten
                Ik ken nogthans iemand die al met een plaat van zijn mercedes op zijn alfa gesnapt is omdat ze los was gekomen en die is daar met 50€ vanaf gekomen !
                Ik ken iemand die er zich zo heeft uitgepraat. Voor chance te hebben moet ge ni schoon zijn é.

Comment

Die had dan wel een geldige keuring en inschrijving?
                  Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                  Ik ken iemand die er zich zo heeft uitgepraat. Voor chance te hebben moet ge ni schoon zijn é.
                  Idem
                  Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                  Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

Ik ken ook iemand waarbij in zo'n geval zijn wagen in beslag genomen is....
                    Die letzten Worte ...
                    ... eines Diesel-Fahrers:
                    "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                    W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                    W201 BENZIN

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                      Ik ken ook iemand waarbij in zo'n geval zijn wagen in beslag genomen is....
                      Blijkbaar moet ge een beetje geluk hebben zeker ? only in Belgium natuurlijk

Comment

• M3 stuurhuis voor €150

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten

Idem
                          Toffe kerel zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo Bekijk Berichten
                            Van wie zou dat zijn.

Comment

• Had ik zelfs niet gezien.

Past het niet misschien?

Comment

Past het niet misschien?
                                Past direct op een 'normale' e30 (plug and play)

Comment

Had ik zelfs niet gezien.

Past het niet misschien?
                                  Jawel, maar 'k ga iets steken met nog minder omwentelingen. Tenzij dat ik het niet kwijtgeraak voor deftig geld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                                    Jawel, maar 'k ga iets steken met nog minder omwentelingen. Tenzij dat ik het niet kwijtgeraak voor deftig geld.
                                    Scheeld het veel met een origine stuurhuis? Het is dus geen daj met een halve toer aan het stuur van links naar rechts gaat ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Coussee Bekijk Berichten
                                      Scheeld het veel met een origine stuurhuis? Het is dus geen daj met een halve toer aan het stuur van links naar rechts gaat ook
                                      Dat gaat in de karting nog niet...

Het scheelt wel wat ja, heb er zelf mee gereden en 't is wree snel dat ge het gewoon zijt, maar als ge dan in ne "gewone" E30 stapt merkt ge pas hoeveel toeren ge moet doen eigenlijk.

Comment

• ook voor hier:

http://www.tourenwagen-revival.de/

+ YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ik heb zin om te gaan.
                                        Die letzten Worte ...
                                        ... eines Diesel-Fahrers:
                                        "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                        W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                        W201 BENZIN

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                                          ook voor hier:

+ YouTube Video
                                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ik heb zin om te gaan.
                                          Ganz geil : http://www.youtube.com/watch?v=SrJQ1c7lwFA

Comment

Working...
                                          X