Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Maar als je met transitplaten van daar naar hier komt kost het toch iest é?
En is het achteraf moeilijk te doen om hem in te voeren, of komt er veel papierwerk bij kijken?
Maar als je met transitplaten van daar naar hier komt kost het toch iest é?
En is het achteraf moeilijk te doen om hem in te voeren, of komt er veel papierwerk bij kijken?
Een maat van me heeft net een E36 uit Dl gehaald en 't zit ongeveer als volgt:
- bakken van voor 96 (denkkk) hebben nog geen gelijkvormigheidsattest wat overal geldig is (geen Europees dus). Dus is het aan jou om naar bornem te gaan en hem daar volledig te laten keuren opdat zij je je attest geven. OF je kan naar de keuring gaan (hier in Limburg is dat het station van Alken), en dan checken zij je wagen volledig. En pas daarna krijg je je gelijkvormigheidsattest. Dit alles kost een kleine 100 EURO.
- de shit is dat hij nu een aantaal getunede zaken (bijvorbeeld vering enz) moet vervangen alvorens ze hem daar gaan goedkeuren. Als je in zijn geval kijkt dan kost het grapje alleen met de vering al minsten 500 EURO.
- DUS the point is (wat ik eruit kan opmaken, als het niet klopt dan hoor ik het wel): probeer een zo OEM mogelijke E30 te kopen als je hem wil invoeren!
- Eens hij ingevoerd is moet je nog even naar de douane om een invoersattest te gaan halen; dat kost je welgeteld 50 EUROcent.
Dit is wat ik voorlopig uit zo'n importpoging kan opmaken, hopelijk heb je nu een iets duidelijker beeld daarvan!
EDIT: wie wil me eens uitleggen hoe dat met transitplaten in zijn werk gaat? Waar aan te vragen en hoeveel kost zoiets? En waarom zou je zoiets eigenlijk aanvragen? Iedere keer als hier een auto gekocht wordt dan zetten we gewoon de verzekering van een andere auto een dag over op de 'nieuwe'. Gewoon platen omhangen, papieren meepakken en je bent in orde; kost welgeteld 1 telefoontje...
Een maat van me heeft net een E36 uit Dl gehaald en 't zit ongeveer als volgt:
- bakken van voor 96 (denkkk) hebben nog geen gelijkvormigheidsattest wat overal geldig is (geen Europees dus). Dus is het aan jou om naar bornem te gaan en hem daar volledig te laten keuren opdat zij je je attest geven. OF je kan naar de keuring gaan (hier in Limburg is dat het station van Alken), en dan checken zij je wagen volledig. En pas daarna krijg je je gelijkvormigheidsattest. Dit alles kost een kleine 100 EURO.
- de shit is dat hij nu een aantaal getunede zaken (bijvorbeeld vering enz) moet vervangen alvorens ze hem daar gaan goedkeuren. Als je in zijn geval kijkt dan kost het grapje alleen met de vering al minsten 500 EURO.
- DUS the point is (wat ik eruit kan opmaken, als het niet klopt dan hoor ik het wel): probeer een zo OEM mogelijke E30 te kopen als je hem wil invoeren!
- Eens hij ingevoerd is moet je nog even naar de douane om een invoersattest te gaan halen; dat kost je welgeteld 50 EUROcent.
Dit is wat ik voorlopig uit zo'n importpoging kan opmaken, hopelijk heb je nu een iets duidelijker beeld daarvan!
EDIT: wie wil me eens uitleggen hoe dat met transitplaten in zijn werk gaat? Waar aan te vragen en hoeveel kost zoiets? En waarom zou je zoiets eigenlijk aanvragen? Iedere keer als hier een auto gekocht wordt dan zetten we gewoon de verzekering van een andere auto een dag over op de 'nieuwe'. Gewoon platen omhangen, papieren meepakken en je bent in orde; kost welgeteld 1 telefoontje...
best van al met een kar achter die auto gaan ! niks van platen en verzekering nodig. of inderdaad de platen van een andere auto overzetten voor een dagske al dikwijls gedaan.
Een maat van me heeft net een E36 uit Dl gehaald en 't zit ongeveer als volgt:
- bakken van voor 96 (denkkk) hebben nog geen gelijkvormigheidsattest wat overal geldig is (geen Europees dus). Dus is het aan jou om naar bornem te gaan en hem daar volledig te laten keuren opdat zij je je attest geven. OF je kan naar de keuring gaan (hier in Limburg is dat het station van Alken), en dan checken zij je wagen volledig. En pas daarna krijg je je gelijkvormigheidsattest. Dit alles kost een kleine 100 EURO.
- de shit is dat hij nu een aantaal getunede zaken (bijvorbeeld vering enz) moet vervangen alvorens ze hem daar gaan goedkeuren. Als je in zijn geval kijkt dan kost het grapje alleen met de vering al minsten 500 EURO.
- DUS the point is (wat ik eruit kan opmaken, als het niet klopt dan hoor ik het wel): probeer een zo OEM mogelijke E30 te kopen als je hem wil invoeren!
- Eens hij ingevoerd is moet je nog even naar de douane om een invoersattest te gaan halen; dat kost je welgeteld 50 EUROcent.
Dit is wat ik voorlopig uit zo'n importpoging kan opmaken, hopelijk heb je nu een iets duidelijker beeld daarvan!
EDIT: wie wil me eens uitleggen hoe dat met transitplaten in zijn werk gaat? Waar aan te vragen en hoeveel kost zoiets? En waarom zou je zoiets eigenlijk aanvragen? Iedere keer als hier een auto gekocht wordt dan zetten we gewoon de verzekering van een andere auto een dag over op de 'nieuwe'. Gewoon platen omhangen, papieren meepakken en je bent in orde; kost welgeteld 1 telefoontje...
Dat laatste is niet ok.
Als je in belgië wordt tegengehouden heb je
a) geen geldige keuring
b) geen geldige inschrijving
aan uw been. Met een goede advocaat en een welwillende rechter kan je van die 2, één maken en dan kost je het maar 175 euro ipv 175 *2.
Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Scheeld het veel met een origine stuurhuis? Het is dus geen daj met een halve toer aan het stuur van links naar rechts gaat ook
Dat gaat in de karting nog niet...
Het scheelt wel wat ja, heb er zelf mee gereden en 't is wree snel dat ge het gewoon zijt, maar als ge dan in ne "gewone" E30 stapt merkt ge pas hoeveel toeren ge moet doen eigenlijk.
Comment