Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
    Precies niet blij mee?
    Jawel, omdat ie gratis is, maar ik zou er niet alle kosten van willen betalen.

Als het een E30 (niet M3) moet zijn is dit qua looks wel bij de betere:
    - 15" BBS
    - Cabrio
    - Sportstoelen
    - Nardi-stuur

Maar het is maar een 318i, en het blijft een E30, niet echt mijn favoriete kar. En van de legendarische speelsheid van een E30 heb ik ook nog maar weinig gemerkt, de Espace onderstuurt maar even hard En je moet door die motor al verschrikkelijk veel moeite doen om het ding dwars te krijgen.

Oke, het rijdt beter dan de Espace, maar het zou maar erg zijn natuurlijk, ze zijn van dezelfde periode. En ik denk dat als de Espace-ophanging volledig gebalanceerd zou zijn, en het trillen dus opgelost, dat het toch heel close gaat zijn.

Comment

• Haha, ik had nog gedacht dat het die kar was.

Die kar en motor zorgen inderdaad niet echt voor veel speelsheid. Toen ik eens mee reed met jou met die e30 voelde die inderdaad niet echt overstuurd, integendeel.

Comment

• wel een heel erg mooie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
          Haha, ik had nog gedacht dat het die kar was.

Die kar en motor zorgen inderdaad niet echt voor veel speelsheid. Toen ik eens mee reed met jou met die e30 voelde die inderdaad niet echt overstuurd, integendeel.
          Welke anders?

morgen op school eens kijken hoe dat ding te tunen valt
          Wou ook nog grotere velgen steken, maar blijkbaar is dit al 15" en zijn de banden nieuw

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
            Welke anders?

morgen op school eens kijken hoe dat ding te tunen valt
            Wou ook nog grotere velgen steken, maar blijkbaar is dit al 15" en zijn de banden nieuw
            Der staat op school nog een 2.3 Turbo met 260pk.

Comment

Der staat op school nog een 2.3 Turbo met 260pk.
              Japanse motor zou inderdaad goed in deze kar passen, die zijn ook gewoon om rammelende dingen rond hun te hebben.

Comment

• Hebben jullie morgen weer zo'n presentatie of gewoon labo?

Comment

Hebben jullie morgen weer zo'n presentatie of gewoon labo?
                  labo jammer genoeg.

Had veel liever bij Benz blijven werken

Comment

- 15" BBS
                    - Cabrio
                    - Sportstoelen
                    - Nardi-stuur

Maar het is maar een 318i, en het blijft een E30, niet echt mijn favoriete kar. En van de legendarische speelsheid van een E30 heb ik ook nog maar weinig gemerkt, de Espace onderstuurt maar even hard En je moet door die motor al verschrikkelijk veel moeite doen om het ding dwars te krijgen.

Oke, het rijdt beter dan de Espace, maar het zou maar erg zijn natuurlijk, ze zijn van dezelfde periode. En ik denk dat als de Espace-ophanging volledig gebalanceerd zou zijn, en het trillen dus opgelost, dat het toch heel close gaat zijn.
                    Idd, hij ziet er wel goed uit, al heb ik het niet voor cabrio's.
                    Maar ik verschiet ervan dat je hem zo slecht vind qua rijplezier, een E30 staat zo bekend als funbak
                    Heb hier nog een autogids liggen uit 1987, met een referendum van de eigenaars van een E30 320i, op nummer 1 bij wat valt er te verbeteren staat "greep bij nat wegdek" en in de meeste commentaren wordt er gezaagd over grip in het nat (ik dacht 67%) is dat nu echt zo dramatisch?

Comment

• carlito zegt hoi, en een plotse BBS meeting vind plaats

een ritje wordt ingezet, met carlito aan het roer

Enige tijd later in dezelfde versnelling, bijna klaar voor een volgende 'versnelling'.

Last edited by ; 05/03/2009, 21:34.

Comment

• efficient dynamics bestond toch nog niet. Toen was het traag én zuipend

maar heel goede zetels!

Comment

een E30 staat zo bekend als funbak
                          Dat zal dan niet bedoeld zijn voor een 318i cabrio.

Ik had meer van het rijden verwacht, en het stilstaan is al echt niets voor mij, mensen denken dan dat dat mijn auto is enzo

Comment

• Damn wat een lelijk roer zit erin

Comment

Dat zal dan niet bedoeld zijn voor een 318i cabrio.

Ik had meer van het rijden verwacht, en het stilstaan is al echt niets voor mij, mensen denken dan dat dat mijn auto is enzo
                              Vind je een 190 met vergelijkbare motor meer fun?
                              Ik vandaag weer met een E21 318i gereden, en ik moet zeggen qua prestaties sloeg het nu echt hard tegen, onder de 4000 gebeurt er niet veel, daarboven begint hij wat harder te trekken, maar veel komt er niet
                              Meestal zaten we wel met 5 man in de auto, dan is inhalen een kwestie van leven of dood, echt trappen
                              Maar rijdt wel leuk op binnenbaantjes enzo, gaat wel heel hard hangen in bochten, wel een lichtvoetig gedrag. Maar ik denk dat een 190 meer mijn type is

Comment

- 15" BBS
                                - Cabrio
                                - Sportstoelen
                                - Nardi-stuur

Dat stuur trekt op de ballen. En je krijgt dat 100% zeker gecontroleerd en mooi scheef op een nat rond punt.

Comment

Vind je een 190 met vergelijkbare motor meer fun?
                                  Ik vandaag weer met een E21 318i gereden, en ik moet zeggen qua prestaties sloeg het nu echt hard tegen, onder de 4000 gebeurt er niet veel, daarboven begint hij wat harder te trekken, maar veel komt er niet
                                  Meestal zaten we wel met 5 man in de auto, dan is inhalen een kwestie van leven of dood, echt trappen
                                  Maar rijdt wel leuk op binnenbaantjes enzo, gaat wel heel hard hangen in bochten, wel een lichtvoetig gedrag. Maar ik denk dat een 190 meer mijn type is
                                  Ik weet niet, enige 190 waar ik ooit mee gereden heb is een 2.3-16, en die vond ik al dik tegensteken

Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                                  Dat stuur trekt op de ballen. En je krijgt dat 100% zeker gecontroleerd en mooi scheef op een nat rond punt.
                                  Dat stuur is zo grappig dat het mooi wordt. En dan zal ik blijven wachten op regen, want nu krijg ik zelfs bij hevige clutchdump onderstuur

Comment

• Vandaag op school:

Kerel tegen carlito:

'en, rijdt dat een beetje tof?'
                                    C: 'bwa, da valt dik tegen, ze zeggen altijd e30 = rijplezier, ma da's hier toch wel iets anders, constant onderstuur!'
                                    'oei, maja, da's ne cruiser é'
                                    C:'ja, ma toch wil ik overstuur'
                                    ik: 'wat is die bandenspanning?'
                                    C: 'da weet ik toch niet'

Rondom stond er 1,7bar, rechtsvoor 1,9.

Dan maar 2,3 vooraan en 2,5 achteraan gestoken.
                                    Hoe gaat dat krel nu?

Comment

Vandaag op school:

Kerel tegen carlito:

'en, rijdt dat een beetje tof?'
                                      C: 'bwa, da valt dik tegen, ze zeggen altijd e30 = rijplezier, ma da's hier toch wel iets anders, constant onderstuur!'
                                      'oei, maja, da's ne cruiser é'
                                      C:'ja, ma toch wil ik overstuur'
                                      ik: 'wat is die bandenspanning?'
                                      C: 'da weet ik toch niet'

Rondom stond er 1,7bar, rechtsvoor 1,9.

Dan maar 2,3 vooraan en 2,5 achteraan gestoken.
                                      Hoe gaat dat krel nu?

TomT to the rescue! Nice one!

Dat gaat een GIGANTISCH verschil geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                        efficient dynamics bestond toch nog niet. Toen was het traag én zuipend

maar heel goede zetels!
                                        Is die voorvelg naar de reet?

Comment

• Jep, is kapot.

Comment

Working...
                                          X