Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door dragon Bekijk Berichten
    Een goede klant van mij heeft juist een E30 cabrio gekocht van een oudere dame, die staat van de wagen Zo komt ge er geen tweede tegen! 40000 echte km's met onderhoudsboekje bij. Stond juist 1 dag op het internet en de vraagprijs was 3000 euro. Hij heeft die meegenomen voor 1500 euro De koop van zijn leven denk ik ook al is het maar een 318i.



    Och zot
    Exacte tweeling van de mijne...maar deze ziet er nog een pak beter uit...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
      Och zot
      Exacte tweeling van de mijne...maar deze ziet er nog een pak beter uit...
      Tja das echt waanzinnig, 40.000 km!!! Dat doe ik bijna op 1 jaar
      2014 Bmw 118d Estorill //M
      2000 Bmw 320d
      2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
      2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
      https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/

      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
      Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
      http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
      Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
        9/10 uwe nokkenas die ingesleten is.

        En tunen, ik zou daar mijn geld niet insteken. Smijt er dan een IS blok in, kunde daar eventueel nog wat aanpassingen aan doen.
        Ja, had ik al gehoord dat die nokkenassen nogal verslijten.
        Voor een 300 euro steekt daar een Piper Fast Road in, goed voor 10pk meer

        Binnenkort de eigenares eens aanspreken erover

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
          Open






          Achtervelg vergeten wassen?
          Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
          Hier zie je echt dat dat stuur totaal niet past. Veel te licht hout, het past totaal niet bij de andere houtinleg.

          Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
          Die hardtop is lelijk.
          ²

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
            Ja, had ik al gehoord dat die nokkenassen nogal verslijten.
            Voor een 300 euro steekt daar een Piper Fast Road in, goed voor 10pk meer

            Binnenkort de eigenares eens aanspreken erover
            serieus

            rij gewoon met dat ding, 10pk meer blijft traag hoor. Kost uiteindelijk alleen maar geld.

            Comment


            • Echt hé, is-blok erin en je kan met nokkenassen enz 160-170pk halen dacht ik.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                Echt hé, is-blok erin en je kan met nokkenassen enz 160-170pk halen dacht ik.
                u denkt correct

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door dragon Bekijk Berichten
                  Tja das echt waanzinnig, 40.000 km!!! Dat doe ik bijna op 1 jaar
                  Zalig gewoon. Moest ik die zijn tegengekomen een jaar geleden had ik die wel gepakt (ook al wat het 'maar' een 318i).

                  Ai...Wel geen zetelverwarming

                  Dat leder ziet er echt wel zalig uit

                  Comment


                  • @carlo: precies wel propere cabrio.

                    Driften lukt daar niet echt mee nee, ik doe dat zelf ook nooit met de mijne. Precies of die achterkant plakt echt tegen de grond.

                    Comment


                    • Semperit achteraan en goede banden vooraan.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                        Achtervelg vergeten wassen?
                        Neen hoor, ik ben erover geweest met een spons.
                        Maar dat helpt niet.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                        serieus

                        rij gewoon met dat ding, 10pk meer blijft traag hoor. Kost uiteindelijk alleen maar geld.
                        Tis niet mijn geld. Nokkenas is wss versleten, en origineel kost ie evenveel geld (of meer). Dus kan ik die madam even goed een straffere aanpraten.

                        Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                        Echt hé, is-blok erin en je kan met nokkenassen enz 160-170pk halen dacht ik.
                        is-blok is te veel werk. Nokkenas zit toch al zo goed als los bij switchen distributie.

                        Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                        Semperit achteraan en goede banden vooraan.
                        Heb een setje 20 jaar oude winterbanden op verroestte stalen velgen

                        Alleen beetje schrik dat die dingen gaan springen bij smoren

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                          Ja, had ik al gehoord dat die nokkenassen nogal verslijten.
                          Voor een 300 euro steekt daar een Piper Fast Road in, goed voor 10pk meer

                          Binnenkort de eigenares eens aanspreken erover
                          Voor de helft vervang je de motor

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten


                            Tis niet mijn geld. Nokkenas is wss versleten, en origineel kost ie evenveel geld (of meer). Dus kan ik die madam even goed een straffere aanpraten.
                            Origineel mag je op een 600euro aan onderdelen rekenen. Nokkenas + kleppenstoters. Moet je eigenlijk samen vervangen bij ingesleten nokkenas.

                            Bij die van mij heb ik gewoon de motor veranderd. Maar een M40 blijft wel een minder blok. Veel onderhoud, weinig prestatie. Al rijd dat best leuk voor een 4cilinder. Je moet er wel rekening mee houden dat het uiteindelijk motoren uit de jaren 80 begin 90 zijn. Als je dat vergelijkt met wat sommige 1.6jes/1.8jes nu maar leveren bij andere merken...

                            Comment


                            • Ie wil dat niet ofzo. Carlo is geen tuner . Tenzij mini's met zwarte velgen met rode randjes .

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                Zo zit men in een BMW. Punt.
                                Ik niet.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                                  Origineel mag je op een 600euro aan onderdelen rekenen. Nokkenas + kleppenstoters. Moet je eigenlijk samen vervangen bij ingesleten nokkenas.

                                  Bij die van mij heb ik gewoon de motor veranderd. Maar een M40 blijft wel een minder blok. Veel onderhoud, weinig prestatie. Al rijd dat best leuk voor een 4cilinder. Je moet er wel rekening mee houden dat het uiteindelijk motoren uit de jaren 80 begin 90 zijn. Als je dat vergelijkt met wat sommige 1.6jes/1.8jes nu maar leveren bij andere merken...
                                  Ander blok krijg ik nooit aangepraat.

                                  Trouwens, een ander blok moet ook al die shit gereviseerd worden, want die zijn even rot 9/10, dus dan kan ik beter van het originele blok beginnen.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                                    Ik niet.
                                    Tis dan ook een E36 rijder
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                    Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                    Comment


                                    • Zo staat de e30 er tegenwoordig bij. KW 60/40 en Keskin KT1 classic. (ophanging zal nog wat zakken achteraan d.m.v. andere veerschotels. )





                                      Comment


                                      • Allemaal dingen die'k zelf niet meteen zou kopen, maar het totaalplaatje kan ik wel smaken eigenlijk.

                                        Ziet er echt goed onderhouden uit trouwens!

                                        Comment


                                        • Daarstraks eindelijk een leuk feature aan de E30 kunnen ontdekken. Gebrek aan grip bij nat weer.
                                          Alleen jammer dat enkel de ring van Turnhout glad genoeg is, en de politie het niet zo leuk vond als mij

                                          Comment

                                          Working...
                                          X