Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Daarstraks eindelijk een leuk feature aan de E30 kunnen ontdekken. Gebrek aan grip bij nat weer.
    Alleen jammer dat enkel de ring van Turnhout glad genoeg is, en de politie het niet zo leuk vond als mij
    Vertel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
      Vertel
      Aan de kant gezet omdat ik 90° bocht driftend doorging terwijl zij aan de lichten stonden te wachten.
      Gelukkig kenden ze me niet, maar enkel de auto en was het voldoende om te zeggen dat ik normaal FWD rij en zelf ook keihard geschrokken was, want dat die dat nooit doen.
      Ondanks het Brabus-petje met een waarschuwing ervanaf geraakt.

Comment

Aan de kant gezet omdat ik 90° bocht driftend doorging terwijl zij aan de lichten stonden te wachten.
        Gelukkig kenden ze me niet, maar enkel de auto en was het voldoende om te zeggen dat ik normaal FWD rij en zelf ook keihard geschrokken was, want dat die dat nooit doen.

Welkom in de wereld van e30-rijders.

Comment

• Mijnen gebuur heeft net een e30 316i in huis gehaald. Ff toerke mee gedaan. Verdorie, wat een leuke wagen is dat toch! Niet te doen!

Tis een groentje geworden, volledig in originele staat met 107.000 km op de tellers! Hij heeft er echt een prachtige koop aan! Het enige waar ik aan twijfel is of de kleppen niet eens gesteld moeten worden... Maar ni zeker, ken het normale geluid niet van zo een BMW viercilinderke... Toch draait hij volgens mij vrij onregelmatig en zijn er paar kleppen die wat te veel speling hebben (tikt toch wel een beke).

Maar alles samen echt super wagentje, ikke zelf beke jaloers Zal hier binnenkort wel eens foto'tje posten.
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

Comment

• Zijn hydraulische kleppen...

Tenzij het om een VFL gaat met M10B18 motor met injectie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
              Zijn hydraulische kleppen...

Tenzij het om een VFL gaat met M10B18 motor met injectie.
              Serieus??? Is een echte 1.6 van 1990, dus geen 316 met 1.8 motor. Voor de rest heb ik geen verstand vaan e30's
              Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                Mijnen gebuur heeft net een e30 316i in huis gehaald. Ff toerke mee gedaan. Verdorie, wat een leuke wagen is dat toch! Niet te doen!

Tis een groentje geworden, volledig in originele staat met 107.000 km op de tellers! Hij heeft er echt een prachtige koop aan! Het enige waar ik aan twijfel is of de kleppen niet eens gesteld moeten worden... Maar ni zeker, ken het normale geluid niet van zo een BMW viercilinderke... Toch draait hij volgens mij vrij onregelmatig en zijn er paar kleppen die wat te veel speling hebben (tikt toch wel een beke).
                Welkom in de tikkeldetik wereld van de E30, hoe meer kleppen, hoe meer getikkel

Comment

Serieus??? Is een echte 1.6 van 1990, dus geen 316 met 1.8 motor. Voor de rest heb ik geen verstand vaan e30's
                  Dan is het een M40. Vervangen door M42 dan als ze te hard gaan tikken

Comment

Mijnen gebuur heeft net een e30 316i in huis gehaald. Ff toerke mee gedaan. Verdorie, wat een leuke wagen is dat toch! Niet te doen!

Maar alles samen echt super wagentje, ikke zelf beke jaloers Zal hier binnenkort wel eens foto'tje posten.
                    Die mens gaat door't leven als Alexis op e30.be zeker?
                    1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                      Die mens gaat door't leven als Alexis op e30.be zeker?
                      Zo ga ik inderdaad door het leven op het E30 forum
                      Honda S2000 2002
                      BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

• Ik kwam net dit tegen op wikipedia;

320i M20B20 1990cc Motronic 12 129 pk 10,2 s
                        320i M20B20 1990cc Motronic Kat. 12 129 pk 10,6 s

de doorsnee 320 hier in België (en de mijne dus) heeft een kat zeker?
                        Hoe is dit weg te nemen, wat kost dat, is dat de moeite, en kan dit kwaad naar keuring toe?

alvast merci voor uw tijd

Comment

• voor zo ver ik weet is het verplicht vanaf '91.

auto's zonder kat mogen een iets hogere waarde halen dan auto's met kat. Bij zulke oudere auto's is het weghalen van de kat altijd een randgeval ... ofwel net boven of net onder de max. uitstoot.

Mijn facelift E30 320i was eentje zonder kat, en die van jou ook dacht ik?

Een auto waarvan ze zien dat hij origineel een kat had maar daarna weggehaald is, zal er wel aanhangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                            Ik kwam net dit tegen op wikipedia;

320i M20B20 1990cc Motronic 12 129 pk 10,2 s
                            320i M20B20 1990cc Motronic Kat. 12 129 pk 10,6 s

de doorsnee 320 hier in België (en de mijne dus) heeft een kat zeker?
                            Hoe is dit weg te nemen, wat kost dat, is dat de moeite, en kan dit kwaad naar keuring toe?

alvast merci voor uw tijd
                            Jij hebt geen kat.

Comment

Hilarisch

Voor je zo'n dingen doet kan je best eerst eens kijken of er geen flikken in de buurt zijn. Ik heb zo ook eens chance gehad op de ring van Turnhout. Ter hoogte van de Vulco bandencentrale heb je zo'n doorsteek door de middenberm waar je ook een mooie bocht van 90° kan maken. Het was kalm op de baan, enkel in de verte kwam er "een camionetje" af. Ik dacht nog bij mezelf: zou ik gaan, of zou ik nog even wachten? Uiteindelijk ben ik toch maar gestopt en heb ik het "camionetje" voorgelaten, het "camionetje" bleek dus een combi van de flikken te zijn
                              AutoMinded.be

Comment

Gij kunt ook niks doen zonder dat flikken het zien he .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaphore Bekijk Berichten
                                  Zo ga ik inderdaad door het leven op het E30 forum
                                  Ge had nu toch nie verwacht dat ik een link zou vinden tussen Alexis en Metaphore. Ik rij maar met een e30 zenne...
                                  1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                    Ge had nu toch nie verwacht dat ik een link zou vinden tussen Alexis en Metaphore. Ik rij maar met een e30 zenne...
                                    Troost u, zou die link ook nooit gevonden hebben... ondanks dat mijnen gebuur is
                                    Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                      Hilarisch

Voor je zo'n dingen doet kan je best eerst eens kijken of er geen flikken in de buurt zijn. Ik heb zo ook eens chance gehad op de ring van Turnhout. Ter hoogte van de Vulco bandencentrale heb je zo'n doorsteek door de middenberm waar je ook een mooie bocht van 90° kan maken. Het was kalm op de baan, enkel in de verte kwam er "een camionetje" af. Ik dacht nog bij mezelf: zou ik gaan, of zou ik nog even wachten? Uiteindelijk ben ik toch maar gestopt en heb ik het "camionetje" voorgelaten, het "camionetje" bleek dus een combi van de flikken te zijn
                                      Ik ging ooit es in drift een 90° bochtje rondkomen. Tot ik plots nen T4 zag aankomen met iets op het dak. Net op tijd van de gas gegaan, maar em was em al wat aant zetten. Het was ne combi en die flikken natuurlijk achter mij

Toen ze mij tegenhielden, met m'n x platen dachten ze al direkt dat ze me m'n rijbewijs konden opnieuw laten halen etc. Pech voor hun heb ik het al wat langer dan 2 jaar . Er vanaf gekomen met een vermaning
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                        Hilarisch

Nja, bij mij was het het kruispunt van de Miko.

Was zo heel de tijd toertjes aan het doen om daar aan het St Pieter de ring op te draaien, tis daar over het algemeen rustig, en je kan daar mooi uitkomen. Alleen toen ik naar huis wou rijden en richting OT aan kruistpunt miko ff dwarsging stonden ze daar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                          Gij kunt ook niks doen zonder dat flikken het zien he .
                                          Jawel, daarstraks Turnhout-Gierle-Tielen-Kasterlee-Retie-Arendonk-Oud-Turnhout gedaan zonder dat ze me gezien hebben
                                          Wel cruisend met dak open. Fak ik wil een échte cabrio!

Scheefgaan op boerenbaantjes met 2 wielen in de graskant is ook wel leuk, alleen niet zo goed voor de auto denk ik.

Comment

Working...
                                          X