Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
    Jij hebt geen kat.
    Ah, ok.
    Nu nog een 316dif en we komen onder de 10 seconden naar 100.

    Al maakt het geen bal uit.

    Was daarstraks aan't zien, en zo'n 325 z'n prestaties moeten het toch dubbel zo plezant maken...
    Het geld houdt me niet tegen, prijs/fun lijkt me zoiets altijd in orde. Maar 'k vind het zo jammer om m'n (denk ik toch, een aantal forummers zullen het kunnen bevestigen/ontkrachten) redelijk goed 20blok daarvoor weg te doen. I mean, ik weet nu wat'k heb, en als je ergens een b25blok koopt moet daar misschien weer teen en tander aan gebeuren om het technisch even goed te krijgen, weet niet... En daar zit meteen het 'probleem'... M'n technische ervaring en 'motorkunde' om zoiets zelf in te bouwen. 't Is niet dat 'k twee linkse handen heb, en ik wil graag bijleren, maar op dat vlak ben'k dus redelijk noobisch. Wat is een realistisch eindbedrag voor het hele plaatje?
    Hmmm. 't Is niet dat ik nood heb aan de prestaties, want ik geniet nu al 200% van de auto, maar 'het zou wel plezant zijn'...
    Luxeprobleempje dus..

    Comment


    • 750 eur moet je mee toekomen.

      Spijtig dat je zover woont
      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
        Ah, ok.
        Nu nog een 316dif en we komen onder de 10 seconden naar 100.

        Al maakt het geen bal uit.

        Was daarstraks aan't zien, en zo'n 325 z'n prestaties moeten het toch dubbel zo plezant maken...
        Het geld houdt me niet tegen, prijs/fun lijkt me zoiets altijd in orde. Maar 'k vind het zo jammer om m'n (denk ik toch, een aantal forummers zullen het kunnen bevestigen/ontkrachten) redelijk goed 20blok daarvoor weg te doen. I mean, ik weet nu wat'k heb, en als je ergens een b25blok koopt moet daar misschien weer teen en tander aan gebeuren om het technisch even goed te krijgen, weet niet... En daar zit meteen het 'probleem'... M'n technische ervaring en 'motorkunde' om zoiets zelf in te bouwen. 't Is niet dat 'k twee linkse handen heb, en ik wil graag bijleren, maar op dat vlak ben'k dus redelijk noobisch. Wat is een realistisch eindbedrag voor het hele plaatje?
        Hmmm. 't Is niet dat ik nood heb aan de prestaties, want ik geniet nu al 200% van de auto, maar 'het zou wel plezant zijn'...
        Luxeprobleempje dus..
        je hebt een heel goed blok..... en toch zou ik het zelf ook gedaan hebben, moest ik hem veel langer gehouden hebben (maar wel eerst enkele andere aanpassingen doorvoeren, en dan heb ik het vooral over de trommelremmen achteraan)

        voor een b25 moet je 500 (aankoopprijs) tot pakweg 900€ (groot onderhoud inclusief distributie, bougies, pakking, ...) tellen. Pakt dan dat je 200€ kan recupereren voor je b20 (die ik wel even zou bijhouden als reserve, totdat je zeker weet dat die b25 oké is) en je weet wat het totaalplaatje je zou kosten.

        Comment


        • Haha net gereden met die E30 van Carlito.

          ONDERSTUUR

          Verder rijdt het best ok, maar echt alleeeen maaar onderstuur.
          Ik vloog enigszins enthousiast een rondpunt op en ik schoof gewoon 3 meter over de voorwielen toen ik gas gaf . E30

          Comment


          • E30 met servo rijdt trouwens wel pakken fijner dan eentje zonder! Wereld van verschil.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
              Haha net gereden met die E30 van Carlito.

              ONDERSTUUR

              Verder rijdt het best ok, maar echt alleeeen maaar onderstuur.
              Ik vloog enigszins enthousiast een rondpunt op en ik schoof gewoon 3 meter over de voorwielen toen ik gas gaf . E30
              Dan scheelt daar toch iets mee zeker
              E30 staat toch bekend als overstuur à volonté?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                Dan scheelt daar toch iets mee zeker
                E30 staat toch bekend als overstuur à volonté?
                Ik heb nu al met 2 verschillende E30's gereden (Fiddy's en Clitto's) en dat is niets dan onderstuuuur.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                  Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                  Comment


                  • I zwans not!

                    Comment


                    • Raar

                      Comment


                      • + YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                        316i op lpg met kapotte nokkenas, maximum +- 75pk

                        + YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                        320i, geen sper, standaard ophanging, droog.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                        Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                        Comment


                        • Ik ook wat filmpjes posten van 2 weken geleden.

                          318is m-tech ophanging met 140k, geen sper.







                          Comment


                          • Zo smooth en zacht, precies of het is de normale manier om een bocht door te komen
                            Daarjuist eens ff geprobeerd op een natte parking heel traag, gaat wel maar die smooth terug recht laten komen is niet simpel. Stuur zichzelf laten centreren is het best zeker?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                              Haha net gereden met die E30 van Carlito.

                              ONDERSTUUR

                              Verder rijdt het best ok, maar echt alleeeen maaar onderstuur.
                              Ik vloog enigszins enthousiast een rondpunt op en ik schoof gewoon 3 meter over de voorwielen toen ik gas gaf . E30


                              Nuja, laten we dit ronde punt dan maar rechtdoor rijden ipv rechts

                              De truc is blijkbaar omdat de wegligging zo kut is, om door het onderstuur naar overstuur te gaan. Of je moet echt je koppeling beginnen molesteren.
                              Mijn driftgoesting zat er na 2 pogingen alweer op.
                              Denk trouwens dat ik volgende week ofzo die kar ga terugbrengen

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                E30 met servo rijdt trouwens wel pakken fijner dan eentje zonder! Wereld van verschil.
                                Geen servo hebben hoort nu net bij het hebben van een oude auto vind ik... Heeft z'n charmes nog wel, alleen niet bij inparkeren ofzo.

                                Comment


                                • mijn E30 viel ook niet te driften. Had nochtans champiro banden, maar de ophanging was, hoewel vers, te slap. Ook wou ik er mij niet aan wagen, zo zonder servostuur.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                    Zo smooth en zacht, precies of het is de normale manier om een bocht door te komen
                                    Daarjuist eens ff geprobeerd op een natte parking heel traag, gaat wel maar die smooth terug recht laten komen is niet simpel. Stuur zichzelf laten centreren is het best zeker?

                                    Thanks!

                                    Inderdaad stuur loslaten is het beste, en dan tegensturen natuurlijk (en niet te abrupt gas geven/lossen in de drift).


                                    En geen nood... zo'n 190 is ook uiterst geschikt voor zulke manoeuvres, oefening baart kunst. (ik kreeg mijn zware 124 zelf scheef met maar 94 dieselpk's. )

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                                      Thanks!

                                      Inderdaad stuur loslaten is het beste, en dan tegensturen natuurlijk (en niet te abrupt gas geven/lossen in de drift).


                                      En geen nood... zo'n 190 is ook uiterst geschikt voor zulke manoeuvres, oefening baart kunst. (ik kreeg mijn zware 124 zelf scheef met maar 94 dieselpk's. )
                                      OK, voorzichtig omspringen met het gas dus. Ja m'n 190 heeft er soms meer zin in dan ik had verwacht (slechte versleten Uniroyals en slechte uitlijning), ik heb enkel nog maar op een grote parking tegen lage snelheden geprobeerd (niet boven 3000rpm zelfs) maar ik amuseer me wel
                                      Ik hoop binnenkort een nat rondpunt te kunnen af driften, moet geweldig zijn, maar zo'n dingen durf ik niet rap.

                                      Comment


                                      • Heb jij een 190???

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                                          Heb jij een 190???
                                          Ja
                                          Zwarte 2.0 met bompaschijven

                                          Comment

                                          Working...
                                          X