Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
    Heb jij dan niet veel last van een venijnige kont? Dat moet toch vermoeiend worden na een tijd, zo de hele tijd supergeconcentreerd blijven, vooral als het wat nat is?
    Als het droog is vallen die champiro's nog mee.

    Als het nat is is het inderdaad opletten. Maar 't is ook niet dramatisch hé...
    Maar als je wil is hij wel direct weg in 't natte, zeker met mijn sper nu....

    Comment


    • Dat is juist het leuke, actief rijden!
      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
        Dat is bij deze een feit.
        Ze waren wat overkill op m'n VFL
        Op de NFL van Stieven staan ze echt 1000keer beter.
        Normaal ging ik ze nog laten zitten tot ik terug op de e36 zou overschakelen (15mei) maar Stieven wou ze vandaag al dolgraag meenemen. Het was dus eigenlijk nog niet voorzien om ze weg te doen...kheb mn kroonkurkvelgen dus terug uit de kelder mogen halen.
        Bijgevoegde Bestanden

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door CSL love Bekijk Berichten
          Zoals Mayonaise het beschrijft, wil ik het!! Die foto, zegt gwn genoeg=> die is e30 is af. Echt prachtig.
          Toch terug naar het eerste gedacht dan

          ik vind de Alpina's héél knap, maar wel zwaar ..
          En BBS'n met zwart of donkerder velgenhart :inlove;

          Als mijn E30 een zwarte wordt, is da kans héél groot dat die er ook onder komen.

          Comment


          • Weet iemand waar ik de catalugusprijzen van destijds nog kan terug vinden?

            Comment


            • rijdt een E30 320i VFL opmerkelijk anders dan een E30 FL? Wat zijn de technische verschillen?

              Comment


              • Neem ineens een 25i hé beer

                Comment


                • kan er niet meteen opkomen. qua elektriciteit is er wat anders, maar niets dat je als gebruiker merkt. Motor van een B25 heeft een lagere compressie, van de b20 weet ik niet.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                  Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                    Neem ineens een 25i hé beer
                    zo dom ben ik niet, dat kost me veel te veel taks!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                      Van de week ook al zien staan

                      En niet veel geld vind ik...

                      check de badge op de koffer

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                        Van de week ook al zien staan

                        En niet veel geld vind ik...

                        check de badge op de koffer
                        zalig hé

                        jammer dat de basis een 25i en geen 20i is....

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                          zalig hé

                          jammer dat de basis een 25i en geen 20i is....
                          En dat is omdat....?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                            En dat is omdat....?
                            taks, verzekering?

                            ik wil een 320i

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                              taks, verzekering?

                              ik wil een 320i
                              aaaah! Dacht dat er een technische reden achter zat ofzo...

                              Comment


                              • volgens zijn zijn er wel verschillen tss een 25 en een 20
                                een 20 was altijd mak in zijn weggedrag en de 25 een kannon

                                maar den deze specifiek zal vast aangepast zijn

                                Comment


                                • Ik ga straks of morgen eens zien voor een 325i touring. Sper, zwart lederen interieur zijn de eerste opties waarvan 'k weet heb. Ben benieuwd of het wat is.
                                  Eerst nog ergens bij een boer een vergeten hoekje in een stal vast zien te krijgen, voor moest het door gaan, anders wordt ons ma gek thuis.

                                  Comment


                                  • Los van bovenstaande post heb ik volgende vraag:

                                    Hoe groot is de kans dat ze je op de keuring te stekken hebben met een 325-ombouw?
                                    Je leest wel altijd dat ze dat niet zien, en dat zie je ook niet, maar als ze je motorcodes beginnen checken dan ben je de zak. Dat was nu wel alleen bij keuring voor verkoop dat ze dat bij fiddy zijne hebben gedaan, maar doen ze dat anders nooit? Is er te foefelen met die motorcodes? Ik bedoel dan iets in de aard van inslaan of graveren van nieuwe code o.i.d. .
                                    Louter informatief allemaal, want voor ik ooit een ombouw doe moet ik 300% zeker zijn dat ze me daar niet mee pakken, anders sta je daar mooi.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                      rijdt een E30 320i VFL opmerkelijk anders dan een E30 FL? Wat zijn de technische verschillen?
                                      Een VFL heeft ander einddiffirentieel. Zijn echt tamme bakken Maar met goed diff opgelost. Vanaf 89 (als ik mij niet vergis) had een 320i een 4.1. Ideaal!

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                      zo dom ben ik niet, dat kost me veel te veel taks!
                                      Fiscaal voordelige 325i dus?

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                                      Los van bovenstaande post heb ik volgende vraag:

                                      Hoe groot is de kans dat ze je op de keuring te stekken hebben met een 325-ombouw?
                                      Je leest wel altijd dat ze dat niet zien, en dat zie je ook niet, maar als ze je motorcodes beginnen checken dan ben je de zak. Dat was nu wel alleen bij keuring voor verkoop dat ze dat bij fiddy zijne hebben gedaan, maar doen ze dat anders nooit? Is er te foefelen met die motorcodes? Ik bedoel dan iets in de aard van inslaan of graveren van nieuwe code o.i.d. .
                                      Louter informatief allemaal, want voor ik ooit een ombouw doe moet ik 300% zeker zijn dat ze me daar niet mee pakken, anders sta je daar mooi.
                                      Het 2.5 logotje op je blok verwijder je best. Zal dit weekend eens foto nemen, bij mij is dat toevallig weggeveild. Maar die nummers, geloof mij, dat zien ze niet. Die zijn echt moeilijk te zien. 325i heeft 885 op het eind en 320i is iets in de 700. Geen kat die dat weet, en als ze het weten, laten ze er volgens mij u wel door.

                                      ECU behuizing kunde ook makkelijk over plaatsen.

                                      En, eigenlijk zie je het verschil wel vanbuiten Inlaatcollecteur is anders.

                                      Comment


                                      • A few E30-questions:

                                        - is een binnenspiegel makkelijk te demonteren zonder iets kapot te maken? Is zoiets gelijmd, geklikt of?
                                        't is dat ik ergens een 30 met een leeslampjesspiegel weet staan, en ik wil de eigenaar iets voorstellen om die te mogen wisselen met mijne (hij moet dat toch niet hebben), maar dan moet dat dus ter plaatse vlot te wisselen zijn.

                                        - past een interieur uit een touring in een sedan? Logisch gezien niet, maar 'k was de achterbank eens aan't bekijken en die leek zoveel anders niet... De deurpanelen van de achterdeuren zullen verschillen zeker? De bevestigingen van de achterbank waarsch ook? Anders heb'k iets tofs op het oog...
                                        Last edited by Geertt; 18/03/2009, 10:12.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X