Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door fastjurgen Bekijk Berichten
    En dan durf jij nog te beweren dat die kar goed onderhouden is!
    Is het nog plezant rijden met open dak? Ik heb het nog nooit geprobeerd. Straks eens het dak van de e46 halen ze geven toch mooi weer uit vandaag.
    Technisch is belangrijker dan optisch.
    Open rijden is geweldig, gisteren heel de dag open gereden. Straks het dak wss terug open leggen als ik weg moet.
    Ik vind het alleen hatelijk dat het geen elektrisch dak is, nu kost dat zoveel moeite om dat open te doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
      A few E30-questions:

- is een binnenspiegel makkelijk te demonteren zonder iets kapot te maken? Is zoiets gelijmd, geklikt of?
      't is dat ik ergens een 30 met een leeslampjesspiegel weet staan, en ik wil de eigenaar iets voorstellen om die te mogen wisselen met mijne (hij moet dat toch niet hebben), maar dan moet dat dus ter plaatse vlot te wisselen zijn.

- past een interieur uit een touring in een sedan? Logisch gezien niet, maar 'k was de achterbank eens aan't bekijken en die leek zoveel anders niet... De deurpanelen van de achterdeuren zullen verschillen zeker? De bevestigingen van de achterbank waarsch ook? Anders heb'k iets tofs op het oog...
      Spiegel is gelijmd, en die zijn makkelijker los te maken dan vast te hangen

Comment

• Hm, wat is het nu:

* binnenspiegel zit geklikt. Is dus eenvoudig te wisselen. Enkel zo'n spiegel met leeslampjes heeft een kabel dat er naar toe loopt.
        Dat is van iemand op E30-forum...

Comment

Hm, wat is het nu:

Spiegel is wss geklikt op de houder. De houder zit 100% zeker gelijmd tegen de ruit, want die spiegel+houder heb ik los in "mijn" E30 liggen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
            Technisch is belangrijker dan optisch.
            Open rijden is geweldig, gisteren heel de dag open gereden. Straks het dak wss terug open leggen als ik weg moet.
            Ik vind het alleen hatelijk dat het geen elektrisch dak is, nu kost dat zoveel moeite om dat open te doen

Bij mij is het wel met een electrisch dak het hapert wel een beetje.
            Ze komen hem zaterdag of zondag brengen vrijdag moet hij naar de keuring.
            Ik verlang al achter de e30.

Comment

Hm, wat is het nu:

Zit geklikt bij u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                Zit geklikt bij u
                Bij mij ook.

Ahja, heb die net terug vastgeplakt.

Er hangt een dun plaatje/schijfje tegen de raam gekleefd, en daarop zit de plastic spiegel geklikt. Maar door het trekken aan die spiegel gaat blijkbaar eerst de lijm lossen voordat de spiegel zelf lost van zijn voet. Een beetje draaien met de plastic spiegel en dan klikt hij makkelijk los.

Het ding is trouwens net gepikt blijkbaar

Krijg SMS van eigenaar dat het niet slim is om auto met dak open en sleutel op contact op de oprit te hebben staan een halve dag

Comment

• Gepikt ofwat?

dat valt nog niet op als ge daarin rondrijdt... Eens benieuwd of ze hem terugvinden dan!

Spiegels van cabrio's zouden gelijmd zijn en anderen geklikt btw.

Comment

• Nu nog iemand die me kan zeggen of de deurpanelen van de achterdeuren hetzelfde zijn bij touring en sedan? anders moet'k straks de prul al uit de mijne halen om daarna te vergelijken, en heb niet veel tijd.

Comment

• Laat maar... Achterbank past sowieso niet.
                      Damn das jammer. Had anders een lederen sportinterieur gehad.

straks of wss morgen zet'k dus waarsch een 325 touring te koop, lijstje en foto's volgen.
                      Was i-de-aal voor me om een ombouw te doen, maar 'k heb er de goesting en plaats (en kennis, al is het natuurlijk een uitdaging) momenteel niet voor.
                      Zit een goeie sper onder, heeft zalig lederen sportinterieur, perfect Mtech1 stuurtje, OEM (wist niet dat dit bestond indertijd??) carterbescherming, open dak, BC, ... KM-stand is 215 000.
                      De auto heeft rechtsachter een paar grote deuken en her en der zijn er wat gebruikssporen. 't is dus vooral een die je koopt voor z'n techniek of interieur, exterieur is werk aan.

Ik hoor wel of er interesse is. Prijs moet'k straks ook nog even bekijken met de eigenaar.

Comment

Laat maar... Achterbank past sowieso niet.
                        Damn das jammer. Had anders een lederen sportinterieur gehad.

straks of wss morgen zet'k dus waarsch een 325 touring te koop, lijstje en foto's volgen.
                        Was i-de-aal voor me om een ombouw te doen, maar 'k heb er de goesting en plaats (en kennis, al is het natuurlijk een uitdaging) momenteel niet voor.
                        Zit een goeie sper onder, heeft zalig lederen sportinterieur, perfect Mtech1 stuurtje, OEM (wist niet dat dit bestond indertijd??) carterbescherming, open dak, BC, ... KM-stand is 215 000.
                        De auto heeft rechtsachter een paar grote deuken en her en der zijn er wat gebruikssporen. 't is dus vooral een die je koopt voor z'n techniek of interieur, exterieur is werk aan.

Ik hoor wel of er interesse is. Prijs moet'k straks ook nog even bekijken met de eigenaar.
                        interesse!

houd me eens per pm op de hoogte als je wil, foto's zouden evt welkom zijn

Comment

Gepikt ofwat?

dat valt nog niet op als ge daarin rondrijdt... Eens benieuwd of ze hem terugvinden dan!

Spiegels van cabrio's zouden gelijmd zijn en anderen geklikt btw.
                          Ja, broer van eigenares zag hem staan, wist niet dat ik ermee rondreed nu dus had hem voor de grap meegenomen naar eigenares thuis

Het ding wordt trouwens zuiniger en zuiniger

Tank 1: 16liter
                          Tank 2: 11 liter
                          Tank 3: 10 liter

Comment

• zalig, tegen pakweg tank 10 begin je terug te verdienen als dat zo voortgaat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                              Ja, broer van eigenares zag hem staan, wist niet dat ik ermee rondreed nu dus had hem voor de grap meegenomen naar eigenares thuis

Het ding wordt trouwens zuiniger en zuiniger

Tank 1: 16liter
                              Tank 2: 11 liter
                              Tank 3: 10 liter
                              10l? Volgens mij rijd je veel te traag. Cursusje ecodriving gevolgd?
                              Die letzten Worte ...
                              ... eines Diesel-Fahrers:
                              "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                              ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                              W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                              W201 BENZIN

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                interesse!

houd me eens per pm op de hoogte als je wil, foto's zouden evt welkom zijn
                                foto's zal ik straks posten.

Deze wordt het alleszins al niet, op naar de volgende

Comment

• hoewel ik het niet van plan was, betrap ik mezelf er op dat ik plots terug heel onbewust actief naar een auto aan het zoeken ben

't is sterker dan mezelf

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                                    10l? Volgens mij rijd je veel te traag. Cursusje ecodriving gevolgd?
                                    Neen, gewoon een paar lange stukken (naar antwerpen en brussel).

Deze tank zal wel weer wat meer verbruiken, heb gemerkt dat je de uitlaatcollector roodgloeiend kan krijgen

Comment

• op aanvraag, ik ga ze hier maar even zetten, da's het simpelste....

Comment

• deur herspoten:

schuifdak sloot links en rechts niet gelijk af:

roest aan de wielkassen, bij beide wielkassen vooraan aanwezig. Let ook op datgene wat nog onder de lak zit onderaan de wielboog....

Comment

• Comment

Working...
                                          X