Zal straks ff een "how to" proberen opstellen
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW e30: 25 jaar
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo Bekijk BerichtenWeet er iemand waar je op moet letten bij de aankoop van een e30 en eentje met een m40 motor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo Bekijk BerichtenWeet er iemand waar je op moet letten bij de aankoop van een e30 en eentje met een m40 motor.
En anders zoals gio zegt, roest.
Comment
-
Motor zeker warm rijden en in toeren jagen, indien die niet echt in toeren wilt en je hoort de kleppen tikken dan zit die wss met versleten nokkenas.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo Bekijk BerichtenM'n maat hoorde de kleppen tikken, daarom heb ik 'm maar laten staan.
De zoektocht naar een cheape e30 gaat verder...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichtenvervang je best iedere 40 000km
Wordt dat zo voorgeschreven?
Of zit daar een andere reden achter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
Een M20 heeft een groter interval.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
Alles vervangen kom je met 200euro toe dacht ik. Heb hier wel nog ergens een factuur liggen van zo'n 318i met volledig onderhoud. Prijs valt best mee als je iemand kent of zelf doet. Maar daarom alleen al zou ik sneller voor 6cil gaan. Dacht dat die om de 90 vragen, maar dat je best om de 80 doet. Als eerste E30 en jonge gast ben je mss beter af met een M10, is met ketting en die blokken zijn veel te stevig.
Liefst met carburateur, eentje dat slecht afgesteld is, dan leer je wel zuinig rijden na 2 tankbeurten
Comment
-
Ik ga straks kijken naar een M20 320i en daarbij is het inderdaad om de 90d km volgens een werkplaatshandboek dat google me bezorgde.
Bij die auto is het wel al meer dan 4 jaar geleden dat de riem vervangen is dus het moet ook gebeuren
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenBij een M40.
Een M20 heeft een groter interval.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk BerichtenDe constructie trekt gewoon op de ballen Verslijt aanzienlijk snel. Denk wel dat het zo voorgeschreven is. En om de 80dkm doe je dan de spanrollen en waterpomp ook.
Alles vervangen kom je met 200euro toe dacht ik. Heb hier wel nog ergens een factuur liggen van zo'n 318i met volledig onderhoud. Prijs valt best mee als je iemand kent of zelf doet. Maar daarom alleen al zou ik sneller voor 6cil gaan. Dacht dat die om de 90 vragen, maar dat je best om de 80 doet. Als eerste E30 en jonge gast ben je mss beter af met een M10, is met ketting en die blokken zijn veel te stevig.
Liefst met carburateur, eentje dat slecht afgesteld is, dan leer je wel zuinig rijden na 2 tankbeurtenU hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenIk ga straks kijken naar een M20 320i en daarbij is het inderdaad om de 90d km volgens een werkplaatshandboek dat google me bezorgde.
Bij die auto is het wel al meer dan 4 jaar geleden dat de riem vervangen is dus het moet ook gebeuren
Comment
Comment