Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik denk aan het feit dat een 'is een m- sport ophanging heeft en een gewonen 318i of 320i niet?
Ja dat scheelt een pak.
En die mtech ophanging is meer dan veren en dempers alleen. Ze hebben ook dikkere stabilisatorstangen zitten vooraan, en achteraan zit er ook een. ('k denk zelf bij een 318i of 320i dat er geen zit achteraan). En rondomrond schijven.
Is er eigenlijk echt zo'n groot verschil in rijgedrag tussen een 318is en pakweg een gewone 318i of 320i?
Aan wat ligt dat dan vooral?
318i is een leuke wagen, maar geen race-machien
318is is een scheurmachien
320i is een cruiser
Ophanging kan je zelf aanpassen, dus daar gaat een M-tech ophanging niet veel aan veranderen. De kits die je kan steken zijn op zijn minst even goed als de originele M-tech, zoniet beter. Enkel 318i (uit dit lijstje) heeft trommels achter. De 6-cilinder (uit dit lijstje) klinkt goed maar wordt lui genoemd, vanwege zijn (te) kleine cilinders.
Als je in 2009 (2010) een E30 koopt, kies je tussen een 318is of een 325i, tenzij het motorisch gedeelte u niets zegt (maar daar is weinig kans voor op dit forum). Beiden van die zijn zeer verschillend, maar fun genoeg. Andere modellen zijn ook leuk, maar voor die 300 euro verschil zou ik dat niet laten.
318i is een leuke wagen, maar geen race-machien
318is is een scheurmachien
320i is een cruiser
Ophanging kan je zelf aanpassen, dus daar gaat een M-tech ophanging niet veel aan veranderen. De kits die je kan steken zijn op zijn minst even goed als de originele M-tech, zoniet beter. Enkel 318i (uit dit lijstje) heeft trommels achter. De 6-cilinder (uit dit lijstje) klinkt goed maar wordt lui genoemd, vanwege zijn (te) kleine cilinders.
Als je in 2009 (2010) een E30 koopt, kies je tussen een 318is of een 325i, tenzij het motorisch gedeelte u niets zegt (maar daar is weinig kans voor op dit forum). Beiden van die zijn zeer verschillend, maar fun genoeg. Andere modellen zijn ook leuk, maar voor die 300 euro verschil zou ik dat niet laten.
320i heeft ook trommels achteraan als ik mij niet vergis.
Nergens staat vermeld dat die auto op O-platen ingeschreven moet zijn.
Dus iedere auto ouder dan 25 jaar betaalt €30.17 verkeersbelasting ook al wordt 'ie niet op O-platen gezet?
Dan hebben we weer wat bijgeleerd, wist 'k niet
Dus iedere auto ouder dan 25 jaar betaalt €30.17 verkeersbelasting ook al wordt 'ie niet op O-platen gezet?
Dan hebben we weer wat bijgeleerd, wist 'k niet
Klopt
Maar niet uit welke cilinderinhoud/vermogen je hebt
Persoonlijk wel geen fan van O-platen. Als ik dat zie rijden denk ik altijd dat het een wrak is...
Dus iedere auto ouder dan 25 jaar betaalt €30.17 verkeersbelasting ook al wordt 'ie niet op O-platen gezet?
Dan hebben we weer wat bijgeleerd, wist 'k niet
Aangezien er nergens vermeld wordt dat de auto op O-platen moet staan veronderstel ik van wel.
Comment