Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
    Is er eigenlijk echt zo'n groot verschil in rijgedrag tussen een 318is en pakweg een gewone 318i of 320i?
    Aan wat ligt dat dan vooral?
    Iedereen lijkt het toch zo te ervaren

    waarom moet ik nog zo lang wachten op mijn 318is

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten
      Ik denk aan het feit dat een 'is een m- sport ophanging heeft en een gewonen 318i of 320i niet?
      Ja dat scheelt een pak.

      En die mtech ophanging is meer dan veren en dempers alleen. Ze hebben ook dikkere stabilisatorstangen zitten vooraan, en achteraan zit er ook een. ('k denk zelf bij een 318i of 320i dat er geen zit achteraan). En rondomrond schijven.

      Comment


      • Vet exemplaar

        AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

        Comment


        • Staat dit hier al?

          + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
            Is er eigenlijk echt zo'n groot verschil in rijgedrag tussen een 318is en pakweg een gewone 318i of 320i?
            Aan wat ligt dat dan vooral?
            318i is een leuke wagen, maar geen race-machien
            318is is een scheurmachien
            320i is een cruiser

            Ophanging kan je zelf aanpassen, dus daar gaat een M-tech ophanging niet veel aan veranderen. De kits die je kan steken zijn op zijn minst even goed als de originele M-tech, zoniet beter. Enkel 318i (uit dit lijstje) heeft trommels achter. De 6-cilinder (uit dit lijstje) klinkt goed maar wordt lui genoemd, vanwege zijn (te) kleine cilinders.

            Als je in 2009 (2010) een E30 koopt, kies je tussen een 318is of een 325i, tenzij het motorisch gedeelte u niets zegt (maar daar is weinig kans voor op dit forum). Beiden van die zijn zeer verschillend, maar fun genoeg. Andere modellen zijn ook leuk, maar voor die 300 euro verschil zou ik dat niet laten.
            Last edited by ; 27/12/2009, 13:04.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gebruiker67982 Bekijk Berichten
              318i is een leuke wagen, maar geen race-machien
              318is is een scheurmachien
              320i is een cruiser

              Ophanging kan je zelf aanpassen, dus daar gaat een M-tech ophanging niet veel aan veranderen. De kits die je kan steken zijn op zijn minst even goed als de originele M-tech, zoniet beter. Enkel 318i (uit dit lijstje) heeft trommels achter. De 6-cilinder (uit dit lijstje) klinkt goed maar wordt lui genoemd, vanwege zijn (te) kleine cilinders.

              Als je in 2009 (2010) een E30 koopt, kies je tussen een 318is of een 325i, tenzij het motorisch gedeelte u niets zegt (maar daar is weinig kans voor op dit forum). Beiden van die zijn zeer verschillend, maar fun genoeg. Andere modellen zijn ook leuk, maar voor die 300 euro verschil zou ik dat niet laten.
              320i heeft ook trommels achteraan als ik mij niet vergis.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                320i heeft ook trommels achteraan als ik mij niet vergis.
                Idd...

                Enkel wanneer hij ABS heeft, heb je schijven rondom...
                1991 BMW E30 318is

                Comment


                • Had eerst niet door wat er zo lachwekkend was ... tot ik de prijs zag.

                  Comment




                  • Klopt dit eig?

                    jaarlijks slechts 90 Euro verzekering en 30 Euro
                    rijtaks (met gewone nummerplaat dus zonder de beperkingen van een O-plaat) .


                    Zoja, kun je dat met elke e30?

                    Comment


                    • Voor een beetje meer kan je nochtans een volledig gerestaureerde e30 kopen.





                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten


                        Klopt dit eig?

                        jaarlijks slechts 90 Euro verzekering en 30 Euro
                        rijtaks (met gewone nummerplaat dus zonder de beperkingen van een O-plaat) .


                        Zoja, kun je dat met elke e30?
                        ik denk toch niet dat dit klopt. Rijtaks blijf afhankelijk van uw fpk en verzekering is afhankelijk van de bestuurder.

                        Comment


                        • Nuttige info hier wel!


                          Ik denk dat ik dan toch maar ga afwachten tot ik een goeie 318iS tegenkom, die lijkt mij het best bij mij te passen

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                            ik denk toch niet dat dit klopt. Rijtaks blijf afhankelijk van uw fpk en verzekering is afhankelijk van de bestuurder.
                            Verkeersbelasting is bij een oldtimer(d.i. een voertuig ouder dan 25 jaar) slechts € 30.

                            Comment


                            • hier nog een 318is rijtest

                              Test BMW 318is for the Dutch magazine AutoVisie. 318is is compared with E30 M3 road and rally version

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                Verkeersbelasting is bij een oldtimer(d.i. een voertuig ouder dan 25 jaar) slechts € 30.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten
                                jaarlijks slechts 90 Euro verzekering en 30 Euro
                                rijtaks (met gewone nummerplaat dus zonder de beperkingen van een O-plaat) .
                                In dat geval klopt het dus niet

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Wouterr Bekijk Berichten
                                  In dat geval klopt het dus niet
                                  Alles over auto’s op één site. Tests, autonieuws, prijzen nieuwe wagens, waardebepaling, 100.000 tweedehands zoekertjes en nog meer


                                  Nergens staat vermeld dat die auto op O-platen ingeschreven moet zijn.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                    http://www.autogids.be/page.cfm?titr...Services_Taxes

                                    Nergens staat vermeld dat die auto op O-platen ingeschreven moet zijn.
                                    Dus iedere auto ouder dan 25 jaar betaalt €30.17 verkeersbelasting ook al wordt 'ie niet op O-platen gezet?
                                    Dan hebben we weer wat bijgeleerd, wist 'k niet

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Wouterr Bekijk Berichten
                                      Dus iedere auto ouder dan 25 jaar betaalt €30.17 verkeersbelasting ook al wordt 'ie niet op O-platen gezet?
                                      Dan hebben we weer wat bijgeleerd, wist 'k niet
                                      Klopt
                                      Maar niet uit welke cilinderinhoud/vermogen je hebt
                                      Persoonlijk wel geen fan van O-platen. Als ik dat zie rijden denk ik altijd dat het een wrak is...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Wouterr Bekijk Berichten
                                        Dus iedere auto ouder dan 25 jaar betaalt €30.17 verkeersbelasting ook al wordt 'ie niet op O-platen gezet?
                                        Dan hebben we weer wat bijgeleerd, wist 'k niet
                                        Aangezien er nergens vermeld wordt dat de auto op O-platen moet staan veronderstel ik van wel.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X